Hae Anna.fi-sivustolta

Turha stressi pois

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä Tehkää samoin, 06.11.2015.

1. Tehkää samoin Vierailija

Eikö olisi hirveän helpottavaa jos sopisitte ettei kenenkään tarvitse jouluksi ostaa lahjoja? Jos joku haluaa lahja joulua vielä harrastaa niin ostakoon itse omat lahjansa niin saa ainakin mieleistänsä roinaa niin ettei tarvitsisi kohta sitä kirpputoreille kärrätä.

Kaikilla on sitä krääsää yllinkyllin jota ostetaan koko ajan niin nykyään ei mitään järkeä enää tässä joulun lahja perinteessä.

Meillä ei osteta kuin ruuat ja juomat, joulu on tullut joka vuosi ja mennytkin samantein. Meille ei tarvitse kenenkään ostaa mitään eikä meidän tarvitse ostaa lahjoja. Ei mitään järkeä tässä roinan vaihtamisessa, ei mitään.

2. citymarket Vierailija

Minäkin olen perheineni päättänyt, että emme osta toisillemme enää tavaraa jouluna, sillä meillä on kaikkea.

Koristelemme kodin jouluksi mahdollisimman hyvin. Se on meidän joulumme. Ei enää lahjoja eikä tavaraa.

3. Meillä käytäntö siitä, että lahjoja ei osteta on ollut jo vuosia. Todellakin joulu tulee ja menee eli muutama päivä.

4. jos lastenlapset eivät joululahjoja saisi meiltä isovanhemmiltaan.
    Olen ostanut ja tulen ostamaan jatkossakin jonkun pienen lahjan aina läheisilleni.

5. höhpöh Vierailija

Joka ikinen vuosi joulun alla joku "viisas" keksii ahaa-idean: Hei, mitäs jos ette ostaisi enää joululahjoja, viettäkää joulu leväten, syöden hyvin ja ulkoillen! Heureka!

Eiköhän tuo idea kuitenkin aina tule niiltä ihmisiltä, joilla ei enää ole pieniä lapsia.

Ja mitä minä olen tätä elämää nähnyt, niin ainakin kaikki tuntemani ihmiset on jo tehneet noin ; ei aikaihmiset enää pidä lahjoja tärkeinä. Kun lapset on kasvaneet isoiksi eikä lapsenlapsia vielä ole, niin lahjojen merkitys on vähentynyt. Sitten kun lapsenlapsia tulee, niin niille sitten taas hommataan joululahjat, mutta aikuiset ei niitä enää toisilleen ostele. Joulukukalla voidaan muistaa vaikkapa naapureita ja isovanhempia jne. Nuorina ostettiin mieheni kanssa toisillemme aina joululahjojakin, mutta mitä vanhemmaksi ollaan tultu, sitä vähemmän niitä enää kaivataan. Siskon kanssa lahjotaan toisiamme itsetehdyillä ruokalahjoilla.

6. höh pöh Vierailija

mieheni kävi ostamassa itselleen joululahjan viime viikolla, 800€ porakoneen. Sanoi, että käy sinäkin hankkimassa itse itsellesi lahja. No, ostin 480€ sormuksen, se oli kaikkein nätein.
    Joululahjat on kummallakin jo käytössä :LOL:.

7. Ulkomailta Vierailija

Täällä taas on tapana ostaa lahjoja kaikille, jotka yhteiseen joulunviettoon kuuuvat, vauvasta vaariin ja siskon kummin kaimaan. Ihan hauskaa se on ja mukavan näköistä, kun kuusen alla on kauniisti paketoituja lahjoja pilvin pimein. Ja paketoinnissa todella nähdään vaivaa eikä vain kääräistä johonkin riemunkirjavaan joulupaperiin.

Tänä vuonna se tosin jää meidän perheeltä väliin, kutsuimme aikuiset lapset ja heidän kumppaninsa matkalle kolmeksi viikoksi -joulu ja uusivuosi vietetään kaukana Afrikan savanneilla, siinä sitä on lahjaa kylliksi.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri