Tuossa naapurissa oli vielä vajaa puolenyön aikaan vuoden ikäinen lapsi parvekkeella vanhempiensa kanssa, isä tuiskeessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmph

Vieras
Äiti ei humalassa ainakaan silminnähden. Mun mielestä tuon ikäisen kuuluisi olla nukkuassa niinkuin sisarensakin. Isän meteli kuulunut jo kauan, kovaan ääneen puhuu ja nauraa. Oli kuulemma tuotu taksilla kotiin ja kannettu sieltä päivällä. Onko tuo nyt ihan oikein lasta kohtaan, vaikka äiti hoitaakin?

Tarttee korjata hieman, lapsi on jo 1,5v ikäinen. Niin voihan olla että ei nuku, mutta ei ole hyvä olla kännisen seurassa, tupakkaakin polttavat siinä. Tosin äiti veti jo raskaana röökiä, että on vauva varmaan tottunut nikotiiniin...

soitto sossuun vaan sanon minä, parempia puuttua ajoissa kuin liian myöhään, jos siitä olisi jotain apua perheelle. Minusta joskus odotetaan liian pitkään, pitää tapahtua jotain tosi suurta ennenkuin perhe saa apua. Parempihan se on saada sitä apua sinne heti kun alkaa näyttää siltä ettei nyt oo kaikki kohillaan, on ehkä sitten helpompi nousta sieltä suosta kun ei ole ihan pohjassa saakka.

Mä en pidä juopottelusta lasten nähden mutta jos se äiti on vesiselvä eikä se lapsi palellu siellä parvekkeella niin en näe mitään kovin hälyyttävää että siellä kukkuu.
Jos ei ole väivaltaa, heitteillejättöä tms, niin eipä tuolle mitään voi.
pahempaakin on vaikka ei tuokaan kivalta kuulosta. =/

En tiedä miten usein tapahtuu, viime kesänä vaan kuulin että heillä lapsi parvekkeella. emme asu ihan vieressä, samassa pihassa vain. Mutta kuulin vain että heillä ongelmia alkoholin kanssa, tällä miehellä ainakin. Juttuja olen myös naisesta kuullut, mutta en tiedä ovatko totta.

No kyllä 1,5 veet usein jo yönsä nukkuu jos VIITSII nukuttaa tai opettaa sitten nukahtaan itse!!!
Tai ainakin (mulla on 1,5v tyttö) minä olisin lastani nukuttamassa enkä pihalla pitäis tupakin savussa, ei se sinne varmasti nuku! Ihme kommentteja että tuon ikäiset valvoo, tainnu tuon lapsen äiti osua puolustelemaan tai vastaava tapaus :@

Alkuperäinen kirjoittaja jo se on prkl.:
No kyllä 1,5 veet usein jo yönsä nukkuu jos VIITSII nukuttaa tai opettaa sitten nukahtaan itse!!!
Tai ainakin (mulla on 1,5v tyttö) minä olisin lastani nukuttamassa enkä pihalla pitäis tupakin savussa, ei se sinne varmasti nuku! Ihme kommentteja että tuon ikäiset valvoo, tainnu tuon lapsen äiti osua puolustelemaan tai vastaava tapaus :@

no jo on prkl tosiaan.
kato hei, ei se lapsi mene pilalle jos se yhtenä iltana kukkuu vielä puolen yön aikaan. mistä sitä tietää, jos se on vaikka nukkunut ekstra pitkät päikkärit tai jotain.
en tajua miks kaikkeen täytyy heti olla puuttumassa, kun lapsi on kuitenkin ilmeisesti ihan turvassa ja äitikin on selvistä päin.

joo, soitto sossuun ja lapsi huostaan ku ei ole nukkumassa jo.
jeesus sentään!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Äiti ei humalassa ainakaan silminnähden. Mun mielestä tuon ikäisen kuuluisi olla nukkuassa niinkuin sisarensakin. Isän meteli kuulunut jo kauan, kovaan ääneen puhuu ja nauraa. Oli kuulemma tuotu taksilla kotiin ja kannettu sieltä päivällä. Onko tuo nyt ihan oikein lasta kohtaan, vaikka äiti hoitaakin?

Ei oo ja mun mies samanlainen paskiainen

Meillä kyllä vielä 4-vuotiaskin harrasti yöheräilyjä ja tosi huonosti nukkui, nyt vasta vauvan synnyttyä on alkanut nukkumaan yönsä.
Kasvatuksesta ei voi olla kiinni, koska muut lapset nukkuu, jopa vauva koko yön.
Mutta tuohon aapeen tapaukseen en osaa sanoa mitään. Jos lapsi voi ihan hyvin, ei itke, eikä mitään ja äiti on selvä ja tuo ei ole jatkuvaa, niin en näe tuossa mitään ongelmaa.

