Tunteeko kukaan muu ikinä "maailmantuskaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coffee Break

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
8 006
8
38
Helsinki
Mikä ihme ihmisessä on vikana kun se tekee ihan tolkkuttomia asioita?

Esim. tämä. Mitä nää tyypit oikein ajattelee ja miten niillä on sydäntä ylipäätänsä toimia näin.

Järjestö: Lapsia raiskattu Libyan sodassa | Libyan kriisi | Iltalehti.fi

tai tää

Grillist

tai tää

Hautajaisv

tai tää

Suurperheens

tai tää

James Cooper and James Kouzaris gunned down in Florida on holiday of a lifetime | Mail Online

tai tämä

Mukhtaran Mai says life is in danger after Supreme Court clears last men accused of rape | Mail Online

Miksi ihminen ei vaan voi olla ja nauttia elämästä sekä antaa muiden tehdä samoin? Miksi pitää olla julma toisia kohtaan? Ja mistä ylipäätänsä tuo julmuus on lähtöisin?

juu, tunnen, lähes päivittäin. Ei mulla ole suuria vastauksia, mutta uskon suunnan olevan sama ja tahdin kiihtyvä tulevaisuudessakin.

Yksi juttu on varmaan se yksilökeskeisyyden korostaminen. Se antaa ihmisille oikeuden tehdä mitä haluaa, empatia ja toisen asemaan asettuminen ei ole niin arvostettua, lapset opetetaan siihen, että "elämä on kilpailua ja heikommat häviää" jne.

Hyi, en mä voi edes avata noita linkkejä. Mä tunnen usein kamalaa tuskaa tollasista. Varsinkin kun on jotain lapsiin kohdistuvia pedofiili- tai pahoinpitelyjuttuja, tai eläinrääkkäystä. Ihmisrodun julmuus ja sairaus on usein mulle ihan liikaa :'(

Viimeksi muokattu:
Nuorena tunsin paljonkin maailman tuskaa. Mutta sitten kun alkoi kerääntyä sitä oman elämän tuskaa niin ei ole enään voimat riittäneet sille maailman tuskalle. Niin se vaan menee.

[QUOTE="Horuksen silmä";23640740]Nuorena tunsin paljonkin maailman tuskaa. Mutta sitten kun alkoi kerääntyä sitä oman elämän tuskaa niin ei ole enään voimat riittäneet sille maailman tuskalle. Niin se vaan menee.[/QUOTE]

Mä taasen nuorena en tuntenut mitään. Nyt vanhemmalla iällä on alkanut miettimään näitä asioita eikä vaan voi käsittää mistä ihmisen hulluus on lähtöisin. Itsellä tulisi mielennkään esim. laitta tota meidän kattia grilliin. Eikä kenenkään muunkaan elukkaa. Ei vaan pystyisi siihen. Miten ihmeessä jotkut pystyy tekemään niin?!?

Kyllä olen tuntenut, liikaakin, jopa niin että ne aiheuttivat todella pahaa kokoaikaista ahdistuneisuutta. Mutta nyt en avaa noita linkkejä, en halua tietää, lukea enkä kuulla enää pahoista asioista, koska en voi niille mitään, eikä ketään hyödytä että minä ahdistun. Silmät ja korvat kiinni, niin on paras.

"Mikä ihme ihmisessä on vikana kun se tekee ihan tolkkuttomia asioita?"

Varmaan Euroopassa yhtä osaa näyttelee kristittyjen käsittämättömän iljettävä moraalisäännöstö: Tee mitä haluat muille, pyydä anteeksi, pääset paratiisiin. Heikommin koulutetuillehan se menee läpi kuin väärä raha. Hittoako se haittaa jos vähän raiskaa porukkaa, kun pääsee iankaikkiseen onneen pyytelemällä sitten jälkeenpäin anteeksi.

Ja sitten porukka vielä ihmettelee, miksi uskonnottomammissa yhteiskunnissa on vähemmän rikollisuutta..

Lyhyenä vastauksena kysymykseen, siis: Tunnen ;)

Mä taasen nuorena en tuntenut mitään. Nyt vanhemmalla iällä on alkanut miettimään näitä asioita eikä vaan voi käsittää mistä ihmisen hulluus on lähtöisin. Itsellä tulisi mielennkään esim. laitta tota meidän kattia grilliin. Eikä kenenkään muunkaan elukkaa. Ei vaan pystyisi siihen. Miten ihmeessä jotkut pystyy tekemään niin?!?

Mä taas tunsin vähän liikkaakin maailman tuskaa nuorena. Ei kai musta muuten ois tullut kasvissyöjää 16 vuotiaan. Mutta nyt kun ikää on jo hurjasti enemmän, olen oppinut sulkemaan silmät ja korvat kaikelta siltä pahuudelta jolle en vaan pysty tekemään yhtään mitään. Niin kamalaa kun se onkin, omissa murheissa on aivan liikaa kantamista perheelliselle ihmiselle.

[QUOTE="Horuksen silmä";23640854]Mä taas tunsin vähän liikkaakin maailman tuskaa nuorena. Ei kai musta muuten ois tullut kasvissyöjää 16 vuotiaan. Mutta nyt kun ikää on jo hurjasti enemmän, olen oppinut sulkemaan silmät ja korvat kaikelta siltä pahuudelta jolle en vaan pysty tekemään yhtään mitään. Niin kamalaa kun se onkin, omissa murheissa on aivan liikaa kantamista perheelliselle ihmiselle.[/QUOTE]
Juuri näin olin tulossa vastaamaan tähän - paitsi ettei musta tullut kasvissyöjää, mutta sain sellaisen ammatillisen kutsumuksen, jonka kanssa tänä päivänä (ja yönäkin) kamppailen, kun haluan jo lopulta myöntää, että kaikkia ei vain pysty auttamaan...

"Mikä ihme ihmisessä on vikana kun se tekee ihan tolkkuttomia asioita?"

Varmaan Euroopassa yhtä osaa näyttelee kristittyjen käsittämättömän iljettävä moraalisäännöstö: Tee mitä haluat muille, pyydä anteeksi, pääset paratiisiin. Heikommin koulutetuillehan se menee läpi kuin väärä raha. Hittoako se haittaa jos vähän raiskaa porukkaa, kun pääsee iankaikkiseen onneen pyytelemällä sitten jälkeenpäin anteeksi.

Ja sitten porukka vielä ihmettelee, miksi uskonnottomammissa yhteiskunnissa on vähemmän rikollisuutta..

Lyhyenä vastauksena kysymykseen, siis: Tunnen ;)

Mä en ihan allekirjoita tätä sillä uskon nimissä voi tehdä ihan kuka tahansa mitä vaan olematta kuitenkaan oikeasti uskossa. Jos uskontoja pystyisi syyttämään ihmisen pahuudesta niin vankiloissa olisi vaan uskoaan tunnustavia tyyppejä ;)

Mä en ihan allekirjoita tätä sillä uskon nimissä voi tehdä ihan kuka tahansa mitä vaan olematta kuitenkaan oikeasti uskossa. Jos uskontoja pystyisi syyttämään ihmisen pahuudesta niin vankiloissa olisi vaan uskoaan tunnustavia tyyppejä ;)
Yliedustettuinahan ne siellä onkin. Ei siinä ole mitään uutta. Uskovaiset syyllistyvät uskonnottomia todennäköisemmin rikoksiin ihan tutkitusti. Eikä mikään ihme, kun selailee ns. pääuskontojen moraalisääntöjä. Toinen toistaan hirveämpiä. Taikauskoilla oikeutetaan ties mitä hirmutekoja : /

Pedofilia on jotenkin mua eniten pelottava ja ahdistava juttu. Miten kukaan ensinnäkään voi olla niin sairas. Ja toiseksi, miten sitä tuntuu olevan niin paljon kokoajan jokapuolella. Ihan käsittämättömän kuvottavia on nää ringit, jotka paljastuu. Ja vielä käytetään omia lapsia.. :'(

Yliedustettuinahan ne siellä onkin. Ei siinä ole mitään uutta. Uskovaiset syyllistyvät uskonnottomia todennäköisemmin rikoksiin ihan tutkitusti. Eikä mikään ihme, kun selailee ns. pääuskontojen moraalisääntöjä. Toinen toistaan hirveämpiä. Taikauskoilla oikeutetaan ties mitä hirmutekoja : /

Mä olen kristitty, mutta en kuitenkaan uskossa. Jos mä lähden tästä lusimaan niin tilastoissa on kristitty vaikka mä en uskoani tunnusta. Valtaosa tällä pallolla on kristittyjä, muslimeja ja hinduja joten osuus näistä porukoista on varmasti suuri vaikka he eivät sen kummemmin uskojansa edustaisi.

Mä en jaksa uskoa että ateisit tai agnostikot olisivat sen humaanimpeja kun me muutakaan. Ihmisiä nekin ovat ja heidäkin porukkaan voi eksyä ns. väärää tyyppiä.

Viimeksi muokattu:
Mä olen kristitty, mutta en kuitenkaan uskossa. Jos mä lähten tästä lusimaan niin tilastoissa on kristitty vaikka mä en uskoani tunnusta. Valtaosa tällä pallolla on kristittyjä, muslimeja ja hinduja joten osuus näistä porukoista on varmasti suuri vaikka he eivät sen kummemmin uskojansa edustaisi.

Mä en jaksa uskoa että ateisit tai agnostikot olisivat sen humaanimpeja kun me muutakaan. Ihmisiä nekin ovat ja heidäkin porukkaan voi eksyä ns. väärää tyyppiä.
Noh, tilastollisesti olet täysin väärässä. Uskonnottomat nimenomaan ovat humaanimpia kuin uskovaiset. Enkä nyt puhu pelkästään rikollisuudesta, vaan mm. naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kannattamisesta, sekä ennakkoluuloisuuden ja nationalismin pienemmästä esiintymisestä.

Huvittava fakta uskonnosta ja sen jäsenistä: Viettävät 2000 vuotta julistaen olevansa hyveellisiä koska uskovat jumalaan. Ensimmäisen kerran kun asia tutkittiin puolueettomasti, sen todettiin olevan täyttä roskaa.

Noh, tilastollisesti olet täysin väärässä. Uskonnottomat nimenomaan ovat humaanimpia kuin uskovaiset. Enkä nyt puhu pelkästään rikollisuudesta, vaan mm. naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien kannattamisesta, sekä ennakkoluuloisuuden ja nationalismin pienemmästä esiintymisestä.

Huvittava fakta uskonnosta ja sen jäsenistä: Viettävät 2000 vuotta julistaen olevansa hyveellisiä koska uskovat jumalaan. Ensimmäisen kerran kun asia tutkittiin puolueettomasti, sen todettiin olevan täyttä roskaa.

Milläs todistat että porukka oikeasti on uskossa? Ainahan ihmiset voi näes väittää olevansa uskossa. Jos uskonnottomat järjestäytyisivät niin aivan sata varmaan sielläkin olisi pyrkyreitä omine agendoineen pyrkimässä porukan pomoiksi.

Milläs todistat että porukka oikeasti on uskossa? Ainahan ihmiset voi näes väittää olevansa uskossa. Jos uskonnottomat järjestäytyisivät niin aivan sata varmaan sielläkin olisi pyrkyreitä omine agendoineen pyrkimässä porukan pomoiksi.
Ihme kikkailua. Jos kuulut uskontokuntaan, annat jo kuulumisellasi tukesi sille uskontokunnalle. Siitä ei pääse mihinkään, että uskovaiset yksinkertaisesti ovat taipuvaisempia rikollisuuteen ja ahdasmielisyyteen kuin uskonnottomat. Ei, vaikka kuinka ruikuttaisi siitä, ovatko "oikeasti uskossa".

Aina toisinaan kuulee kitinää siitä, että pitäisi muistaa että uskontoon kuuluva ja uskovainen eivät ole sama asia. Vaan kun sekä ensimmäinen että jälkimmäinen lainaa validiteettia niille uskonnolla perustelluille hirmuteoille, sillä ei oikeasti ole yhtään mitään väliä. Lähinnä kyse on verbailukikkailusta, jolla pyritään hiljentämään omaa mieltä kun tajutaan itse kuuluvan keskimäärin vähemmän humaaniin ihmisryhmään. Onhan se kurjaa, kun on kuviteltu jumaluskon tekevän hyväksi, mutta se todistetusti tekeekin yleensä vähemmän hyväksi.

Ja ei, uskonnottomat eivät perustele uskonnottomuudellaan hirmutekoja. Oletko joskus kenties kuullut puhuttavan fanaatikoista, jotka huutavat ennen taistelua "jumalaa ei ole ja hän ei käske tekemään mitään, joten tapetaan vääräuskoiset"?

Ihme kikkailua. Jos kuulut uskontokuntaan, annat jo kuulumisellasi tukesi sille uskontokunnalle. Siitä ei pääse mihinkään, että uskovaiset yksinkertaisesti ovat taipuvaisempia rikollisuuteen ja ahdasmielisyyteen kuin uskonnottomat. Ei, vaikka kuinka ruikuttaisi siitä, ovatko "oikeasti uskossa".

Aina toisinaan kuulee kitinää siitä, että pitäisi muistaa että uskontoon kuuluva ja uskovainen eivät ole sama asia. Vaan kun sekä ensimmäinen että jälkimmäinen lainaa validiteettia niille uskonnolla perustelluille hirmuteoille, sillä ei oikeasti ole yhtään mitään väliä. Lähinnä kyse on verbailukikkailusta, jolla pyritään hiljentämään omaa mieltä kun tajutaan itse kuuluvan keskimäärin vähemmän humaaniin ihmisryhmään. Onhan se kurjaa, kun on kuviteltu jumaluskon tekevän hyväksi, mutta se todistetusti tekeekin yleensä vähemmän hyväksi.

Ja ei, uskonnottomat eivät perustele uskonnottomuudellaan hirmutekoja. Oletko joskus kenties kuullut puhuttavan fanaatikoista, jotka huutavat ennen taistelua "jumalaa ei ole ja hän ei käske tekemään mitään, joten tapetaan vääräuskoiset"?

Ei tää nyt mitään kikkailua ole. Yhtälailla ne uskonnottamat on voinut mennä porukan mukana ja huutaa "Jumala on olemassa ja tapetaan vääräuskoiset". Jos oma henki tai perheen toimeentulo on jostain asiasta kiinni niin kyllä ihmismieli taipuu myös niillä jotka ei usko ;) Ja ehkä näitä tyyppejä on luultu uskonmiehiksi...?!

Yhteistyössä