Hae Anna.fi-sivustolta

Tunteeko joku muu olevansa mitätön?

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Joku vaan, 08.12.2016.

1. Joku vaan Vierailija

Olen noin 30 vuotias nainen ja elämäni on mennyt alamäkeen monta vuotta. Mulla ei ole yhtään kavereita. Töissä paloin loppuun ja otin loparit. Olen tässä kirjoitellu töidenkin ohella ja nyt myös kun en oo töissä. Kirjottaminen ei edisty enkä tiedä miten huijasin itseni uskomaan että osaisin kirjoittaa. Mikään ei tunnu onnistuvan, kellun vaan tälläisessä tyhjiössä. En jaksaisi tavata sukulaisia kun tuntuu että ne vaan haluu multa koko ajan jotain tai valittaa. En kestä enää mitää negatiivista.

Toisaalta olen terve, mistä olen kiitollinen ja tällä hetkellä mulla on vielä säästöjä. Tuntuu vaan että kaikki haaveet murenee käsiin. Välttelen ihmisiä, enkä osaa luoda uusia ystävyys suhteita. En kuulu tähän maailmaan.

2. voi hyvä tavaton Vierailija

Sulta puuttu se toinen puolisko. Siitä vaan ettimään. Kun on joku joka välitää, niin huolet väistyy.

3. Apua löytyy Vierailija

Kirjoittamiseenkin tarvitsee apua, on erilaisia ryhmiä, jossa saat vertaistukea ja opastusta. Kirjoita ideasi ylös, tee muistiinpanoja,mutta etsi itsellesi sellainen kirjoittajaryhmä jossa on samanhenkisiä ihmisiä. EI kirjoittaminen helppoa ole, monella ammattikirjoittajallakin se takkuaa. Itse aloitin aikuisena opinnot ja olen todellakin joutunut tekemään kirjoittamisprosessin kanssa paljon työtä.Masennus on tietysti tehokkain tukko, mutta kanavoi luovuuttasi vaikka valokuvaamiseen jossa näet tuloksen samantien.

4. Kivi Vierailija

Et ole ainoa kolmekymmppinen, joka tuntee välillä olonsa mitättömäksi. Etkä ainoa, joka painii masennuksen ja yksinäisyyden kanssa. Elämästä ei ole aina niin helppoa ottaa kiinni, eikä se usein mene niin kuin toivoo tai suunnittelee. Ei meille kaikille vaan ole vielä tähän ikään mennessä löytynyt sitä oikeaa, kunnollista kumppania, ei työtä joka tyydyttäisi, ja josta saisi myös rahaa elämiseen, ei paikkaa, joka tuntuisi kodilta jne. Kavereillakin alkaa usein olla tässä iässä ihan eri prioriteetit kuin itsellä, jos, kuten minä, et mm. niitä lapsia tai asuntolainaa halua. Mulla oli pahin kriisi ja masennus noin 6 vuotta sitten, ollessani 29v. terapian kautta ymmärsin paremmin, mitä oikeasti elämältä haluan, eikä sen tarvitse olla samaa, mitä muut kolmekymppiset haluavat. Saan myös olla herkka introvertti, joka tarvitsee paljon aikaa yksin, tärkeiden ystävyyssuhteiden lisäksi. Kirjoittamalla voit toki terapioida itseäsi, ei väliä kuinka hyvin kirjoitat, kunhan ilmaiset itseäsi. Mutta suosittelen myös ammattiapua! Netin ryhmistä olen löytänyt samanhenkistä porukkaa ja ns. vertaistukea, suosittelen sitäkin, on helpompi tutustua ihmisiin kuin kasvotusten!

5. Samoja tunteita Vierailija

Samanlaisia kokemuksia ja tuntemuksia ja myös kirjoitan.. Jos tahdot vaihtaa ajatuksia niin laita minulle samanikäiselle naiselle viestiä osoitteeseen metsamorri84@gmail.com :) Voimia!!

6. xxxxxx Vierailija

Itse löysin kumppanin vasta myöhemmällä iällä ja se on ihan ok myös. Ihmettelen kun jotkut täällä internetissä kyselevät mikä oli se ikä kun tyydyitte kohtaloonne. Mä en koskaan tyytynyt. En koskaan luovuttanut. Tällä hetkellä mulla ei ole töitä, mutta en aio luovuttaa siinäkään asiassa. Niin kauan yritetään kuin yrittäminen on mahdollista.

7. Ruotsissa asunut Vierailija

Sanot olevasi terve, hyvä niin.
    Otappas akka nyt itseäsi niskasta kiinni. lopetat alkoholin käytön ja ryhdyt kuntoilemaan . Sen jälkeen katselet itsellesi työtä mitä vain .
    Näillä neuvoilla pääset jälleen yhteiskunnan arvostetuksi jäseneksi ja arvostuksesi myös itseäsi kohtaan palautuu normaaliksi.

8. Oletuksia Vierailija

Missä kohtaa ap sanoi juovansa? Sinällään ihan hyviä neuvoja. Jos on masentunut niin -ota itseäsi niskasta kiinni -kommentti on pahin.

Siksi sanoisinkin mieluummin, että hyväksy itsesi, kehu itseäsi. Ystävän, sen yhdenkin hankkiminen on viisasta. Sait jo täällä yhden tarjouksen.

Luota siihen, että pikkuhiljaa luottamuksesi palautuu ja aina tulee eteen jotakin hyvää.

Kokemuksesta voin sanoa, että mitättömyyden tunteesta voi kasvaa jotakin aitoa ja vahvaa. Usko sinäkin siihen, et ole yksin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri