Tunteita näyttävä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Seurustelen 11 v. vanhemman miehen kanssa jo yli 3v. Herrasmies hän on. Näyttää tunteitaan, mutta ei koskaan sano rakastavansa minua, en kyllä minäkään sano hänelle. Onko se normaalia? Olemme keski-ikäisiä. Mies kyllä toivoo minun muuttavan luokseen, mutta en haluu luopua asunnostani. Meillä on omat asunnot. Hän asuu maalla ja minä kaupungilla. Minusta on kylläkin mukavaa välillä asua maalla, mutta välillä haluun mennä asuntooni. Kaipaan omaa rauhaa ja tilaa välillä.

Seurustelen 11 v. vanhemman miehen kanssa jo yli 3v. Herrasmies hän on. Näyttää tunteitaan, mutta ei koskaan sano rakastavansa minua, en kyllä minäkään sano hänelle. Onko se normaalia? Olemme keski-ikäisiä. Mies kyllä toivoo minun muuttavan luokseen, mutta en haluu luopua asunnostani. Meillä on omat asunnot. Hän asuu maalla ja minä kaupungilla. Minusta on kylläkin mukavaa välillä asua maalla, mutta välillä haluun mennä asuntooni. Kaipaan omaa rauhaa ja tilaa välillä.

Kaikki, mikä teidän molempien mielestä on parisuhteessa normaalia, on normaalia. Jos sinusta tuntuu, että tuollainen ei ole normaalia, puhu.

Ihmisten pitäisi muutenkin puhua asioista niiden oikeilla nimillä aina (eli huomattavasti useammin kuin suomalaiset sitä tekevät). Puhukaa.

Lapseni valitti minulle koulun johtajan tökeröstä käytöksestä viime viikolla. En viitsinyt enää edes kysyä saanko soittaa koulun johtajalle, vaan soitin vaan ja lapseni sitten kuuli keskustelun. Kerroin myös koulun johtajalle, että lapseni kuulee nyt keskustelumme. Hyvä tuli. Asia meni oikeudenmukaisesti kaikkia kohtaan. Koulun johtaja ei aina tajua, mitä on oikeudenmukaisuus - hänellä ei ole lapsia. Lapseni myös ilmoitti, ettei lähde isälleen viikonloppuna ja syynkin siihen. Soitin siis isälleen ja kerroin - ihan aiheellisen - syyn. Lapseni sitten sattui kuulemaan myös tämän puhelun. Sanoi lapselleni, että asioista pitää puhua ja keskustella, vaikka ne olisivat vaikeitakin, vain täydellisellä ihmisten välisellä avoimuudella ja rehellisyydellä päästään oikeaan lopputulokseen. Hän nyökkäsi ja hymyili.

Viimeksi muokattu: