Tupakoivat vanhemmat ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minnab"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minnab"

Vieras
Kun raskauden ja imetyksen aikana on nollatoleranssi toivottavaa niin mites sitten jos on raskauden ajan polttamatta kokonaan mutta alkaakin polttaa kun vauva on syntynyt? Tiedän, tiedän, miksi aloittaisin vielä kun olen ollut kuukausia polttamatta. Tähän en jaksa tai halua vastata mutta jos nyt niin kävisi niin onko siitä haittaa vauvalle? En imetä vaan vauva syö pullosta korviketta. Onko siitä haittaa jos poltan ja mieheni polttaa, ulkona tietenkin? Niin kärsiikö vauva vai liittyykö nuo kätkytkuolemariskit ja allergiajutut siihen jos polttaa ja imettää?

[QUOTE="mei";30675033]Eipähän se vauva siitä niin kärsi....
Mulla kaveri polttaa raskauden aikana ja kyllä sydäntä kylmää oikeasti :( iso maha ja jatkuvasti tupakalla istuu..[/QUOTE]

Tuo on oikeasti paha :( Mulla on se ehdoton etten raskausaikana polta, lopetin positiiviseen testiin mutta mies polttaa koko ajan, toki ei sisällä tietenkään :) Sellanen olo välillä et en tiedä pystynkö nyt kokonaan lopettamaan eli aloitanko kun vauva syntyy enkä aio siitä itseäni alkaa stressaamaan. Tietty yritän olla aloittamatta sittenkään..

Vanhempien tupakointi altistaa vauvan korvatulehduskierteelle, allergialle ja astmalle. Ja kätkytkuolemalle varsinkin jos vauva on perhepedissä, mutta myös muuten.
Eikä se auta vaikka polttaisi vain ulkona, haitallinen vaikutus tulee silti.

Tupakoija kuljettaa vaatteissaan mukana partikkeleja, jotka ovat vaarallisempia kuin itse tupakointi. Nykyään tutkitaan kovasti noita sekundäärisiä vaikutuksia.

:laugh:

No ei todellakaan ole mitään vaikutuksia vaikka hysteeriset palstamammat väittäisivät mitä. Ei edes vaikka polttaisi silloin tällöin tai lähes aina samassa huoneessa.

Yhteistyössä