tuosta "puhevika & lapsen nimi"-ketjusta tuli mieleen, että onko teistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
.. ihan kamalaa, jos s-vikaisen lapsella on kys.kirjaimella alkava nimi?
miula on nimittäin niin r, l kuin s-viatkin johtuen yksinkertaisesti siitä, ettei kireitä kielijänteitäni älytty pätkäistä ollessani lapsi.. joten puhun nyt loppuelämäni hassusti :headwall: :kieh: kaikesta huolimatta tyttärelläni on nyt s-nimi & osaan kyllä lausua sen, ässä vain vähän suhahtaa ... :whistle: sensijaan esimerkiksi Venla ei kävisi, koska ihmiset luulisivat lapsen olevan "Venva" ja jokin Ronikin voisi kuulostaa melko koomiselta, kun huutelisi muksua syömään ärrät päristen

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25215967]Ei ole kamalaa. Joku varmaan ehdottaa seuraavaksi että puhevikaisten ei pitäisi hankkia lapsia. Sopisi hyvin tämän palstan tyyliin.[/QUOTE]

Ei vaan ehdotan sitä miksi piti tehdä oma ketju ja ei voi vastata alkuperäiseen ketjuun, huomionhakuako?

No ei ole kamalaa.

Hyvä vaan, ettet anna mokoman epäoleellisuuden (puhevika) rajoittaa elämääsi liikaa.

ei tämä juuri haittaakaan.. uudet tuttavuudet ihmettelevät asiaa pari minuuttia & unohtavat koko jutun, vanhat tuttavuudet tuskin enää huomaavat puheessani mitään outoa & ihmiset ylipäätään saavat hyvin selvää mitä sanon.. ainoastaan lasten nimemistä tämä rajoittaa ikävästi! :(

Viimeksi muokattu:
No mun mieleen hiipi, että ihan kiusallaanko eräät vanhemmat nimesivät lapsensa "Leilaksi ja Lauriksi" kun heitä hoitavalla mummilla on paha L- ja R-vika. Ngeinga ja Ngaugni! Mummi huutelee, kuullostaa hankalalta.

Mun mielestä lapset saa nimetä juuri kuten tahtoo. Meillä on lapset nimetty ajatellen ettei niissä saa olla ärrää, mutta ei mun kuppi kaadu jos r-vikainen nimeää lapsensa vaikka Rasmukseksi. Tai s-vikainen siiriksi tai..tai..

Mun miehellä r-vika ja nimessään yhteensä 4 r:ää, ei haittaa häntä yhtään. Itse sanoi vielä että pitää siitä, kun se tuo "maustetta" kieleen ja nimeen. :)
Pitäisikö kaikkien olla nimiä Aku ja Enni? :D Ettei tule L:ää R:ää D:tä tai S:ää?? :D Ja mitä muita vielä on?
Poikani nimestä löytyy kolmea noista. ;)

[QUOTE="totta";25216154]kyllä tuossa tilanteessa ehdottomasti pitää antaa isovnahempien päättää lapsen nimi[/QUOTE]

No ei nyt sentään, eikä mummia välttämättä haittaa ollenkaan. En vaan oikein ymmärrä, että miksi pitää silloin antaa mahdollisimman vaikeat nimet. Voihan ne olla tietysti vaikka perintönimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä;25216129:
Mun miehellä r-vika ja nimessään yhteensä 4 r:ää, ei haittaa häntä yhtään. Itse sanoi vielä että pitää siitä, kun se tuo "maustetta" kieleen ja nimeen. :)
Pitäisikö kaikkien olla nimiä Aku ja Enni? :D Ettei tule L:ää R:ää D:tä tai S:ää?? :D Ja mitä muita vielä on?
Poikani nimestä löytyy kolmea noista. ;)

Luepa aloitus uudelleen :)

Mun miehelläni on r-vika ja lasten nimiä mietittäessä on kyllä mies sanonut, ettei halua etunimeen tuota kirjainta. Toisessa nimessä ei niin väliä, mutta olisi kuulemma kiva, että sen nimen voisi ääntää ihan oikein. Tästä syystä meillä nimilistaa kyllä karsittu.

Yhteistyössä