Tupperin leipälaatikosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu

Vieras
meillä ollut käytössä pari vuotta tupperin leipälaatikko, jossa on se "ilmanvaihtosysteemi" ja johon siis leivät laitetaan paljalteen, vaikka suoraan pakastimesta. väriltään vaalean harmaa.

pelittänyt hyvin, mutta nyt olen huomannut, että kun leipä siellä on vuorokautta pidempään, laatikosta tulee "mallaksen" haju, kun sen avaa. (riippumatta siitä, onko laatikossa ruis- tai sekaleipää) olen pessyt laatikon säännöllisesti ohjeiden mukaan, enkä ole tuota "venttiiliosaa", josta ilma pääsee kiertämään, mitenkään hankannut tms. että se olisi voinut siitä vaurioitua.

onko teillä toiminu nämä laatikot kunnolla? pidemmän aikaa?

Meiltä kyllä leipälaatikko löytyy, mutta ei siinä ole ongelmaa... Oletko kokeillut ottaa venttiiliosan pois ja pestä kaikki muut osat vaikka astianpesukoneessa? Sit vasta kun varmasti kuivat, niin laittanut takaisin? Joskus itse muoviinkin voi jäädä hajuja just esim. pesukoneesta tms. Sit samalla kun venttiilin irrottaa, kannattaa tsekata ihan kunnon valossa, ettei siinä näy mitää pieniä reikiä.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Miten laatikko on toimimatta jos siellä haisee leivältä??

no ei normaali, tuore leipä haise sille, mille tuo leipälaatikko haisee, kun sen avaa. ei ainakaan meillä haise leivät sille... normaalin leivän hajun tai tuoksun hyväksyn mielelläni laatikkoon, mutta en "käyneen leivän hajua".

Alkuperäinen kirjoittaja Menia:
Meiltä kyllä leipälaatikko löytyy, mutta ei siinä ole ongelmaa... Oletko kokeillut ottaa venttiiliosan pois ja pestä kaikki muut osat vaikka astianpesukoneessa? Sit vasta kun varmasti kuivat, niin laittanut takaisin? Joskus itse muoviinkin voi jäädä hajuja just esim. pesukoneesta tms. Sit samalla kun venttiilin irrottaa, kannattaa tsekata ihan kunnon valossa, ettei siinä näy mitää pieniä reikiä.

onko teillä ollut ko. laatikko kauan käytössä, useita vuosia? olen pessyt käsin osat käsitiskiaineella ja tietenkin irrottanut ne toisistaan ennen pesua ja myös kuivannut hyvin.. vois tietenkin laittaa koneeseen, jos sais niin paremman pesun vielä.

Óllut vähän vajaa 2 vuotta käytössä. Tosin aina välillä ei ehditä laittaa sinne leipiä, niin sille tulee "tuuletustaukoja" aina välillä. :) Venttiiliä ei sit muuten saa pestä koneessa eikä harjata millään, menee ilmeisesti tosi helposti rikki...

Niin, sit en ole itse koskaan kokeillut, mut joku ehdotti, et jos siihen muoviin jää haju, niin laittaa muutamaksi tunniksi pakastimeen. Se kuulemma tuhoaa hajut, ja toimii ainakin sipulileikkurissa.

Óllut vähän vajaa 2 vuotta käytössä. Tosin aina välillä ei ehditä laittaa sinne leipiä, niin sille tulee "tuuletustaukoja" aina välillä. :) Venttiiliä ei sit muuten saa pestä koneessa eikä harjata millään, menee ilmeisesti tosi helposti rikki...

venttiilin olen aina ottanut pois pesun ajaksi.. mut täytyy vielä yksi pesu laatikolle tehdä ja vasta sen jälkeen heittää mäkeen, jos ei tilanne muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:

venttiilin olen aina ottanut pois pesun ajaksi.. mut täytyy vielä yksi pesu laatikolle tehdä ja vasta sen jälkeen heittää mäkeen, jos ei tilanne muutu.

Älä mäkeen heitä, vaan vie jonnekin tutulle kutsuille ja kerro sille esittelijälle. Niiltä voi saada hyviä vinkkejä, millä asia hoituu. :)

Yhteistyössä