Tunsitteko hedelmöittymisen?

  • Viestiketjun aloittaja Vainoharhainenko?
  • Ensimmäinen viesti
Hyvin kiinnittyi!
Minä tunsin kiinnittymisen. Oltiin harrastettu parina iltana seksiä ja pe ammuna lähdin reissuun. Istuin viisi tuntia bussissa ja vasemmalle alamahaan pisteli todella oudolla tavalla. Kaksi viikkoa myöhemmin tein positiivisen raskautestin ;)

Samaisella reissulla tuli myös nautittua useampi lasillinen punaviiniä, joka kuulemma voi auttaa kiinnittymisessä. Joten hyvin kiinnittyi ainakin mulla.
 
raskaana vko 11
Onko kenelläkään kokemusta siitä että olisitte tunteneet olonne jotenkin erilaiseksi heti hedelmöittymisen tapahduttua? Ovulaationhan tuntee monikin joko terävänä vihlontana tai jomotuksena, mutta onko tuntemukset olleet jotenkin erilaiset kun hedelmöitys on tapahtunut? Ovuloin tässä näinä päivinä ja lasta yritetään, ja olo on ollut tänään jotenkin todella outo: väsyttää, kuvottaa, kuumottaa ja turvottaa, eli tasan samat oireet kuin viimeksi raskauden alkuvaiheessa, tosin vasta paljon myöhemmin, eli joskus viikolta 4 eteenpäin. Nyt siis periaatteessa olisin vasta viikolla 1+6, mutta juuri nyt sisällä (voi) alkaa se hormonimyllerrys minkä raskaus saa aikaan. Vai voiko yllämainitut oireet liittyä ihan vain ovulaatioon, ilman hedelmöittymistäkin? Näin raskautta yrittävänä sitä kuuntelee omaa kehoaan ihan liikaakin, joten omaa tulkintaa tulee mukaan pienimpäänkin muutokseen olossa... Ja normaalisti ovulaatioon liittyvät kuvotukset ynnä muut turvotukset voivat jäädä huomaamatta, kun ei kyttää koko ajan kalenteria.

Mutta onko siis muita välittömästi oireilleita, joilla raskaus on sitten myöhemmin todella todettu alkaneeksi?
Kyllä voi tuntea. Olen raskaana ja sain neuvolasta kirjan missä lukee 'tunsitko hedelmöittymisen?' ja siinä kerrotaan että monet voi tuntea esim vihlaisuja rinnoissa tai muuta tavanomaisesta poikkeavaa. Ja kyse siis hedelmöittymisestä.

Hcg arvojen mukaan tunsin itsekin hedelmöittymisen (arvojen mukaan hedelmöittyminen oli tapahtunut sillä viikolla kun ensin oli ovulaatiokivut ja sen jälkeen ovulaatiokipuja kovemmat kivut: ns. tykityskivut munasarjoissa).
 
Viimeksi muokattu:
Kukkanainen22
siis mä olen nyt mieheni kanssa yrittäny lasta. tänään tein testin ja se näytti negatiivista. olin todella pettyny. mut silti. mulla oli ovulaatio ja koitettiin taas. nyt vaan odotellaan.. nii ja hei.. eikös se menny niin että menkoista noin 1/2- 2 viikkoa ni tulee ovulaatio? vai onko se iha ihmis kohtasta?
Vastaan tuohon, että ekan keskenmenoni jälkeen, kiertoni on ollut sekasin, enkä ole saanut oikein selkoa ovulaatiosta, mutta 25.1.2015 tuli keskenmeno ja siitä asti yritetty, mutta tossa viimeks kun kuukautiset loppu, nii siitä about viikko niin bongasin ovislimat ja oviskivut, katotaan nytten tärppääkö. Mutta tosiaan taitaa olla vähän henkilökohtasta että milloin se ovulaatio oikein on tsemppiä plussaukseen !
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä