Tuolla se vauva huutaa... en vaan jaksa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwerty

Vieras
Meneekö tää taas tähän... puoli yhdestä asti huutanut, rauhoittuu hetkeksi kun tassuttaa, sitten alkaa taas. Nyt otin syliin, rauhoittui, ja taas alkoi huuto.

Meillä meni unikoulun jälkeen niin hyvin monta viikkoa, miks tää on taas tätä :( Musta tuntuu etten jaksa enää. Itkettää vaan enkä tiiä mitä sen kanssa pitäisi tehdä. Pitäisikö rauhoitella vai ei, pitäisikö antaa itkeä vai ei. En vaan jaksa koko aikaa rauhoitella.

Söi vielä huonosti illalla, puuro ei vaan uponnut, ja sit vielä tuli riitaa miehen kanssa. Yösyötöt on jo jätetty enkä mä nyt enää voi niihin palata. Siitä ei tuu mitään...

Jotenkin se pahin on etten tiiä mitä tekisin. Unikoulu toteutettiin vähän omalla tekniikalla, ja se tuntui toimivan hyvin. Mutta siitäkin tuli tunnonvaivoja että joutuiko vauva sittenkin huutamaan liikaa... Kun joku sanoisi että älä huoli, anna vaan huutaa jonkin aikaa koska oikeesti tiiän itekin että se toimii parhaiten... mutta sitten taas tuntuu että olen ihan hirviö jos annan huutaa

Tuntuu että tuo jää kovin helposti odottamaan että tullaan rauhoittelemaan vaikka osaa kyllä nukahtaa itekin.

Alkuperäinen kirjoittaja mut:
Eikö 7kk ole liian pieni mihinkään unikouluun? :|
Ei kun se on just oikee ikä tehdä se - ennen sitä on liian pieni, sen jälkeen tulee muita kehitysvaiheita jotka hankaloittaa asioita. Kuulema. Sanoi esimerkiksi lääkäri Radio Puheessa Perheen ajassa viime viikolla.

Joo tuttuja linkkejä, ei siinä mitään. Ei tässä nyt oikein kirjoitettu teksti auta, on tullut luettua ohjetta suuntaan jos toiseenkin.

Ja juu, rauhoittui hetkeksi, nyt huutaa taas :(

Kyllä tuon ikäinen lienee vielä liian nuori unikouluun... Kuuntele sisintäsi. Vauvan huuto tuntuu pahalta. Vauva huutaa, koska hänestä tuntuu pahalta. Jättämällä vastaamatta hänen viesteihinsä sinä kerrot hänelle ettei hän ansaitse huolenpitoa. Tiedän, että olet yrittänyt ajatella lapsesi ja itsesi parasta, mutta vauvasi ei vielä ole valmis selkeästikään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikea oikein kommentoida mitään kun ite lopetin yösyötöt vasta vuoden iässä.
Ei siinä yösyötössä mitään mutta kun heräili muutenkin tunnin välein. Se heräily saatiin pois vasta kun lopetettiin syötöt.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kyllä tuon ikäinen lienee vielä liian nuori unikouluun... Kuuntele sisintäsi. Vauvan huuto tuntuu pahalta. Vauva huutaa, koska hänestä tuntuu pahalta. Jättämällä vastaamatta hänen viesteihinsä sinä kerrot hänelle ettei hän ansaitse huolenpitoa. Tiedän, että olet yrittänyt ajatella lapsesi ja itsesi parasta, mutta vauvasi ei vielä ole valmis selkeästikään.
Herranjumala jos minä kuuntelisin sisintäni niin tuo lapsi olisi jo kuollut varsin väkivaltaisen kuoleman!!!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Herranjumala jos minä kuuntelisin sisintäni niin tuo lapsi olisi jo kuollut varsin väkivaltaisen kuoleman!!!! :D

Tekisi mieli kirjoittaa tähän kaikenlaista mutta taidanpa jättää kirjoittamatta =)

Selvää nyt kuitenkin on, että tällä unikoululla aiheutat lapsellesi erittäin pahaa mieltä. Olet päättänyt hänen puolestaan ettei hänellä ole nälkä tai oikeus läheisyyteen vaikka on vasta himpun yli puolivuotias. Mielestäni olet tehnyt virheen. Nyt olisi oiva aika korjata se, kipitellä ottamaan vauva syliin ja mennä yhdessä maate.

Tekisi mieli kirjoittaa tähän kaikenlaista mutta taidanpa jättää kirjoittamatta =)

Selvää nyt kuitenkin on, että tällä unikoululla aiheutat lapsellesi erittäin pahaa mieltä. Olet päättänyt hänen puolestaan ettei hänellä ole nälkä tai oikeus läheisyyteen vaikka on vasta himpun yli puolivuotias. Mielestäni olet tehnyt virheen. Nyt olisi oiva aika korjata se, kipitellä ottamaan vauva syliin ja mennä yhdessä maate.
Juu no nyt on taas rauhallinen.

Tämä on minun linjani - kaikki Searsit lukeneenakin. Yöllä nukutaan omassa sängyssä ja päivällä syödään ja seurustellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 6 äippä:
Meillä kaikki lapset aina nukahtivat hyvin, kun nukkumaan mennessä antoi maitopullon. Kaksoset eivät tarvinneet sitäkään, kun nukkuivat vierekkäin.
Juu no nukahtaahan tuo hyvin, ei siinä mitään :/

Ai se heräilee? En tiedä, kun meillä kaikki nukkuneet aina hyvin, mut muistan ennen omia lapsia, kun siskon kaksoset huusivat kokoajan. Hän kertoi ensimmäiset 3kk menneen sumussa. No nämä kaksoset ovat jo 18v, seuraavat siskon kaksoset ovat 5v ja omani, ilmeisesti minulla on identtiset täyttävät tässä kuussa vielä 2v.

Jotenkin se pahin on etten tiiä mitä tekisin. Unikoulu toteutettiin vähän omalla tekniikalla, ja se tuntui toimivan hyvin. Mutta siitäkin tuli tunnonvaivoja että joutuiko vauva sittenkin huutamaan liikaa... Kun joku sanoisi että älä huoli, anna vaan huutaa jonkin aikaa koska oikeesti tiiän itekin että se toimii parhaiten... mutta sitten taas tuntuu että olen ihan hirviö jos annan huutaa

Tuntuu että tuo jää kovin helposti odottamaan että tullaan rauhoittelemaan vaikka osaa kyllä nukahtaa itekin.

Onneksi se vauva ei mene rikki huutamisesta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja K:
En mäkään jaksanu. Puolen tunnin kainalossa huutamisen ja turhien tyynnyttely-yritysten jälkeen oli pakko antaa tissiä.

Mikäs se ongelma on?

No se kun 9kk haluaa ruokaa taas yöllä. Ja mä oon uniongelmainen. Nyt poden huonoa omaatuntoa siitä kun en oo tarpeeks lempeä tolle muksulle kun annan raivota liian pitkään ja oon ite vihainen

Yhteistyössä