Tuoreelle äidille tuliaisia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti minäkin

Vieras
Kaveri sai vauvan pari viikkoa sitten ja lähetin jo tuolloin postissa (asuvat kauempana) kortin ja vauvalle bodyn ja sukat. Nyt olen ensi viikolla menossa heitä kotiinsa katsomaan.

Onko jotain kivaa mitä voisin äidille/molemmille vanhemmille viedä? Vauvalle ostin vielä pehmohelistimen vietäväksi.

Ite vein siskolle kun sai pari viikkoa sitten vauvelin niin the body shopista sellasen kasvonaamion joka myös kuorii ihon samalla ja suihkusaippuan, että saa äiti välillä myös rentoutua saunassa ja hemmotella itseään:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Ite vein siskolle kun sai pari viikkoa vauvelin niin the body shopista sellasen kasvonaamion joka myös kuorii ihon samalla ja suihkusaippuan, että saa äiti välillä myös rentoutua saunassa ja hemmotella itseään:)

Tää on hyvä idea. =)

Vie vaikka iso vuoka lohikiusausta tai jotain ruokaa, mistä pitävät niin saa sinä päivänä ruoka-asioista huilata. Ja lakisääteisesti (hiljattain synnyttäneille) äideille pitäisi viedä suklaata.

Jospa varaisit sen verran aikaa vierailullesi, että pesisit niiltä ikkunat, leikkaisit ruohon tai vahtisit vauvaa sen aikaa että voisivat käydä yhdessä vaikka kävelyllä! En minä ainakaan sitä tavaraa kaivannut, mutta pyytämättä saatu apu olisi ollut tervetullutta!

Myös rotinoita voi aina viedä mukanaan: vaikka joku laatikkoruoka/täytekakku/suolaista piirakkaa/pullia...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
Jospa varaisit sen verran aikaa vierailullesi, että pesisit niiltä ikkunat, leikkaisit ruohon tai vahtisit vauvaa sen aikaa että voisivat käydä yhdessä vaikka kävelyllä! En minä ainakaan sitä tavaraa kaivannut, mutta pyytämättä saatu apu olisi ollut tervetullutta!

Myös rotinoita voi aina viedä mukanaan: vaikka joku laatikkoruoka/täytekakku/suolaista piirakkaa/pullia...

Mulla on mukana vierailulla oma pieni joten jääköön ikkunat pesemättä. Ja kerrostalossa ei tarvii onneks ruohoakaan leikata...

Leipominen ois muuten ok mutta käyn ennen vierailua lapseni kanssa sairaalassa toimenpiteessä ja siellä voi vierähtää kuusikin tuntia joten jos sattuu lämmin päivä niin voi kakut ja piirakat hiukan kärsiä...

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippäliinix3:
Tai teetä jos ei juo kahvia, ja vaippapaketti!

Vaipat on aina hyvä juttu! Itse olisin aikoinani niitä toivonut, mutta kukaan ei koskaan tuonut.

Mistäpä sen sitten tietää motä vaippoja veis? Meillä ainakin kaikki kolme on saaneet ihottumaa kaikista muista paitsi yhdestä vaippamerkistä. Kyllä meille aikoinaan moni raahas vaippoja mutta aina sellasia mistä peput tuli punasiks...

Mä vein viimeks mun kaverille piirakan vuoassa mikä jää hänelle, suihkugeeliä(rentouttavaa ja virkistävää..tilanteen mukaan :D ), sellanen pesukukka ja sit pesusieni millä sai vähän niinkuin kuorittua ihoa ja jalkaraspi ja sit paketti liivinsuojia :)

Täytyy vielä huomauttaa että minulle ei koskaan ole kukaan mitään tuonut (paitsi oma äiti), lapsi on kyllä saanut kaikenlaista. En ole kyllä ite mitään kaivannutkaan...

Mä olisin kyllä loukkaantunut jos joku vieras olisi meille tullut puunaa paikkoja kun olin päässy sairaalasta. Ja olisin myös loukkaantunut jos joku olisi ehdottanut että jättäisin vastasyntyneen hänen kanssaan jonkun kävelyn takia. Lenkit tein mieluiten liinaillen/vaunuillen. Halusin olla vastasyntyneen kanssa vain.

Mutta noi pullat on kyllä "turvallinen" idea, tuskinpa niistä kukaan huonoa tykkää;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
leivo joku herkullinen piirakka ja osta siihen viinipullo kaveriksi (paitsi jos eivät juo viiniä, niin sitten ei)

Viinipullo tuoreelle äidille :o

Mnjoo. En itte veis, mutta toisaalta, ei sen tartte sitä yksin kurkkuunsa kumota, eikä varsinkaan heti kun sen saa, että en mä nyt ihan huonona ideana pitäs. Erikoinen ehkä

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Mä olisin kyllä loukkaantunut jos joku vieras olisi meille tullut puunaa paikkoja kun olin päässy sairaalasta. Ja olisin myös loukkaantunut jos joku olisi ehdottanut että jättäisin vastasyntyneen hänen kanssaan jonkun kävelyn takia. Lenkit tein mieluiten liinaillen/vaunuillen. Halusin olla vastasyntyneen kanssa vain.

Mutta noi pullat on kyllä "turvallinen" idea, tuskinpa niistä kukaan huonoa tykkää;)

Meille ois kyllä voinu joku siivoamaan tulla mutta vauvaa en olisi todellakaan jättänyt kenenkään muun hoiviin.

Kai mä jonkun pullapitkon tms. ja kahvipaketin mukanani vien. En oikein osaa mitään kuorintajuttujakaan ostaa kun en tiedä mistä tykkää, ei olla niin paljon tekemisissä.

Minä olisin kaivannut suolaista syötävää, vaikka kinkkupiirakkaa tai ihan joku uuniruoka olisi ollut huippu! Sain täytekakun rotinoiksi samana päivänä kun mies pyynnöstäni haki leipomosta vieraille tarjottavaksi kakun. Riittipä imelää meille sillä viikolla. Vaatteita toivat muut vieraat, vauvalle siis, ja niistä olen ollut kiitollinen myös. Vaippapaketti olisi ollut kiva myös, kun kauppareissut meiltä eivät itsestään selvyyksiä olleet. Kukkia toivat mummot, enkä niitä saanut hoidettua, joten huono omatunto sitten seuraavalla vierailulla kun kuolleet ruusut tököttivät maljakossa.. Meikä vähän heikossa hapessa kotiutumisen aikaan, heh!

Vaippoja tarvitaan, mutta jos niitä vie, kandee kysellä, käytetäänkö perheessä kestoja vai kertiksiä. Tavallaan ikävää, kun meillekin moni toi kertispaketin joka meni käyttämättömänä energiajätteeseen tai joskus taisin antaa naapurin vauvalle

Yhteistyössä