Tuplarattaat vai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Mä en millään osaa päättää, että tarvittaisiinko me tuplat vai ei, kun sisaruksille tulee kuitenkin jo 2v 2kk ikäeroa. Nyt 2 vuotias juniori nimittäin istuu erittäin mielellään rattaissa ja meillä taas jonkin verran kävelymatkoja mm. isojen sisarusten vuoksi(eskariin muutama kilsa ja sama kerhoon jossa toinen käy). Eli voipi olla, että seisomalauta ei ihan riitä ja sisarusistuin on 14kg painolla jo ilmeisen huono idea. Mitäs muut ootte tehneet tällä ikäerolla ja jos jotain suositeltavia malleja(tai ei suositeltavia), kertokaa ihmeessä :)

No kyllä mä ostaisin ja ihan jotku perustuplat.. mm. brio twinette tms.

Meillä oli muksuilla 1v.11kk ikäeroa tuplat ja olis tarvinnut viel 3v1kk ikäerolla seuraavakin, mutta olin myynyt pois enkä sitten ostanut kun sen laudan, mutta musta se on hankala.

Kyllä mä suosittelen, jotain edullisia.
jos kerran pitää kevellen matkoja tehdä. luultavasti kävelee paljon, mutta ei toisaalta kuitenkaan ole kovin iso, eikä aina jaksa/halua. eikä voi mun mielestä alle 3-vuotiaalta vaatiakaan.
ja helpottaa sunkin elämää kun kiukuttelevan ja uhmaavan ipanan saa kyytiin jos on jonnekin päästävä tietyssä ajassa.
ja jos se ei istu kyydissä, niin saatpa tilaa kasseille yms. ;)

Mä olen ostanut tuplat kahdesti 2v9kk ikäerollakin, eihän niitä kauaa ole tullut käytettyä mutta mä tykkään kävellä paljon niin kyllä on helpottanut arkea sen muutaman kuukauden. Seisomalauta on suoraan perkeleestä, mietipä kun se 2-vuotias saa makaroniuhmakohtauksen just kun olis kiire jonnekin niin siinäpä sit oot ihmeessä... Ja just tänään tuolla lumessa kahlatessa mietin että oispa tosi kätevää kun ois seisomalauta (so not) :D
Meillä oli viimeks Carenan Double Swingit, ostin liikkeestä esittelykappaleet ja sain myydessä saman hinnan mitä olin itse maksanut. Vauvalla mulla oli vaan pehmeä kantokoppa ja hyvin toimi niinkin. Aikaisemmin mulla on ollut Gracon peräkkäinistuttavat, ei moitittavaa niissäkään. Sellaisista tuplista mä en henk.koht pidä missä vauva on ihan maassa (esim. Phil&Tedsit) vaikka varmasti pienen kokonsa takia näppärät olisivatkin.

ja se lauta tosiaan on ainakin meillä todettu tosi huonoksi ja turhaksi.
ei kulje muualla kun asfaltilla ja ainakin meillä homma meni niin että jos jaksaa seistä, niin jaksoi myös kävellä. jos ei jaksa kävellä, niin halusi istumaan ja kun ei päässyt, niin väsymys moninkertaistu, lapsi heittäyti veltoksi ja siinä sitä sitten seistiin ja odotettiin kiukun laantumista :)
meillä siis poika oli tasan 2 kun kuopus syntyi.
tuplia käytettiin melkein 3-vuotiaaksi asti, kun piti koiraa lenkittää ja kaupassa käydä kävellen.

Mulla samanlainen ikäero lapsilla ja ostin tuplat, Emmaljungan twin ceroxit. Harmittaa, että ostin koska yksinkertaisesti mun mielestä vauvaa on ihan MAHDOTON saada niihin. Niissä on siis pehmeä koppa vauvalle. Varsinkin nyt kun tuli kylmä - eihän vauva mitenkään mahdu sen sylitangon alle makuupusseineen ja toppapukuineen. Ja on ihan liaan avoimena, ei yhtään suojaa tuulelta ja tuiskulta jos sisko istuu vieressä.
Vai teenkö mä jotain väärin?

Eli siis tuplia suosittelette. Lauta meiltä jo löytyykin aiempien sisarusten vuoksi ja tottahan se on, että 2 v 2kk, ei siinä useamman kilsan matkoja tod. näk. jaksa seistä. Lisäksi vois tulla "pienet" mustasukkaisuudet, jos heti pitää lopettaa rattaissa köröttely, kun pikkusisarus syntyy...

