TURHAUTTAA! Saatteko netissä lastenvaatteita kaupaks? Tai tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

idunnor

Aktiivinen jäsen
14.06.2008
12 321
1
36
Tuntuu, että kaikkien hinta pitäis olla jotain 1e/kpl riippumatta siitä onko käytetty kerran vai 100.

Pitäisköhän varata kirpparipöytä, meneekö siellä paremmin kaupaks?

Lastenvaatteita, käyttämättömiäkin, kerääntyy nurkkiin kun en lähde niitä myymään minimaalisella hinnalla joka ole lähelläkään ostohintaa.

En oleta saavani esim. kerran käytetystä mekosta 30e, 3-5e riittäis vallan hyvin.
Ja eivät ole edes niin rumia etteikö kukaan ostaisi.

Huuto.netissä kukaan ei edes huomaa ilmoituksia (kävijöitä 0), kun en maksa ilmoitusten mainostamisesta.

Facebookin ryhmässä taas eivät mene kaupaksi koska hintapyynnöt ilmeisesti liian kovia ....

Erityisen vaikeaksi olen huomannut vähän kalliimman, käyttämättömän tavaran myymisen. Hyllyyn oli unohtunut lahjaksi saatu hopeoitu valokuva-albumi, verkkokaupat myy sitä about 45e. Yritän saada siitä 20e, turhaan.

Jakelen varmaan ilmaiseksi kohta.

Kunhan nurisen :D

Sama taala.. Ihan pilkkahintaan oon yrittanyt nyt myyda emmaljungan yhdistelmarattaita, ei mee kaupaks ei missaan! Samoin stereoita, ulkohaalareita etcetc.. kaameen yrityksen jalkeen oon yhden uuden tyton mekon saanut myytya, kohteita on ollu varmaa yli 20.. huoh...

Mä olen puolestani saanut hyvinkin huutonetissä kaupaksi vanhoja vaatteita ja lastentarvikkeita. Vaatteista teen usein vaatepaketin. Omatkin vanhat vaatteet menevät sillä konstia. Huuto Plussan otin, sillä saa sen listakuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;27157675:
Mä olen puolestani saanut hyvinkin huutonetissä kaupaksi vanhoja vaatteita ja lastentarvikkeita. Vaatteista teen usein vaatepaketin. Omatkin vanhat vaatteet menevät sillä konstia. Huuto Plussan otin, sillä saa sen listakuvan.

Juu mullakin tuo plussa, nappasin samalla kun tunnistauduin.

Ei kuitenkaan tunnu hyödyttävän...

Nyt kokosin pari vaatepakettia, josko auttais mitään. Kappalehinta kuitenkin pyörii siinä 2-4e vaatteelta, mahtaa olla liikaa O_o Kohta myyn kaiken eurolla. Väsytystekniikkaa ostajilta? Myyjät turhautuu ja tavarat lähtee halvalla ;)

• Tykkää
Reactions: kantojäärä
Sama taala.. Ihan pilkkahintaan oon yrittanyt nyt myyda emmaljungan yhdistelmarattaita, ei mee kaupaks ei missaan! Samoin stereoita, ulkohaalareita etcetc.. kaameen yrityksen jalkeen oon yhden uuden tyton mekon saanut myytya, kohteita on ollu varmaa yli 20.. huoh...

Jee! :D Mjoo, aikamoista kyl. Mullakin tossa notkuu kerran-pari vaunuissa päällä ollut talvihaalari josta koitan puolta hintaa saada, ha, ei toivoa.

Noh, ehkä viel joskus. Onneks on uusiutuvat ilmoitukset käytössä....

en minäkään saa myytyä huutonetissä. siellä taitaa olla ihan liikaa tarjontaa, ettei mene kaupaksi ilman maksullista mainostamista. Jos niinkään. Mun tuotteita on sentään joku käynyt katsomassa, mutta kukaan ei ole ostanut. seuraavaksi kokeilen tori.netiä. Onko siitä kokemuksia?

