Tupakoinnin ja kahvin vaikutus aineenvaihduntaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lilli"

Vieras
Olen pohtinut terveysasioita ja olen tullut siihen tulokseen, että tupakointi saisi jäädä ja kahvin juontia pitäisi ainakin vähentää. MUTTA minulla pelottaa suunnattomasti se, että aineenvaihdunta hidastuu ja tulee kiloja, koska olen juuri päässyt valtavasta ylipainovuoresta eroon :( ELI itse kysymys: hidastaako tupakoinnin/kahvinjuonnin lopettaminen aineenvaihduntaa, vai tulevatko ihmisille kilot ko. tilanteissa siksi, että tupakointi/kahvinjuonti korvataan napostelulla? Kiitos vastauksista!

No kai se menee niin, että helposti tulee korvattua kessuttelu herkuilla... mutta mutta, kyllä se ihan paikkansa pitää, että ainakin hetkellisesti aineenvaihdunta hidastuu, suolentoiminta yms.. Palautuu takaisin kyllä aikanaan :)

Omakohtainen kokemus tulee täältä: Tupakoinnin lopetus lisäsi kiloja vaikka en edes syö roskaruokaa tai napostele ihan tuhottomasti. Kai se niin on, että kun tupakoinnin lopettaa niin pitää lisätä ihan himona liikuntaa. Sekä tietenkin pitää päänsä ettei sorru napostelemaan. Silloin kun itse tupakoin niin korvasin herkut tupakalla ja siksi painokin tippui ja pysyi aisoissa.

Niin, tupakkahan heikentää ruokahalua ja se palautuu normaaliksi kun lopettaa. Oikeastihan muutama lisäkilo on pieni hinta siitä, että pääsee tupakasta eroon.

Voi itku :( Alkaa käydä vaikeaksi, kun aineenvaihduntani on muutenkin niin laiska, että heti, kun kaloreita alkaa olla yli 1000/vrk niin paino alkaa nousta, jos ei kuntoile ihan TODELLA paljon :( Tiedän, tyhmää pelätä kiloja, kun tupakki oikeasti on melkoista myrkkyä, mutta olen elämäni taistellut useamman kymmenen ylimääräisen kilon kanssa ja nyt olen päässyt normaalipainoon, niin jokainen plussakilo pelottaa ihan todella :(

[QUOTE="a.p";23518108]Voi itku :( Alkaa käydä vaikeaksi, kun aineenvaihduntani on muutenkin niin laiska, että heti, kun kaloreita alkaa olla yli 1000/vrk niin paino alkaa nousta, jos ei kuntoile ihan TODELLA paljon :( Tiedän, tyhmää pelätä kiloja, kun tupakki oikeasti on melkoista myrkkyä, mutta olen elämäni taistellut useamman kymmenen ylimääräisen kilon kanssa ja nyt olen päässyt normaalipainoon, niin jokainen plussakilo pelottaa ihan todella :([/QUOTE]

Ymmärrän hyvin. Mulla sama juttu,et tupakista tarttis päästä,mut tuo lihominen pelottaa. Nytkin tekee välillä tosi tiukkaa,et mitä sit ku en voikaan mennä tupakille sen sijaan,että ottaisin suklaata!? Huoh..

[QUOTE="a.p";23518108]Voi itku :( Alkaa käydä vaikeaksi, kun aineenvaihduntani on muutenkin niin laiska, että heti, kun kaloreita alkaa olla yli 1000/vrk niin paino alkaa nousta, jos ei kuntoile ihan TODELLA paljon :( Tiedän, tyhmää pelätä kiloja, kun tupakki oikeasti on melkoista myrkkyä, mutta olen elämäni taistellut useamman kymmenen ylimääräisen kilon kanssa ja nyt olen päässyt normaalipainoon, niin jokainen plussakilo pelottaa ihan todella :([/QUOTE]

luultavasti tuon sun laihtumisen vuoksi tilanne on se että lihot minimaalisella energiamäärällä. se elimistön nälkiintymisen korjaaminen(laihtumiseen tarvitaan aina aliravitsemustila) vie aikaa ja siihen tarvitsee riittävästi terveellistä ruokaa joten tuota ruuan kalorimäärää pitäisi saada vähitellen nostettua. muuten sulta menee terveys

[QUOTE="vieras";23518169]luultavasti tuon sun laihtumisen vuoksi tilanne on se että lihot minimaalisella energiamäärällä. se elimistön nälkiintymisen korjaaminen(laihtumiseen tarvitaan aina aliravitsemustila) vie aikaa ja siihen tarvitsee riittävästi terveellistä ruokaa joten tuota ruuan kalorimäärää pitäisi saada vähitellen nostettua. muuten sulta menee terveys[/QUOTE]

No minulla onkin vähän hankala tämä tilanne, kun normaalipäivinä syön noin 700 kaloria ja herkuttelupäivinä en laske. En pysty palaamaan normaaliin ruokavalioon, kun heti alkaa paino nousta :( Ja sitten vielä tupakkikin pitäisi lopettaa tähän tilanteeseen.

Yhteistyössä