Elikkä siis seuraava kysymys: Millaiset tuplat ois tähän tilanteeseen hyvät? Uusia emmaljungia en ihan raaski ostaa lyhyen käyttöiän vuoksi, joten jotain muuta vaihtoehtoa suositelkaas... Viimeksi mulla on ollut vuoden ikäeroisilla kolmipyöräiset x-adventuret, ja niillä ei päässyt minnekään huonossa maastossa. Eli siis jotain muuta, mutta mitä?

Mulla samanlainen ikäero lapsilla ja ostin tuplat, Emmaljungan twin ceroxit. Harmittaa, että ostin koska yksinkertaisesti mun mielestä vauvaa on ihan MAHDOTON saada niihin. Niissä on siis pehmeä koppa vauvalle. Varsinkin nyt kun tuli kylmä - eihän vauva mitenkään mahdu sen sylitangon alle makuupusseineen ja toppapukuineen. Ja on ihan liaan avoimena, ei yhtään suojaa tuulelta ja tuiskulta jos sisko istuu vieressä.
Vai teenkö mä jotain väärin?

Laita harso siihen vauvan puolelle eteen.Osta lämpöpussi ja unohda se kantokoppa, tosin siitä saa varmaan kovikkeet pois niin menee pienempään tilaan. Meillä oli twin ceroxit ja näin me sinne pakkauduttiin.

Eli siis tuplia suosittelette. Lauta meiltä jo löytyykin aiempien sisarusten vuoksi ja tottahan se on, että 2 v 2kk, ei siinä useamman kilsan matkoja tod. näk. jaksa seistä. Lisäksi vois tulla "pienet" mustasukkaisuudet, jos heti pitää lopettaa rattaissa köröttely, kun pikkusisarus syntyy...

Elikkä siis seuraava kysymys: Millaiset tuplat ois tähän tilanteeseen hyvät? Uusia emmaljungia en ihan raaski ostaa lyhyen käyttöiän vuoksi, joten jotain muuta vaihtoehtoa suositelkaas... Viimeksi mulla on ollut vuoden ikäeroisilla kolmipyöräiset x-adventuret, ja niillä ei päässyt minnekään huonossa maastossa. Eli siis jotain muuta, mutta mitä?

Osta ne Double Swingit, mulle ainakin olivat positiivinen yllätys (alunperin ostin ne vaan värin takia :D) ja niistä saa Huutiksessa aika hyvin omansa pois. Kulkivat kyllä hyvin muuallakin kuin asvaltilla ja kääntyvät etupyörät oli superkätevät. Myös erilliset kuomut on hyvät noinkin eri-ikäisillä sisaruksilla.

meille tulee ikäero n.1v8kk ja oon aatellut ne carenan doulbe swingit hommata. kohtuu hintaiset ja vauvan saa työntäjään päin ja on erilliset kuomut. kun tuo poika ei suostu enään kuomun alla olemaan, mutta vauva sen tarvii.
mä uskon että niille tulee kyllä käyttöä, koska toi esikko on niin vilkaskin, että kävelisi kyllä kaupoissa ja muutenkin, mutta juoksentelee mihin sattuu, eikä toisaalta kuitenkaan aina jaksa kävelle kun pitäisi. ja tolla temperamentilla, on parempi kun sen saa johonkin paikoilleen jos tahdot ei kohtaa :)

Laita harso siihen vauvan puolelle eteen.Osta lämpöpussi ja unohda se kantokoppa, tosin siitä saa varmaan kovikkeet pois niin menee pienempään tilaan. Meillä oli twin ceroxit ja näin me sinne pakkauduttiin.

Joo, harsoa olen siihen yrittänyt virittää mutta ei se oikein toimi. Ajattelin odottaa, että vauva oppii istumaan niin ehkä niitä voi sitten kätevämmin rattaina käyttää (vauva nyt 4kk).

Oon kyllä monenmonta kertaa miettinyt miksi ihmeessä sitä sylitankoa ei saa siitä irroitettua, niin että saisi pakattua vauvan sinne kunnolla... Meillä vaan kaikki hermostuu siinä vaiheessa kun yritän sulloa vauvaa sen tangon ali.

Yhteistyössä