Mä olen laittanut aika alhaisen lähtöhinnan. Kertaakaan en ole saanut mielestäni "liian" vähää. Riippuu vaatteista, että mikä on ollut paketin lähtöhinta. Muutama merkkivaate perustutta-vaatteiden joukossa on helpottanut myyntiä. :D Kumma homma. Hyvät kuvat kantsii ottaa. Se vaikuttaa paljon.

Henkkamaukka vaatetta on ihan turha myydä missään, jokainen saa sitä yhtä halvalla aleista. Pitää olla jotain muuta mukana, esimerkiksi Legoa, M&I, Reimatecia yms. joka houkuttaa asiakkaita sivuille. Huutonetissä haetaan merkillä niitä vaatteita, sivussa saa henkkaa, jos on jokin merkki mitä ihmiset haluaa.

Ostajana voin sanoa, et en kyllä osta käytettyä tavaraa puoleen hintaan normihinnasta. Viime vuoden malliston talvihaalarin saan ensi keväänä puoleen hintaan käyttämättömänä, ja kerkiää vielä tämän talven pakkasillekin.
Just tollanen ärsyttää kirpparillakin. Tavara, mikä sun silmään näyttää lähes käyttämättömältä saattaa ostajan silmissä olla todella pesunukkainen ja kulahtanut. En myöskään IKINÄ osta esimerkiksi huutiksesta yksittäisiä vaatekappaleita, koska niistä joutuu hinnan lisäksi maksamaan myös postikulut. Yksittäisen vaatekappaleen hinta nousee ihan yhtäkkiä, jos lähtöhintakin on jo alun alkaeen vähän liian kallis..

Kirpparilla tai muuallakin myös ohitan koko pöydän huoletta, jos joku vaatekappale on hinnoiteltu liian kalliiksi. Kertoo jo myyjästä riittävästi.

Mulla oli joskus huutisessa vaatepaketti myynnissä ja ihan pilkkahintaan, ei toivookaan että kukaan ois sen ostanut. Menin kirppikselle myymään, edelleen ihan pilkkahintaan ja aika hiljaseks jäi. Muutama vaate meni. Kaikki vaatteet ollu hyväkuntosia ja osa käyttämättömiä.

Heitin ne kaikki lopulta johonkin vaatekeräykseen kiroilujen kera :D

Hyvin on mennyt toistaiseksi alle 4v tytön vaatteet kaupaksi niin IRL kuin fb-kirppiksillä ja huutiksessa. Vaatteet ovat pääsääntöisesti tavallisten ketjuliikkeiden perusvaatetta, siis H&M, Lindex, KappAhl, Name It, Sokos yms. Ulkovaatteet on sitten kalliimpaa, T2H, Cupcake, Reimatec yms.

Mä myyn pikkuviallisetkin vaatteet, ja kummasti nekin menee kirpparilla kun hintaa on 10-50cnt per vaate. (Joissa siis sauma purkautunut, pieni tahra tms.) Hyväkuntoisesta vaatteesta pyydän enemmän, esim. leggingseistä 1-2e, housuista 2-4e, t-paidat 1-3e, pitkähihaiset paidat 1-3e, neuleet ja hupparit 3-8e, mekot 3 eurosta ylöspäin.

Mä sain keväällä ison hinnan ihan H&M vaatteista koostuvasta paketista. Yleensä myyn yksitellen merkkivaatetta ja ne menee kyllä (ja hyvällä hinnalla, aika usein saan enemmän kuin itse olen maksanut alessa).

Mä olen yrittäny myydä pieneksi käyneitä vaatteita (50-74cm) sekä huutonetissä että facebookin parilla kirpparilla. Huonosti käy kaupaksi, vaikka mielestäni hinta esim. siistille bodylle 3€ sisältäen postikulut, ei ole paha. Kai nuo meidän vaatteet on liian tavallisia, kun ihan muutamia nätimpiä mekkoja ja collegepukuja on saanu myytyä.

Oonkin miettiny, että kasailen nyt noista vaatepaketteja ja kokeilen myydä edelleen samoissa paikoissa kuin tähänkin asti. Jos ei mene kaupaksi, otan pöydän livekirppikseltä ja laitan sitten ihan pilkkahinnalla sinne. Osa varmaankin lähtee lahjoitettavaksi, kunhan saan selville onko tällä seudulla joku taho joka ottaa vastaan. En siis tarkoita mitään kirpparia mihin saa viedä lahjoituksia, vaan esim. sossun kautta tarvitseville perheille tms.

En minäkään saa kaupaksi huutonetissä oikein mitään! Myyn merkkivaatteita ja halvalla mut ei käy kauppa. Myyn kyl 128cm vaatteita johtuisikohan siitä... Onneksi on kirpputori kohta ja siellä menee aina kaikki kaupaksi.

Jee! :D Mjoo, aikamoista kyl. Mullakin tossa notkuu kerran-pari vaunuissa päällä ollut talvihaalari josta koitan puolta hintaa saada, ha, ei toivoa.

Noh, ehkä viel joskus. Onneks on uusiutuvat ilmoitukset käytössä....

Mä maksan puolet hinnasta, jos on kyseessä joku tietty kuosi, joka mun on "pakko" saada. Mutta koska yleensä mä ostan ne puvut uutena puoleen hintaan, en puolia suostu noin niinkuin yleensä maksamaan.

Joku ehkä maksaa, mutta monelle se "puoleen hintaan" on liikaa.

En ole koskaan aikaisemmin myynyt lastentarvikkeita, nyt sitten kokeilin. Minulle jäi ihan hyvä mieli tavarat meni nopeasti kaupaksi, parissa päivässä. Käytettyllä tavaralla tulee olla sen mukainen hitakin jos niistä oikeasti haluaa päästä eroon.

[QUOTE="nenna";27157798]Mä olen yrittäny myydä pieneksi käyneitä vaatteita (50-74cm) sekä huutonetissä että facebookin parilla kirpparilla. Huonosti käy kaupaksi, vaikka mielestäni hinta esim. siistille bodylle 3€ sisältäen postikulut, ei ole paha. Kai nuo meidän vaatteet on liian tavallisia, kun ihan muutamia nätimpiä mekkoja ja collegepukuja on saanu myytyä.

Oonkin miettiny, että kasailen nyt noista vaatepaketteja ja kokeilen myydä edelleen samoissa paikoissa kuin tähänkin asti. Jos ei mene kaupaksi, otan pöydän livekirppikseltä ja laitan sitten ihan pilkkahinnalla sinne. Osa varmaankin lähtee lahjoitettavaksi, kunhan saan selville onko tällä seudulla joku taho joka ottaa vastaan. En siis tarkoita mitään kirpparia mihin saa viedä lahjoituksia, vaan esim. sossun kautta tarvitseville perheille tms.[/QUOTE]

En ainakaan itse maksa käytetystä bodysta 3€ kun alesta saa samaan hintaan uuden.

itselläni on mennyt kirpparipydillä aina lähes kaikki. Aina tullut 200-400 euroa plussaa. viimeiset päivät aina -50% niin saa turhimmankin tavaran menemään. Hinnat pitää olla kohtuulliset. Itselläni ainakin on.

Minulla on pöytä varattuna marraskuulle paikalliselle kirpparille. Kokeilin kuitenkin huutonettiä ulkovaatteiden myyntiin, koska täällä kirpparilla ei uudenveroisistakaan merkkituotteista saa yhtään mitään - tai pitäisi myydä tyyliin eurolla. Huutonetissä talvivaatteista sain puolet ostohinnasta.

Bodystä 3 euroa on liikaa, ellei oo joku tosi tosi kiva kuosi. Pari euroa max.
Kirppikselle aattelin ite viedä ja hinnaks 1-2 euroa merkistä riippuen. Huutonetissä varmaan sit euro + postarit.

Yhteistyössä