tuntuu että olen ainoa kummajainen joka ei juuri lapsilleen ja miehelleen koskaan lahjoja ostele,onko näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sartsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sartsukka

Aktiivinen jäsen
30.10.2004
1 854
0
36
Lohtaja
Niin toisinaan tuntuu että olen ainoa kummajainen asian kanssa että en osta lapsilleni tai miehelleni lahjoja.Jouluisin,synttäreinä isänpäivänä enkä syntymäpäivänä.
Tai tänä vuonna esikon kohdalla ostin kun ostettiin kalliimpi lahja sille kimppaan(300e lahja kyseessä).

Minusta tuntuu että se on ihan turhaa kun ne saa kuitenkin niin paljon muualtakin lahjoja että ei siihen enään tartte minun mennä osteleen.Ja miehen kohdalla taas.Muutenkin ovat vähistä rahoista kiinni joten ostamme sitten kun oikeasti jotakin tarvitsemme vaikka sattuisikin olemaan hetki että jokunen kymppi on "ylimääräistä".

Niin ja sukulaisista se on vain lähimmät joille teen lahjat ja jos en jaksa tehdä ne jää ilman.Lähimpiin kuuluu isäni ja hänen vaimo,äitini ja hänen mies sekä 2kpl siskopuoliani,äidin vanhemmat,sekä äidin sisko ja veli.Joskus joillekin kavereille teen jos sattuu ehtii.

Tässä myös miettinyt kun joka vuosi joulukortitkin tehnyt itse että jos en lähettäisi ollenkaan joulukortteja.Tekstiviestin vain.(mulla ku tekstariliittymäkin).

Mä en voi olla ostamatta kun löydän niin sopivia lahjoja, mut en ymmärrä sitä miksi miehenkin pitää varta vasten lähteä lahjoja ostamaan kun ei muutenkaan tykkää kaupoissa kiertelystä. :xmas: Samoin esikoisen toivoisin mieluummin säästävän rahansa, mutta hän tahtoo välttämättä ostaa kaikille jotain.

Niin,kukin tavallaa.
Ei minun siskonikaan osta koskaa kelleen lahjoja,ei edes miehelleen.Sitten kun on siskon päivät niin kyllä niitä toivomuksia tulee tarvii sitä ja tätä:(
no nyt olenkin oppinut että en kaikesta huolimatta muista millään muidoin,jos kerran korttikin on niin vaikea laittaa niin turha odottaa itsekään saavansa mitään.

no meillä taas mies olisi just innokaana ostamassa minulle mutta minä kiellän koska mulle isoin lahja on se että on auttamassa vaikka siivouksessa yms.Se riittää minulle.Sama sukulaisten puolelta.Mä ahdistun liikaan materiaan.Ja tavaraa on jo nyt yllin kyllin kun kaverit siivoilee kaappejaan ja heittämässä hyvää tavaraa roskiin jolta minä sen pelastan ja kierrätän sitten eteenpäin nille jotka tarvitsee tai esim.lasten vaatteet on jo useammaksi vuodeksi eteenpäin odottamassa kasvamista.

Mä kyllä tykkään ostella lahjoja ja onhan niitä kiva saadakkin. Muuten kyllä suhtaudun erittäin epäilevästi siihen, että ostaminen ja omistaminen tekis jotenkin erittäin onnelliseksi. Mutta kyllä jouluna on kivaa saada edes jotain pientä.

mä en nyt ajakaan takaa sitä että omistaminen ostaminen tekisi onnelliseksi vaan sitä että miksi ne lahjat ylipäänsä annettava ostettava silloin ku joku tietty päivä.
No synttärilahjan tavallaas ymmärrän ja tietty sen että jos ei ainoatakaan lahjaa saa muualta.Mutta jos omatkin lapset saa muualta niin miksi ostaa niille enempää?
Paljonko teillä sitä rahaa sitten menee vuodessa lahjoihin siis ihan kaikki lahjat mitä ostelette kavereilel sukulaisille ja jne.?Meil yleensä 200e mutta tänävuonna ostettiin 300e edestä kun siitä pojan lahjasta jäi meille isompi pompsi kun sitten saatiin niiltä muilta.enempää ei ostella.Kaikki on jo.Tai sitten teen niitä loppuja.esim villasukkia arvostetaan meidän suvussa.ovat vilukissoja.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
onko tosiaan näin että olen omituinen näinen ajatuksine täällä?

et ole omituinen.. siis mä tekisin mitä vaa jos saisin ittestäni enemmän sinunlaisen! joo on totta et sen verra oon viisastunu et yleesä esim synttäreiks ostan jotai kalliimpaa, mut pitkäkestosta ja näi pienille joil synttärit lähekkäin ni ne on ns yhteisii.. ostanu pihaan liukumäkee, trampoliinii, jne..

mut joulut, lastenhuoneiden sisustus ja shoppailu päivät!!! mä oon iha hullu ja tiedän sen itsekkin! aina jotain ostaa ja kui sairaasti nuillaki vaatetta et ei kaikkii ehi tosiaa käyttäänkään! leluja nakkaan aina enne joulua jätesäkillisen roskiin, kun on rikkinäisiä (nekin jotka vähänkin rikki) ja myönnän, jopa ehjiä jonkin verran mut tarpeettomia...

eihän tämä ole normaalia, tää MUN touhu on OMITUISTA ja tyhmää ja hullua.. tätä harrastaa vissii muutama muuki tääl, esim savanna, mut en mä ihan niis lukemis mee..

ainoo hyvä puoli täs on että en ota tilejä tai osamaksuja ja eka maksan vuokran, puhelinlaskun ja tietty ruokaan ja vaippoihin on rahaa, mut oikeestaan mul menee kaikki ylimääränen lapsiin!!! ja ihan pöljyyksiin..

et tulis opettaa mulle rahan käyttöä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
mä en nyt ajakaan takaa sitä että omistaminen ostaminen tekisi onnelliseksi vaan sitä että miksi ne lahjat ylipäänsä annettava ostettava silloin ku joku tietty päivä.
No synttärilahjan tavallaas ymmärrän ja tietty sen että jos ei ainoatakaan lahjaa saa muualta.Mutta jos omatkin lapset saa muualta niin miksi ostaa niille enempää?
Paljonko teillä sitä rahaa sitten menee vuodessa lahjoihin siis ihan kaikki lahjat mitä ostelette kavereilel sukulaisille ja jne.?Meil yleensä 200e mutta tänävuonna ostettiin 300e edestä kun siitä pojan lahjasta jäi meille isompi pompsi kun sitten saatiin niiltä muilta.enempää ei ostella.Kaikki on jo.Tai sitten teen niitä loppuja.esim villasukkia arvostetaan meidän suvussa.ovat vilukissoja.

:ashamed: häpeen jo mutta ku kysyit ni n.500e on menny,, ja pelkään mennä kauppoihin ku voi tulla tuhlattuu lisää heräteostoksiin.. ja just ostin saman summan maksavan sängyn pojalle ja tyttöjen on tilattu (ne tuli yhteesä tyttöille ni 300e), eikä toi nuorinkaan ees mee normi sänkyy viel ainakaa 1,5v ni mä jo tilasin sillekki :headwall:

Mä jo tosiaan ehdin säikähtää että olen ihan omituinen.
No meillä ei kauheasti shoppailu päiviä ole.Satunnaisesti ja usein mies ja lapset mukana ja lapset hermostuu loppu shoppailu siihen.käydään usein niin että on just jotku halpa juttu päivät kaupoissa.Ja mä ahdistun kun on lasten kans tietyn aikaa siellä.Yksinkin välilä väkipaljous ahdistaa sen verran paljon että jään jopa suosiolla kotiin jos ei oikeasti tarvita mennä jotain katsomaan.Minua tietysti vielä hillitsee ajopelko ja välimatkat.Ja tosiaan rhaa ei ole paljoa.Mä olen ostanut isompia juttuja osamaksullakin.Kuten tämän oman läppärin kun entinen teki totaali lakon.Tai crostrainerin nyt viimeksi ja toistaiseksi n.1kk se on ollut kovassa käytössä.Mä myös tykkään tehdä paljon itse että shoppailuni menee sitten niihin lankoihin tms.
Meillä ei kuitenkaan mitää luottokortteja ole ainoa noi anttilan toi hobbyhallin osamaksu jutut.

ei kai sängyt mikää paha ostos ole jos kerran tarvitsee.(meillä tosin nekin saatu tai kirpputorilta).Ei se oo ns.mikään lahja ainakaan mun mielestä ellei se sitten oo joku sellainen sänky ku ei sitten oo kovin pitkäikäinen esim näitä paloauto sänkyjä jotka on pari vuotta ja lapsi kyllästyy tai äidin mielestä ne ei sovi sinne huoneesee tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Hewletin Paccardi:
Niin ja olen tosiaan yrittänyt ajaa sitä ajatusta läpi lähipiirissäni että aikuiset ei tarvitse lahjoja, mutta yksin on paha taistella tuulimyllyjä vastaan... :/

Mä tein niin, että selkeästi ilmoitin, jotta en enää osta lahjoja muille kuin alaikäisille ja en odota lahjoja itselleni. No ekana jouluna kovakalloisimmat ostivat, mutta jo tokana jouluna viesti oli mennyt perille.

Lisään vielä. Mä en osta lahjoja omien lasteni lisäksi kuin kummilapsille. Kaksi nuorinta siskoani saa jotain pientä. Aikuisille en osta mitään, enkä sisarusten lapsille. Meillä on niin laaja suku, että johonkin se raja on vedettävä, tai tulee konkurssi. Omia mukuloitakin kun on kumminkin kuusi. :) Mies kyllä saa jotain tarpeellista. Kalliita lahjoja me ei toisillemme osteta.

Yhteistyössä