Tuntuu että hampaat tippuu suusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Särkee ja tuntuu että hampaat tippuu. Tosin vain vasemman puolen ylähampaat. Poskiontelo tukossa siis, tuntuu painetta siellä. Mulla on nyt toinen kuumeeton päivä, viisi päivää kesti yli 38 asteen lämpöilyä. Tai no, eilenkin oli vielä aamulla vähän lämmöt koholla. Tätä hampaidentippumistunnetta on kestänyt useamman päivän jo. Oikean puolen poskiontelo tuntuu olevan ok, vasen puoli vaan tukkoilee.

The Supertumpelo kysyy että mitenkäs kauan tätä yleensä kannattaa yrittää parannella kotona ennen kuin kipaisee lääkäriin ab-kuuria noutamaan? :snotty:

Lääkärissä käyty. Kandi kuunteli oireet ja tutki ultravehkeellä poskiontelot. Ultrauksen mukaan mun vasemman ja oikean poskiontelon tilanteet ei eroa toisistaan. :whistle: Aika erikoista. Vain vasemman puolen hampaita särkee, poski on lähes kosketusarka, kumartaessa tuntuu paine (joka tosin tuntuu kumartumattakin ) ja vain vasen sierain valuu ihanan keltaista töhnää (anteeksi kuvaus :D ). Kirjoitti silti kuurin, sanoi että hae jos tykkäät. :snotty: Itse ei tuntunut pitävän kuuria tarpeellisena.

Mittasin juuri lämmön, puolisen astetta on koholla.

Jos olisit mä, aloittaisitko kuurin?

No jos olo on tosiaan paha niin aloita vaan.
Mä oon yleensä hoitanut flunssani "paketti buranaa"-tyylisesti koska en lääkekuureja halua tavallisiin lentsuihin syödä, mutta tuo sun olo ei kuulosta mun mielestä enää ihan tavalliselta nuhalta. Pikaisa paranemisia! :)

Mäkään en tykkää kuureja turhaan syödä, siksi mä tota pakettia nyt kädessä pyörittelenkin. :/

Ipanat on toistaiseksi terveitä, ihan pientä nuhaa vaan. Tosin ne saattaa saada vesirokon lähipäivinä. Mies oksentaa töissä. :xmas: Että pöpöjä löytyy joka tarpeeseen. :D

Luultavasti en aloittaisi, vaan yrittäisin muita keinoja ensin. Eli kannu ja sitten se keino, että toinen sierain kiinni ja syvä veto sisäänpäin. Mutta en tiedä sinun olotilaasi ja jos kovin tuskainen olo on, niin saattaisin troppiin turvautua :)

Mä olen sarvikuonolla yrittänyt huudella mutta neste ei mene läpi vaikka miten yritän. Joku siellä taas tukkii reitit...

Oli muuten superhauskaa käydä lääkärissä noiden lasten (3v ja 11kk ) kanssa. Pienempi käyttäytyi hyvin mutta isompi järjesti kohtauksen lääkärin huoneessa kun en antanut sen mennä koskemaan tietokoneeseen. On se kivaa kun lähin mahdollinen lapsenvahti on tunnin matkan päässä.

Yhteistyössä