Mein naaperissa asuu perhe, jossa lapset 4, 3 ja 1.
Äiti uskossa, joten ei juo pisaraakaan, mutta isä juo ja pämppää joka ikinen viikonloppu.
Asuvat pienessä kaksiossa, joten siellä ei voi kyllä lapset nukkua, kun iskä popittaa "teräspetonia" niin, että seinät tärisee meilläkin.

Meidän kuopus valvoi aina tuohon aikaan tuon ikäisenä, se oli hänen oma rytminsä. Siinä ei paljon opettamiset auttaneet, nukkui silloin kun nukutti, ei nukahtanut nukutteluista huolimatta ja nukahti silloin kun itseään nukutti vaikka kuinka yritti pitää hereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme kyttäystä:
Alkuperäinen kirjoittaja jo se on prkl.:

no jo on prkl tosiaan.
kato hei, ei se lapsi mene pilalle jos se yhtenä iltana kukkuu vielä puolen yön aikaan. mistä sitä tietää, jos se on vaikka nukkunut ekstra pitkät päikkärit tai jotain.
en tajua miks kaikkeen täytyy heti olla puuttumassa, kun lapsi on kuitenkin ilmeisesti ihan turvassa ja äitikin on selvistä päin.

joo, soitto sossuun ja lapsi huostaan ku ei ole nukkumassa jo.
jeesus sentään!!

Peesi tähän... Ihme hermoilua ja kyttäystä.
Ei siellä lapsella ole mitään hätää vaikka isi siellä juokin, äitihän siellä on ihan selvä ja hoitaa lastaan. Ja tuskin se lapsi siellä joka päivä kukkuu yli puolen yön... Ja yllättävää sinänsä, aika monet vanhemmat polttaa tupakkaa.
Sossulle soitto nyt ois jo ihan kiusan tekemistä....

mjaah..meilläkin oli grilli"bileet" eilen.Paikalla oli kolme lasta.Kaikki muut joivat ööliä paitsi minä ja ystäväni. Pitääkö meillekin soittaa sossutantat? Lapsetki laitto nukkumaan vasta kymmeneltä ku oli niin kivaa :D

Meilläkin oli eilen ystävien luona pienet grilli-istujaiset, grillasimme pihvejä ja söimme hyvin. Me joimme myös alkoholia, olutta ja viiniä. Itse taisin myös humaltua hieman, samoin kaikki muut. Kotiin meidät haki vanhin poikamme autolla vieläpä klo 22 jälkeen ja 1v9kk poikamme oli mukana koko ajan! Eikös ole kauheaa! Meillä oli kyllä mukavaa, ja väitän että pikkuisella myös vaikka nukkumaan hän pääsi vasta n. klo 22.30.

No tuota..,näin kesäaikaan meillä on ihan normaalia olla ulkona grillaamassa puolille öin -myös lasten.
Humalainen isä on ikävämpi juttu, mutta jos äiti oli kunnossa lasta hoitamaan, niin en mä kyllä käsitä mikä tuossa kamalaa on -edellyttäen, että lapsi saa nukkua aamulla niin kauan kun haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän kuopus valvoi aina tuohon aikaan tuon ikäisenä, se oli hänen oma rytminsä. Siinä ei paljon opettamiset auttaneet, nukkui silloin kun nukutti, ei nukahtanut nukutteluista huolimatta ja nukahti silloin kun itseään nukutti vaikka kuinka yritti pitää hereillä.

Näin meiläkin o toiminu kaikki kolme. Nyt nuoin, 2,5 vuotias, sanoo ite illalla kun on väsyny, etä tahtoo nukkumaan ja nukahtaa ilman mutinoita parissa minuutissa, niin en tajua, miksi mun pitäis periaatteen takia pakkonukuttaa se itkulla johonkin tiettyn aikaan, kun aamulla saa nukkua niin kauan kun haluaa.

Meidän 2,5 v neito oli viikonloppuna vielä tuohon aikaan hereillä ja meillä vierata käymässä.Tosin joimme vain teetä, taisimme kuitenkin olla aika äänekkäitä. Joidenkin silmissä teemukeissamme olisi voinut olla muutakin.....

Ja humalainen isä/äti on ikävä lisä, mut jos se ei oo jatkuvaa niin.....Meidän isi tuli pukkujouluista kotiin aika tuiskeessa ja tyttö heräsi siihen. Isi kävi partsilla vielä röökillä ja tyttö tunki sinne mukaan. Tästäkin voisi saada väärän käsityksen. Tyttö parvekkeella talvella kännisen isän kanssa, vaikka todellisuudessa vain käväsi siellä ja nukkui sikeästi ennen isänsä kotiin tuloa ja sai unen päästä kiinni heti, kun iskäkin palasi.

Jatkuvat tilanteet on aina puuttumisen paikka, mutta sitten täytyy olla näyttöä pitemmältä ajalta.

Yhteistyössä