Turhautunut terveyskeskukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Mitä pelleilyä tk:n toiminta oikein on?
Lääkäri lupasi soittaa kokeiden tuloksista. Kun soittoa ei kuulunut soitin itse tk:hon. Ilmeni, että kyseinen lääkäri oli ollut vain sen päivän tuuraamassa ja toiselta paikkakunnalta. Oisin saanut odottaa soittoa ikuisuuden.

Soitin sitten tk:hon niitä tuloksia kysyäkseni ja hoitaja antoi tulosten perusteella ajan lääkärille. Tämä taas määräsi käynnillä Pef-mittauksen takia astmahoitajalle. Nyt edellisestä viisastuneena kysyin lääkäriltä varaanko itse ajan. Lääkäri sanoi ettei tarvitse, hän varaa ajan.
No olen viikkoja odottanut tuota aikaa eikä ole kuulunut.
Nyt sitten yritin soittaa itse astmahoitajalle varatakseni ajan, kun hänellä on puhelinaika. Numero ei vastaa.

En jouda päivystämään puhelimessa tuntikausia, kun on tehtävä töitäkin!

Meillä kunnallisessa on ihan samanlainen meno. Lääkäriin pääsyä varten pitää jättää vastaajaan lyhyt selostus vaivasta ja nimi. Viikon päästä sieltä viimeksi soitettiin takaisin. Vaivana oli poskiontelontulehdus raskaana... Kävin yksityisellä kyllästyttyäni odottamaan, kun en voinut kivun takia edes nukkua ja sain ajan punkteeraukseen samalle päivälle+ab-kuurin. Sekä läksytyksen, etten ollut tullut aiemmin hoitoon, koska tulehdus oli päässyt leviämään...

Tosiaan, jos ei ole pää kainalossa niin yllättävän tehokkaasti torpataan lääkärille pääsy.

Arvauskeskukset on tuollasia, harvoin sieltä mitään hyvää hoitoa ja palvelua saa. Viimeksi menin lääkärille kun olin varma että alapäässä on hiiva + bv. Lääkäri naureskeli partaansa että ei täällä mitään ole, turhaan tulit mutta laitetaan nyt sitten flooraan lähete. Viikonloppu edessä että maanantaina saa soittaa tuloksia. Siinä sitten kärvistelin kutinan ja kirvelyn kanssa viikonlopun yli, soitin maanantaina, ei tuloksia, soitin tiistaina, ei tuloksia, soitin keskiviikkona, sh: joo tulokset tullut mutta en osaa lukea näitä. Vartoon 6 h puhelimen äärellä että soittavat takaisin, vihdoin löytyi joku joka osasi ne lukeakkin ja tuloksena hiiva + bv ja päälle antibiootti ym kuurit.

Seuraavan kerran menin yksityiselle ja kaikki hoitui saman päivän aikana.

Kaveri meni tk-lääkärille jonkun alapäävaivan vuoksi, nuori mieslääkäri siinä sit diagnosoi hälle keskenmenon. Kaveri siihen sitten tuumis vaan että aijaa, mites sitten kun tää vauva potkii _just nyt_?

Yhteistyössä