tuntuu että tein kamalasti lapselle, vahingossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hömppä

Vieras
mulla 3v lapsukainen ja meillä on yhteinen sähköhammasharja kaikilla ja jokaisella omat harjat siihen tietenkin ja meillä muilla on valkoiset ja tällä pienimmällä on sellanen punainen se harja että erottuu kyllä muista, mutta sitten oli aamulla unohtanut sen oman harjan siihen ja illalla sitten kiirreissäni/väsyneenä ehdin pestä sillä omalla harjalla lapselta hampaita ennen kuin huomasin tämän!!! ja oikeasti tuli ihan hirveä olo =( siis eihän se niin kamalaa ole mut silti.. äkkiä vaihdoin lapsen omaan harjaan sen ja pesin kunnolla häneltä hampaat ja annoin suuhun vielä pari xylitolipastillia!!

eikö tuo ole kuitenkin pahin mahdollinen keino saada kaikki mun suusta tytön suuhun?? onko joku muu tehny samaa mokaa??

Siis pesit lapsen hampaat aamulla sillä harjalla, millä itse olit pessyt hampaasi illalla? Ja näinollen siis harja oli käyttämättömänä useita tunteja, ehkä noin 8 tuntia?

Siinä tapauksessa hammaspeikkopöpöt on kyllä jo harjasta kuolleet, ja nehän ne on pahinta mitä voi aikuisen suusta tartuttaa lapsen suuhun. Paitti tietty jos on jotain tarttuvia tauteja, mutta en usko että siitä nyt on kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Siis pesit lapsen hampaat aamulla sillä harjalla, millä itse olit pessyt hampaasi illalla? Ja näinollen siis harja oli käyttämättömänä useita tunteja, ehkä noin 8 tuntia?

Siinä tapauksessa hammaspeikkopöpöt on kyllä jo harjasta kuolleet, ja nehän ne on pahinta mitä voi aikuisen suusta tartuttaa lapsen suuhun. Paitti tietty jos on jotain tarttuvia tauteja, mutta en usko että siitä nyt on kysymys.

aamulla pesin omat hampaat sillä omalla harjalla ja illal pesin lapsen hampaat sillä sitten.

ei siis sillain niin vakavaa, mutta oikeasti tuli sellanen olo että voi ei, vähänkö itellä ällöttäs jos joku tekis noin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Hammaspeikkopöpöt kuolevat kuivuudessa. Harjasi varmasti ehti kuivaa yön aikana, joten eipä hätää hampaiden puolesta.

kiitos tää helpotti kummasti =D että ehkä ei sittekää niin paha tän asian puitteissa..

Yhteistyössä