tuo lapsi ei opi ikinä tohon potalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Mikä siinä onkin että siinä ei voi sillon istua kun hätä tulee, muuten kyllä sitä vetää perässään ja päristelee |O

Vaipan heittää pois yhtäkkiä ja sitte onki pissaa tai kakkaa lattioilla |O
Äsken taas puhtaalta matolta sain hangata kakkaa pois mutta eihän se lähe siitä kokonaan kun koko aika haisee, pitää se kunnolla pestä taas :kieh:

Kiva on kun eilen hiki hatussa sain tän kämpän jonku näköseen kuntoon niin saa näitä tarpeita siivota koko ajan :headwall:

Meillä neiti 1v10 kk oppi potalle nopeasti koska inhosi kun pissi tulee housuun tai lattialle jos juoksi ilman vaatteita. rupesi aina hulluna huutaa kun pissi allensa. Sit tajus että potalle kun menee niin ei tarvitse pelätä että housut kastuu tai jalat. ja oppi siis kuivaksi kun oli 1v7kk. Se vain vaatii kärsivällisyyttä, (helpommin sanottu kuin tehty) kyllä se siitä :)

Hei vaan sullekki ja hyvää joulua, huomasin täs yks päivä että oli nikkiä vaihtanut. Niin ja kyllä se potta asia hoituu ajallaan meillä on 2 vee vielä aikalailla vaipoissa vaikka potallakin kyllä käy.

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Hei vaan sullekki ja hyvää joulua, huomasin täs yks päivä että oli nikkiä vaihtanut. Niin ja kyllä se potta asia hoituu ajallaan meillä on 2 vee vielä aikalailla vaipoissa vaikka potallakin kyllä käy.

Heips!

Sinua olenkin kaipaillu kun en ole saanu yytä laitettua kun en muistanu tuota sun nikkiäs ja kun pöljänä poistin noi kaikki viestit :ashamed:
Joo on tää nyt vähän aikaa ollu =)

Hyvää joulua myöskin sinne päin!

Laita semmoiset viritykset, että lapsi ei saa vaippaa itse pois :kieh: .

Meillä opetettiin tyttö 2 v 2 kk kuivaksi siten, että vein hänet potalle 30 min-tunnin välein, ja joka ikisen pisuvahingon jälkeen (niitä tosin ei tullut kuin muutama). Kun se alkoi sujua, pidennettiin väliä. Sitten aloin kysymään onko pissa- tai kakkahätä, ja muistuttamaan lasta potalle menemisestä, mutta en enää vienyt sinne kädestä pitäen. Tyttö oppi kuivaksi oikeastaan heti. Vaippaa ei enää laitettu, kun se oli kerran pois otettu (paitsi unille, siitäkin luovuttiin melkein heti koska yövaippa oli ollut kuiva jo kuukausia). Ehkä osasyy helppouteen oli se, että meillä oli pikkuinen vauva talossa, ja tyttö oli ISO koska oli jo isosisko :)

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Alkuperäinen kirjoittaja taroda:

Heips!

Sinua olenkin kaipaillu kun en ole saanu yytä laitettua kun en muistanu tuota sun nikkiäs ja kun pöljänä poistin noi kaikki viestit :ashamed:
Joo on tää nyt vähän aikaa ollu =)

Hyvää joulua myöskin sinne päin!
Kiva kuulla että joku kaipailee, en ole palstaillutkaan paljoa, työt on alkanut ja sitä rataa. Mutta yritän kuitenkin välillä aina täällä käydä.

meillä lapsi jo 2v.7kk ja vaipoissa on..välillä jo pottailu onnistui suht hyvin, mutta nyt on taantunut kun tuli pieni sisarus taloon. tietää kyllä kun on pissa tai kakka tulossa, mutta ei suostu potalle/pöntölle menemään. ei olla jaksettu tapella sen kanssa, luotetaan siihen että kyllä se alkaa itse tajuamaan jossain vaiheessa olevansa niin iso jo, ettei vaippaan saa tehdä

Mä olen varmaan jonkun mielestä laiska, mutta mä olen mennyt näissä pottailujutuissa ihan lapsentahtisesti ja hyvin ollaan onnistuttu...Nytkin tyttö 2v 4kk on oppinut ihan omatoimisesti päiväkuivaksi ja samoin isovelikin aikanaan. Anoppi mulle jäkätti aina siitä (lastentarhanope, kun on), että miksen opeta potalle *jäkäjäkäjäkäjäkä*. Varmaan olin laiska, kun en siihen varsinaisesti opettanut/säännöllisesti istuttanut yms. mutta miten nuo ovatkaan oppineet vessassa käymään...Kaipa nuo ovat vanhemmistaa mallia ottaneet ;):D

Tää oli hieman ohi ap:n jutusta, mutta tsemppiä!! Kyllä se kohtapuoliin varmasti pottaan osuu, matot vaan vek lattialta, niin säästyy vähemmältä :)

juu en tässä kiirehtis mutta ei jaksais näitä jätöksiä olla jatkuvasti pyyhkimässä :headwall: se käy niin kähevästi tuo vaipan poisto, välillä tuntuu et ihan tahallaan sen ottaa pois ja päästää siihen tarpeensa :kieh:

juu en tässä kiirehtis mutta ei jaksais näitä jätöksiä olla jatkuvasti pyyhkimässä :headwall: se käy niin kähevästi tuo vaipan poisto, välillä tuntuu et ihan tahallaan sen ottaa pois ja päästää siihen tarpeensa :kieh:

Hän huomaa, että miten saa äiskän huomion äkkiä :D mamma irti joulukiireistä, kun heittää vaipan vek ja vääntää tortut matolle :laugh: Sorry...ei millään pahalla :flower:

Just tuon takia meidän kuopuksella, 2,5v. on vielä vaipat. Kestosellaiset. En ole ketään ihmeemmin opettanut potalle tai pytylle. Yhtäkkiä vaan olen huomannut ettei vaippoja enää tarvita. En jaksa stressata asialla, kyllä ne oppii. On vaan siistimpää kun ei oo pissat ja kakat lattialla, siksi vaipat on kätevät.

Kierrät pari kierrosta jeesusteippiä vaipan ympärille niin eiköhän pysy jalassa. Saksilla sitten leikkelet auki :D

Alkuperäinen kirjoittaja Suurperheen äiti:
Just tuon takia meidän kuopuksella, 2,5v. on vielä vaipat. Kestosellaiset. En ole ketään ihmeemmin opettanut potalle tai pytylle. Yhtäkkiä vaan olen huomannut ettei vaippoja enää tarvita. En jaksa stressata asialla, kyllä ne oppii. On vaan siistimpää kun ei oo pissat ja kakat lattialla, siksi vaipat on kätevät.

Potalle oppiminen ei ollut se ap:n ykkösongelma vaan se, että lapsi kusee ja paskoo pitkin lattioita, kun ottaa vaipan itse pois :wave:

Yhteistyössä