Mä poltin kans vielä sillon, kun plussasin... Halusin lopettaa, joten annoin itelleni vähän armonaikaa ja vähensin polttamisen niin minimiin ku pystyin. Poltin siis vaan sillon, kun ihan hirveesti teki mieli. Suunnilleen viikko siinä meni, kun olin päättäny että sit se loppuu... En ostanu enää kiusaks. Mies polttaa, mut tuki mun lopettamista.
Asenne ja päättäväisyys on ihan tärkein juttu ja siihen saa apua lukemalla just niistä haitoista, mitä sauhuttelu aiheuttaa sikiölle (esim. saa vähemmän happea ja ravinteita). Tietoa saa neuvolasta ja netistä, edellisten vinkkejä unohtamatta. Lopettamisesta on hyötyä myös sulle itelles, joten se on nyt erityisen tärkeetä.
Tupakka koukuttaa tosi pahasti ja vaikka itellä lopettaminen kävi ilman vaikeuksia, ymmärrän sen joillekin olevan tosi tuskallista. Mulla ei ilmeisesti ollu fyysistä riippuvuutta, vaikka tupakoin 10 vuotta (kaks kertaa onnistuin "lopettamaan" siinä välillä, mut ratkesin sit uudestaan). Elämä ei kuitenkaan muutu lopettamisen takia yhtään tylsemmäks... Jäähän siitä pieni aukko ajankäyttöön, mut siihen voi keksiä jotain parempaa tilalle. Surffaa vaik näillä sivuilla tai tietoo ettimässä se aika.
Uskon, että onnistut, kun luet asiasta vielä lisää ja luotat ittees... Moni muukin on onnistunu, joten se on mahdollista. Tsemppiä! :hug: