Tuosta leipäketjusta tuli mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minustakin on hassu ajatus, että on vaan organisoinnin puutteesta kyse, ettei meillä ole tuoreita sämpylöitä aamulla, kun lähden töihin varttia yli viideksi. Mutta kiitoksia vaan tiedosta, koitan olla tehokkaampi. Ai niin, asenteestakin se varmaan on kiinni :D
Rupeet nousemaan puoli kolmelta, niin kerkeet leipoa sämpylät ennen töihin lähtöä :D

Ja jos tarpeeksi hyvin organisoisit niin et nukkuisi ollenkaan vaan tekisit senkin ajan jotain hyödyllistä perheen eteen =)

Meillä on ollut apen leipäkone kahteen otteeseen lainassa, eka kerralla käytettiin sitä pari kertaa, toisella kertaa nolla kertaa :ashamed: Mutta olen kuullut, että moni keliaakikko (onko se oikein kirjoitettu? ) käyttää leipäkonetta.
Systerillä on leipäkone ja käytti sitä paljonkin silloin, kun siskontytöllä oli vilja-allergia.

Aivan, näin se on tehtävä. Kun vuosi vaihtuu, loppuu se turha lorvailu :D
Hyvä päätös, kerkee sitä haudassa sitten maata joutilaana.

minä olenkin miettinyt, miten en millään meinaa keretä tekemään kaikkea mitä pitäisi. Nyt tiedän että se johtuu organisoinnin puutteesta =) Mut lupaan heti vuodenvaihteessä lopettaa turhan nukkumisen (koska voin vaihtaa sen vaikka leipomiseen) ja säästän näin muun ajan töille, koululle ja perheelle.

Pitäs varmaan vaikka vaihtaa numeroita, jotta voidaan tökkiä sitten toisiamme hereille. Voi nimittäin lupaus ruveta jossain vaiheessa muuten lipsumaan...

Aivan, näin se on tehtävä. Kun vuosi vaihtuu, loppuu se turha lorvailu :D
Hyvä päätös, kerkee sitä haudassa sitten maata joutilaana.

Ellei täälläkin aleta kohta noudattamaan samaa hautausmallia kun jossainpäin maailmaa kuulemma tehdään... eli hautuumaiden tilansäästämiseksi vainajat haudataan pysty-asentoon.
Viedään sit pois sekin ihana ajatus, että ehtii sitä haudassa maata tarpeeksi... :whistle: :ashamed:
(Ja ei, en halua tehdä pilkkaa vainajista tai muustakaan, tälläistä vaan oikeesti luin joku aika sitten jostain lehdestä.)

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Pitäs varmaan vaikka vaihtaa numeroita, jotta voidaan tökkiä sitten toisiamme hereille. Voi nimittäin lupaus ruveta jossain vaiheessa muuten lipsumaan...

Aina vois narrata, etten voinut vastata puhelimeen, kun oli just kädet taikinassa, vaikka oikeasti ottaisi salatirsat seisaaltaan keittiössä samalla, kun kuorii perunoita.

Aina vois narrata, etten voinut vastata puhelimeen, kun oli just kädet taikinassa, vaikka oikeasti ottaisi salatirsat seisaaltaan keittiössä samalla, kun kuorii perunoita.

Miten sinulla voikaan tulla noin kiero ajatus mieleen? Kamala huijari, ei ihme ettet ehdi edes leipää paistamaan aamuisin. Voi lapsiparat jotka äidin laiskuuden takia joutuvat syömään kaupan leipää...

Miten sinulla voikaan tulla noin kiero ajatus mieleen? Kamala huijari, ei ihme ettet ehdi edes leipää paistamaan aamuisin. Voi lapsiparat jotka äidin laiskuuden takia joutuvat syömään kaupan leipää...

Ai kauhea, olen siis sekä huono organisoimaan, asennevikainen ja vielä kierokin :ashamed: :D

Ai kauhea, olen siis sekä huono organisoimaan, asennevikainen ja vielä kierokin :ashamed: :D

No tämä nyt tuli ainakin selvitettyä =) Toivottavasti joku muistaa kirjata sen tiimarin vihkoonsa, jotta se voidaan heittää vasta argumentiksi tulevaisuudessa joka ketjuun, jossa valitat ettet pysty tekemään jotain ;)

No tämä nyt tuli ainakin selvitettyä =) Toivottavasti joku muistaa kirjata sen tiimarin vihkoonsa, jotta se voidaan heittää vasta argumentiksi tulevaisuudessa joka ketjuun, jossa valitat ettet pysty tekemään jotain ;)

Luotan tähän ehdottomasti, kyllä muutama vihko on jo varmasti rapissut tällekin aamulle ja voin kyllä itsekin muistuttaa, olen sen verran avulias ihminen. :D

Leipäkonehan on varmaan kiva, jos sitä käytetään. Pölyttymään on ihan turha ostaa varmasti.

Mä teen leivättömänä päivänä äkkiä teeleivän. On sekin leipä. :D

Ei se leipäkone niin ihmeellinen ole loppujen lopuksi.
Lainassa oli hetken aikaa ja jotenkin raskaan oloista leipää sille tulee ja helposti menee seuraavana päivänä tiiliskiven oloiseksi.
Mieluummin käsin että saa semmosta muhevaa leipää.

Jos meillä syötäisiin leipää, olisi meilläkin leipäkone. Ihan turha hehkuttaa että käsin leipominen olisi nopeampaa koska leipäkoneen lataamiseen menee n. minuutti ja kaiken se hoitaa paistamisesta lähtien itse sillä välin kun sinä toivottavasti nukut :D

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Jos meillä syötäisiin leipää, olisi meilläkin leipäkone. Ihan turha hehkuttaa että käsin leipominen olisi nopeampaa koska leipäkoneen lataamiseen menee n. minuutti ja kaiken se hoitaa paistamisesta lähtien itse sillä välin kun sinä toivottavasti nukut :D
Ei leivän leipominen ole mikään vaikea homma, mutta leipäkoneen idea onkin just se, että voi vetää unta kuuppaan sillä aikaa kun leipä valmistuu. Mä voisin harkita leipäkonetta, jos haluaisin aamiaiseksi vastaleivottua leipää. Olen muutenkin aamu-uninen, joten ei tulisi mieleeni nousta tuntia aikaisemmin leipomaan leipää.

Yhteistyössä