Tuossa Zumba-mainoksessa yksi nainen sanoo, että hänellä on viisi lasta, joista jokainen on syntynyt sektiolla :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei suomessa mitään suosituksia ole. Riippuu ihan synnyttäjän sectio haavasta, onko arpeutunut yms. Kuinka monta raskautta ja leikkausta kestää. Itselläni takana 2 ykkösvauva raskautta, jotka olleet sectioita ja 1 kaksosraskaus joka oli sectio. Neljäs tulossa.. ja sekin tulee olemaan sectio.

Mun mielestä tilanne arvioidaan joka kerta, et kestääkö paikat vielä leikkelyä vai ei. Joillakin kohtu ei kestä kuin vain yhden synnytyksen, toisilla taas useamman.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Ei suomessa mitään suosituksia ole. Riippuu ihan synnyttäjän sectio haavasta, onko arpeutunut yms. Kuinka monta raskautta ja leikkausta kestää. Itselläni takana 2 ykkösvauva raskautta, jotka olleet sectioita ja 1 kaksosraskaus joka oli sectio. Neljäs tulossa.. ja sekin tulee olemaan sectio.

Ai jaa :o No sitten... Luulin lukeneeni, ettei kahden sektion jälkeen enää. No, mun moka.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ai jaa :o No sitten... Luulin lukeneeni, ettei kahden sektion jälkeen enää. No, mun moka.

Tää(kin) on niin yksilöllistä!

Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
no ne on palkattu....ei varpilla ole vamaan edes lapsia.Älkää uskoko kaikkea mitä tuolla ostoskanavalla sanotaan :D

miksi ei voisi olla lapsia?

no ei ainakaan viittä sectiolla syntynyttä :D

voi olla viisi sektiolla tullutta. Se pystytäänkö leikkaamaan miten monta kertaa, riiippuu siitä, minkä verran edellisistä sektioista on jäänyt arpikudosta. jos sitä on paksusti edessä, leikkaus ei onnistu.
On siis täysin yksilöllinen juttu.

Mä en ole koskaan kuullut kahden sektion rajoituksesta. Joskus on ollut suosituksena max3 sektiota mutta siitäkin on luovuttu ja siirrytty ajattelemaan tilannekohtaisesti.

Kaverilla 4 sektiota takana.Viimeinen oli kyllä aika riskipeliä.

Haavaan tulee aina arpikudosta ja se kohta ei veny niin hyvin kuin kohdun muu osa.Voi repeytyä kasvaessaan.Se syynä miksei suositella montaa sektiota.

No miä tapasin kaupan kassajonossa äitin jolla oli 5 lasta ja kuulemma jokainen sektiolla :D oili kuulemma jo 3 jälkeen lääkärit varotellu että lopettais mutta ei, hän halus lisää... Noh, tuo 5 lapsi sit oli kulemma viimeinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Mä en ole koskaan kuullut kahden sektion rajoituksesta. Joskus on ollut suosituksena max3 sektiota mutta siitäkin on luovuttu ja siirrytty ajattelemaan tilannekohtaisesti.
Juuri noin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
no ne on palkattu....ei varpilla ole vamaan edes lapsia.Älkää uskoko kaikkea mitä tuolla ostoskanavalla sanotaan :D

miksi ei voisi olla lapsia?

no ei ainakaan viittä sectiolla syntynyttä :D

voi olla viisi sektiolla tullutta. Se pystytäänkö leikkaamaan miten monta kertaa, riiippuu siitä, minkä verran edellisistä sektioista on jäänyt arpikudosta. jos sitä on paksusti edessä, leikkaus ei onnistu.
On siis täysin yksilöllinen juttu.

Jos pilkkua viilataan niin leikata voi toisesta kohtaakin,ei välttämättä pakko yhestä ja samasta kohdasta mennä läpi.Ja puukko kyllä tehoaa arpikudokseen,siitä pääsee kyllä läpi.

Vaara on suurempi että kohtu repeää kasvaessaan,juuri siitä arpikudoksen kohdalta,koska se kudos ei enää veny kuten kohtu muualta.

Tää(kin) on niin yksilöllistä!

Mulla kolmannen sektion jälkeen oli kohtu niin huonossa kunnossa, et jouduin sterilisaatioon.. Tunnen myös äidin, jolle tehty yhdeksän sektiota. Eli on todellakin yksilöllistä.

Itseasiassa kai suurempi ongelma, kuin arpikudoksen muodostuminen on se, että se arven kohta alkaa usein jossain kohtaa ohenemaan, ja siitä voi tulla jopa niin sanotusti "ikkunamainen", eli se ohenee tosiaan hyvin ohueksi. Se tietenkin lisää myös kohdun repeämisen vaaraa.

Jokaisessa raskaudessa ja synnytyksessä arvioidaan, kummasta synnytystavasta on vähemmän vahinkoa äidille ja syntyvälle lapselle. Eli mitään "enintään 2 sektiota" -sääntöä ei ole, vaan jokainen synnytys arvioidaan tapauskohtaisesti ja yleisperiaatteena on pitää sekä äiti että lapsi hengissä ja mahdollisimman vammautumattomana.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä