Turkkilainen Mies

  • Viestiketjun aloittaja Kyselija
  • Ensimmäinen viesti
cuppycake
turkkilaisen miehen kanssa. Seurusteluaika meni hyvin, ei mitään ongelmia.
Kun menimme naimisiin helvetti alkoi. Tulin kyllä raskaaksikin melkein saman tien.
En olisi saanut käydä baareissa lainkaan, istua vaan kotona. Sianlihaa ei saanut syödä.
Mies kulki omilla teillään sen minkä kerkes, oli väkivaltainen.
Otin eron kun lapsi syntyi ja sen jälkeen sain pelätä kauan aikaa. Jos näki minut jossain viihteellä, saattoi käydä nakkaamassa juomat päälle, huoritteli yms.
Kulttuuriero on niin valtava, ettei liitto ei onnistu, jos et ole valmis elämään niin kuin herra ja hidalgo määrää!
No on se aika kyseenalaista haluta käydä baareissa kun naimisissa, eikös? Luulisi olevan tärkeempiäkin asioita ja saanko kysyä mitä sieltä baarista oikein etsit? Eikö ole ihanampaa mennä oman miehen kanssa vaikka ravintolaan illalliselle?
Ymmärrän ison kulttuurieron, mutta voit jopa opppia jotain. Ja jos et muslimiksi kääntynyt, niin sianlihaa saat syödä kristittynä.. Mutta tosiaan kuulostaa mieskin hieman hullulta, kun kerran huoritteli ja väkivaltainen oli, joten ymmärrätkö sen että riippuu ihan ihmisestä..
 
Viimeksi muokattu:
cuppycake
Eikös noissa muslimimaissa nainen ole miehen omaisuutta.Nainen kahlitaan ja puetaan säkkiin etteivät omistushaluiset,mustasukkaiset jätkät ala tappamaan toisiaan naisen takia.Ei kannata suinpäin ryntäillä turkkilaisen hurmurin orjaksi.Voi saada turkkiinsa.
Ei :D Muslimina voin hieman sivistää sinua, kun sen tarpeessa kipeästi olet. ''Säkillä'' varmaan tarkoitat burqaa tai niqabia, jotka siis peittävät kaiken paitsi silmät ja/tai silmienkin edessä ns. verkko. Tämä ''säkki'' on kuitenkin hyvin tarpeeton, sillä meidän musliminaisten kasvot saavat näkyä, ja näitä ''säkkejä'' tulet harvoin näkemään ja ne perustuvat kulttuuriin ja kodin sisäisiin asioihin kuin uskontoon. Islamilla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa, koska hijab (kasvot näkyvät) on oikea pukeutumissääntö, ja harvoin sekin vain musta ''kaapu''. Ja jos mitään tietäisit, niin ymmärtäisit että hijabia käyttävät naiset voivat vain ja ainoastaan itse päättää asiasta, haluavatko peittää itsensä vai näytellä, tämä ei ole miehen päätettävissä. Ja puhu asioista, joista tiedät wink wink
 
Viimeksi muokattu:
wegehrhfd
Kaikki miehet on loppupeleissä ihan erilaisia, ei voi mennä yleistämään. Tietenkin se riippuu että minkälaisessa ympäristössä/perheessä mies on kasvanut, jos nyt miettii et on ns. "etnisistä kulttuureista" tullut mies, syntynyt ja asunut ikänsä Suomessa niin harvoinpa siinä mitään ylitsepääsemätöntä kulttuurieroa on,eikä ainakaan kielimuuria. Mutta sitten ne tapaukset että mennään naimisiin jostain rähjäisestä turistirysästä bongatun komistuksen kanssa kahden viikon tutustumisella niin ei hyvä. :D

Ja pakko mainita tästä uskonnosta, ei se islam oikeasti salli yhtään enempää naisten hakkaamista kuin kristinuskokaan. Suosittelen lämpimästi että perehdytte kyseiseen uskontoon ennen kuin tuomitsette/varsinkaan menette naimisiin muslimin kanssa, ihan jo senkin takia että mitätöi mahdollisuudet tulla hyväksikäytetyksi uskonnon nimissä.
 
sini79
Meilailen netissä monenkin turkkilaisen miehen kanssa (yleensä Istanbulista tai Izmiristä). Ihan huvin vuoksi vaan, vaikka olenkin menossa Istanbuliin kesällä. Joka ikinen mies on heti ehdottamassa anaaliseksiä, ihan melkein eka meilissä. Mikä ihme into niillä on panna paskaläpeä? Taitaa olla totta se mitä joku täällä sanoi lampaista ja niiden panemisesta.
 
Muhammed
Meilailen netissä monenkin turkkilaisen miehen kanssa (yleensä Istanbulista tai Izmiristä). Ihan huvin vuoksi vaan, vaikka olenkin menossa Istanbuliin kesällä. Joka ikinen mies on heti ehdottamassa anaaliseksiä, ihan melkein eka meilissä. Mikä ihme into niillä on panna paskaläpeä? Taitaa olla totta se mitä joku täällä sanoi lampaista ja niiden panemisesta.
Monet suomilainen tytto anta, ensi analisex ja sitte heti suusex. Kiva kiva!!
 
Viimeksi muokattu:
saraaa
Juu, kyllä on aika paksua tekstiä turkkilaisista miehistä. Minä olen itse seurustellut viisi vuotta turkkilaisen knssa ja nyt olemme olleet naimisissa kohta kaksi vuotta. Hän asuu myös nyt Suomessa.
Meidän suhteemme ei ainakaan muuttunut mitenkään naimisiinmenon jälkeen. Olej hänelle ihan yhtä tärkeä ja hän kunnioittaa minua ihan kuten ennen avioliittoakin. Hän ei käy baareissa, eikä muutenkaan juuri missään yksin. Toisinaan tapaa tietenkin kavereitaan. Ei ikinä kuljeta heitä tänne, mikäli emme ole sopineet etukäteen.
Hän ei myöskään käytä alkoholia, ei polta tupakkaa. <kunnioittaa minun uskontoani siinä missä minäkin hänen. Sianlihaa hän ei itse syö, mutta me muut kyllä syomme.
Hän on erittäin ystävällinen minun sukulaisilleni ja ystävilleni, eikä milloinkaan ole kieltänyt minua tapailemasta heitä yksikseni.

Olenko ollut harvinaisen onnekas?
meinasin tykätä tästä, mutta sitten muistinkin että tämä ei ole facebook! :D mutta on ihan kivaa lukea näitä kun muistelee että viiltelin itseäni Alanyan playboyin takia. Minun vuoteni 2011 meni ihan turkkilaisten pyörteissä. Kaikki olivat yhtä valehtelijoita, mutta sitten tapasin jätkän joka asuu pienemmässä paikassa Turkissa ja ei tykkää olla playboy ja kaikki sanovat muka hänelle että hän on hyvä poika. Hän on kaikkea mitä tarvitsen, enkä ole koskaan elämäni aikana ollut näin onnellinen kuin hänen kanssaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon on kommentoitava
Ei :D Muslimina voin hieman sivistää sinua, kun sen tarpeessa kipeästi olet. ''Säkillä'' varmaan tarkoitat burqaa tai niqabia, jotka siis peittävät kaiken paitsi silmät ja/tai silmienkin edessä ns. verkko. Tämä ''säkki'' on kuitenkin hyvin tarpeeton, sillä meidän musliminaisten kasvot saavat näkyä, ja näitä ''säkkejä'' tulet harvoin näkemään ja ne perustuvat kulttuuriin ja kodin sisäisiin asioihin kuin uskontoon. Islamilla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa, koska hijab (kasvot näkyvät) on oikea pukeutumissääntö, ja harvoin sekin vain musta ''kaapu''. Ja jos mitään tietäisit, niin ymmärtäisit että hijabia käyttävät naiset voivat vain ja ainoastaan itse päättää asiasta, haluavatko peittää itsensä vai näytellä, tämä ei ole miehen päätettävissä. Ja puhu asioista, joista tiedät wink wink

Ei päätä naiset itse!! Iranissakin on uskontopoliiseja jotka vahtii ettei ole kynsilakkaa, meikkiä tai että vaatetus on sääntöjen mukainen. Piru sinut nokki jos ei niin ole. Raippaa tulee takuulla.

Helppo sinun on olla muslimi Suomessa jossa oikeuksiasi suojellan mutta varmasti tulisit häntä koipien välissä kotiin jos joutuisit elämään oikeassa muslimimaassa oikeiden muslimien käskynvallan alla. Saudeissa ja vastaavissa maissa ei takuulla nainen itse päätä pukeutumisestaan. Katsopa Afganistania, siellä kivitetään jo siitä jos haluat oppia lukemaan saati jos uskallat esittää toiveita jättää rätit päästä ja naamalta. Suomessa on hienoa leikkiä muslimia ja esittää kuinka suvaitsevainen ja naisia kunnioittava uskonto se on. Äijienkin on pakko alistua Suomen lakien alle ja hillitä halujaan vetämästä naistaan turpaan. Muslimimaissa heillä on oikeus rökittää eukkonsa jos siltä sattuu tuntumaan.

Vanha islamilainen sanonta kuuluu " hakkaa naisesi joka päivä vaikka et tietäisi miksi. Nainen kyllä tietää sen!"
 
Viimeksi muokattu:
Hadermann
turkkilaisen miehen kanssa. Seurusteluaika meni hyvin, ei mitään ongelmia.
Kun menimme naimisiin helvetti alkoi. Tulin kyllä raskaaksikin melkein saman tien.
En olisi saanut käydä baareissa lainkaan, istua vaan kotona. Sianlihaa ei saanut syödä.
Mies kulki omilla teillään sen minkä kerkes, oli väkivaltainen.
Otin eron kun lapsi syntyi ja sen jälkeen sain pelätä kauan aikaa. Jos näki minut jossain viihteellä, saattoi käydä nakkaamassa juomat päälle, huoritteli yms.
Kulttuuriero on niin valtava, ettei liitto ei onnistu, jos et ole valmis elämään niin kuin herra ja hidalgo määrää!
Poikani tyttoystavan aiti 46v. hurahti turkkilaiseen Ensin meni hyva tyopaikka, koska ylka tarvitsi seuraa. Sitten meni dementisen aidin kesamokki ja vuosi pari meni kivasti. Dementia aiti kuoli ja taas saatiin juhlia pari vuotta. Sitten piti myyda oma kolmio ja muutettiin Turkkiin. Pari, kolme kuukautta ja rahaton tyoton vanha nainen tuli tyttariensa riesaksi niiden nurkkiin, mutta han koki suuren rakkauden, kuten tyttarensa ivallisesti nauraa.
 
Viimeksi muokattu:
Napuli
Eikös noissa muslimimaissa nainen ole miehen omaisuutta.Nainen kahlitaan ja puetaan säkkiin etteivät omistushaluiset,mustasukkaiset jätkät ala tappamaan toisiaan naisen takia.Ei kannata suinpäin ryntäillä turkkilaisen hurmurin orjaksi.Voi saada turkkiinsa.
Öö? hehe jooh, kaikenlaista tekstiä. Ajattelin nyt kuitenkin kirjoittaa asiallisrn vastauksen. Olin nuoruuden ihastuksen kanssa naimisissa 5 vuotta. Hän oli ihan hyvä luonteinen, mutta kouluttamaton ja myös perhe oli kouluttamaton mutta oikein sydämellisiä ihmisiä. Emme kuitenkaan sopineet toisillemme luonteen emmekä ajatusmaailman puolesta. Itse olen yliopisto-opiskelija. Erosimme, koska minä halusin erota. Onneksi ei tullut hankittua lapsia, mitä en kyllä hänen kanssaan suunnitellut tekeväni.
Päätin että ei enää turkkilaista miestä. Kunnes tapasin nykyisen mieheni joka asui Suomessa perheensä kanssa. Hän oli ja on hyvin erilainen luonteeltaan ja elämänkatsomukseltaan. Hänen kauttaan ja myöhemmin myös yliopisto-opintojen kautta olen saanut tutustua hyvin erilaiseen Turkkiin, mielenkiintoiseen ja moderniin. Turkissa on 80milj. ihmistä, että varmasti riittää jos jonkinlaista hiihtäjää. Turkissa kouluttautunut vs kouluttamaton ero on huikean paljon suurempi kuin Suomessa. Täällä perusopetuksen taso on paljon yleissivistävämpi, mutta Turkki kehittyy koko ajan.
Suurin osa Suomeen tulevista turkkilaisista (tai turkin passin omaavista, suurin osa on kurdeja) on kouluttamattomia, niitä ihmisiä jotka toivovat Suomessa parempaa elinkeinoa kunnes huomaavat että ei täällä ravintolassa työskentely tee miljonääriksi.
Siis lyhyesti sanottuna mitkään kuvaukset eivät ole vääriä, on vain väärin yleistää, se suututtaa. Sama kuin että kaikki suomalaiset dokaa vkloppuna ja kusee kaduille. Onko näin?
Täältä kun tehdään seuramatkoja alanyaan ja marmarikseen niin niistä paikoista on turha yrittää tutustua siihen oikeaan Turkkiin. Ne paikat pilaavat Turkin maineen. Luuletteko että 150e äkkilähdöllä turistirysään pääsee näkemään todellisen laadukkaan Turkin? Not gonna happen. Hyvää matkaa.
 
Viimeksi muokattu:
ne miehet käy
Ne miehet ei tapaile ainoastaan kavereitaan baareissa. Siellä he tapaavat kaverinsa ja porukalla lähdetään heilastelemaan Suomen tyhmiä akkoja,joille riittää,kun kerran iskee silmää.
Sitten omalla kielellä naureskellaan suomalaisten akkojen ulkonäköä ja tyhmyyttä ja akat katselee hymyssä suin vierestä ja ovat niiiin rakastuneita ettäää...
Ällöttää.
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja suomityttö;11219183:
Tämän olen huomannut. Ei saa muita?

Näitä kutsutaan viisumipatjoiksi. Aikoinaan sosiaalialalla työskennellessäni nämä etelän miehet iskivät pullean suomalaisen naisen ja tulivat suomalaisen sosiaaliturvan piiriin. Sitten kun pysyvä oleskelulupa ja vakuuttaminen olivat hallussa niin ero kehiin ja uusi nainen omasta kotimaasta myös suomeen. Periaatteessa pistää vihaksi, että tyhmien naisten takia maksumiehiksi joutuvat rehelliset veronmaksajat jotka sitten elättää näitä. Kallista huvia
 
suominainen
Alkuperäinen kirjoittaja ne miehet käy;11218382:
Ne miehet ei tapaile ainoastaan kavereitaan baareissa. Siellä he tapaavat kaverinsa ja porukalla lähdetään heilastelemaan Suomen tyhmiä akkoja,joille riittää,kun kerran iskee silmää.
Sitten omalla kielellä naureskellaan suomalaisten akkojen ulkonäköä ja tyhmyyttä ja akat katselee hymyssä suin vierestä ja ovat niiiin rakastuneita ettäää...
Ällöttää.

Ja jostain kumman syystä ne on aina niitä (poikkeus toki vahvistaa säännön) rumempia tyttösiä ja naisia jotka seukkaavat tai perheellistyvät näiden etelänmiesten kanssa. Tämän huomasi virolainen ystävänikin, heilläpäin turkkilaisia ei ole mutta on nyt ollut Suomessa pidempään, ja yöelämässä tämän huomannut. Kysyi mistä se johtuu, en tiedä sitten, tietääkö joku?
 
Wiltsu
Täh? Naiset Ellit-keskusteluissa on lukenut tätä ketjua yli kolmetoistatuhatta (13.000) kertaa!

Otsikkona "Turkkilainen Mies".

Hyvän ystäväni ex-vaimo retkahti lomamatkallaan turkkilaiseen mieheen. Vaalea, pullea, "pullahtavan valkoinen", seksitaidoton nainen.
 
YxEx
Tämä hyvä ystäväkö avautui exänsä seksitaidoista? Onpas moukka ystävä sinulla! Sitä paitsi, monet miehet kehuskelevat seksitaidoillaan, mutta naisten mielestä niitä taitoja ei välttämättä ole. Ainahan ne heikommin sujuvat sänkyleikit ovat naisen syy, siis miehen mielestä. Ja päinvastoin. Myös mieltymykset vaikuttavat toisen "taitoihin".
Itse en edes välitä tietää ystäväpiirini seksiasioista. Ei vaan kiinnosta.
 
Wiltsu
Tämä hyvä ystäväkö avautui exänsä seksitaidoista? Onpas moukka ystävä sinulla! Itse en edes välitä tietää ystäväpiirini seksiasioista. Ei vaan kiinnosta.
Mulla on sitten monia moukkia ystäviä, työkavereita ja tuttavia. Monet niistä avautuu exiensä heikkouksista. Itse asiassa lähes jokainen.

Et välitä ystäväpiirisi seksiasioista. Osannet siis laittaa korvat jollain temppukonstilla lukkoon, kun niitä tulee? Vai eikö kukaan kerro sulle mitään? Niin, onhan tietty se vaihtoehto, että kerron ystävilleni, etten halua kuulla exän seksitaidoista, kokkailutaidoista tai suutelutaidoistaan. Voin kertoa myös, etten halua kuulla mistään muustakaan häntä painavasta ja mietityttävästä asiasta tai tulevaisuuden ajatuksiinsa vaikuttavista asioista tai nyxänsä sivusuhteista tai minun kusipäisyydestäni tai hänen unelmistaan.... Mullei olis montaa ystävää.
 
Viimeksi muokattu:
paljon nähnyt
No jos valitsee pizzakuskin tai tarjoilijan, se on kai sama mistä maasta se tulee.

Sivistynyt turkkilainen on sivistyneempi kuin sivistymätön suomalainen ja päinvastoin.
Kaikki suomalaisetkaan ei hakkaa vaimojaan vaikka tilastoja johdammekin, joten eiköhän ne kaikki ole yksilöitä.
 
Kikolo
Alkuperäinen kirjoittaja paljon nähnyt;11244638:
No jos valitsee pizzakuskin tai tarjoilijan, se on kai sama mistä maasta se tulee.

Sivistynyt turkkilainen on sivistyneempi kuin sivistymätön suomalainen ja päinvastoin.
Kaikki suomalaisetkaan ei hakkaa vaimojaan vaikka tilastoja johdammekin, joten eiköhän ne kaikki ole yksilöitä.

Ei kai se nyt ihan sama ole. Karvakäsi on aina karvakäsi.
 
Väenö
Kaverit aena sano, että et sinä väenö mihinkää osu ku sulla tärisöö käsi ku turkkilaesella pillunsuolaajalla. Semmosie kepappiukkojahan ne peäassiessa turkin poejat taetaa olla...
 
YxEx
Mulla on sitten monia moukkia ystäviä, työkavereita ja tuttavia. Monet niistä avautuu exiensä heikkouksista. Itse asiassa lähes jokainen.

Et välitä ystäväpiirisi seksiasioista. Osannet siis laittaa korvat jollain temppukonstilla lukkoon, kun niitä tulee? Vai eikö kukaan kerro sulle mitään? Niin, onhan tietty se vaihtoehto, että kerron ystävilleni, etten halua kuulla exän seksitaidoista, kokkailutaidoista tai suutelutaidoistaan. Voin kertoa myös, etten halua kuulla mistään muustakaan häntä painavasta ja mietityttävästä asiasta tai tulevaisuuden ajatuksiinsa vaikuttavista asioista tai nyxänsä sivusuhteista tai minun kusipäisyydestäni tai hänen unelmistaan.... Mullei olis montaa ystävää.

Väitän, että harva ihminen keskustelee ystäviensä kanssa seksistä kuten kokkailusta. Siis yksityiskohtaisesti. Eiköhän ne kommentit ole lähinnä pelkistetyssä muodossa, toteamana esitettyjä lauseita tyyliin "ihana rakastaja", "ei oikein suju". Todella läheisen ystävän kanssa voi puhua jos ongelmia on. Toki jos joku haluaa kertoa asioista, voi kuunnella.

Olet jotenkin kamalan ykstotinen, voisko sanoa henkisesti tyhmä. Onko sinulla oikeita ystäviä lainkaan? Epäilen. Omituista junttiutta on, jos duunikavereiden kanssa puidaan exän seksitaitoja. Kerrotko sinä siis kahvipöydässä ex-miehestäsi näin: ihanasti pani perseeseen, harmi että oli muuten tollo.
 
Viimeksi muokattu:
ei intiimiyttä
Väitän, että harva ihminen keskustelee ystäviensä kanssa seksistä kuten kokkailusta. Siis yksityiskohtaisesti. Eiköhän ne kommentit ole lähinnä pelkistetyssä muodossa, toteamana esitettyjä lauseita tyyliin "ihana rakastaja", "ei oikein suju". Todella läheisen ystävän kanssa voi puhua jos ongelmia on. Toki jos joku haluaa kertoa asioista, voi kuunnella.

Olet jotenkin kamalan ykstotinen, voisko sanoa henkisesti tyhmä. Onko sinulla oikeita ystäviä lainkaan? Epäilen. Omituista junttiutta on, jos duunikavereiden kanssa puidaan exän seksitaitoja. Kerrotko sinä siis kahvipöydässä ex-miehestäsi näin: ihanasti pani perseeseen, harmi että oli muuten tollo.
No onhan tuo kertonut tännekin inteemejä asioita itsestään, kuten kuvaillut pillukampauksensa...
 
Viimeksi muokattu:
arabin nainen
Heippa!

Minua kiinnostaa ihan mielenkiinnosta kuulla kokemuksista, joissa suomelaisella naisella on ollut Turkkilainen poikaystava/partneri/aviomies.

Miten teilla sujui/sujuu kommunikointi keskenanne? Mitka olivat/ovat hyvia ja mitka huonoja seikkoja yhteiselossa? Miten kuivailisit tata miesta? Esim, kuinka han vertaillen menetteli ystavana, tukijana, kumppanina, sangyssa? Kuinka han kohteli sinua ihmisena, naisena?

Mitka olivat sellaisia seikkoja jotka koit liittyvan enemman kulttuurieroihin, kuin esim henk koht luoteenpiirteisiin?

Voit kertoa ihan mita haluat, ja mitaa tulee ensimmaisena mieleesi!! :)

Kiitos asiallisesti vastanneille etukateen!
Hei,

En osaa sanoa mielipidettä turkkilaisista miehistä, mutta voin kertoa omakohtaisen kokemukseni marokkolaisesta muslimimiehestä. Emme ole naimisissa (olemme avoliitossa), mutta olemme olleet kauan yhdessä. Meillä ei myöskään ole lapsia.

Olemme tavanneet mieheni kanssa Espanjassa. Mieheni on muslimi, minä kristitty. Osaamme molemmat usempaa kieltä. Keskenään kommunikoimme tavallisesti espanjaksi, arabiaksi tai englanniksi. Joskus suomeksi. Puhumme avoimesti kaikesta, uskonnosta, kulttuurista, politiikasta, seksistä. Ihan kaikesta. Olemme avoimia, rehellisiä ja uskollisia toisillemme. Olemme ottaneet alusta asti selvää toistemme kulttuureista, kielestä ja elämäntavasta yleensä. Käyttäydymme maassa aina maan tavalla. Suomessa ollessa suomalaisittain ja hänen kotimaassaan maan tavalla.

Noudatamme molemmat uskontoomme liittyviä tapoja. Olen aina ollut tietoinen islamilaisen kulttuurin tavoista, mutta olihan se aluksi outoa, kun mieheni ei syönytkään joulupöydässä kinkkua tai hän polvistui rukoilemaan kotonamme viidesti päivässä. Hän ei käyttänyt alkoholia, vaan tyytyi aina kuskin rooliin tai hän ei katsonut ketään aluksi silmiin. Olimme puhuneet asioista paljon etukäteen, joten monikaan asia ei tullut yllätyksenä. Olimme myös ennalta tietoisia asioista. Mieheni ei käytä alkoholia tai käy juurikaan ulkona. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö minä voisi käydä. Minulla on mies ja naispuolisia ystäviä, joiden kanssa käyn ulkona. Juon kohtuudella alkoholia (lasillinen tai kaksi viiniä) ja tanssin ystävieni seurassa. Saan pukeutua, miten haluan (en ole koskaan käyttänyt burkaa tai huntua). Mieheni ystävät voivat käydä meillä kylässä, vaikka mieheni ei olisi kotona ja katson heitä silmiin. Saan tutustua uusiin ihmisiin ja luoda kontakteja. Mieheni ei ole mustasukkainen eikä ole koskaan yrittänyt löydä minua tai käyttäytynyt muutoinkaan epäsopivalla tavalla minua kohtaan. Mieheni on oikein kohtelias ja kysyy minulta aina ensin mielipidettä asioihin, teemme päätökset yhdessä. Mieheni ottaa minut usein mukaan myös ns miesten tapaamisiin, joihin naista ei olisi sopiva tuoda. Mieheni ei hyväksy sitä, että minua naisena pidettäisiin alempi arvoisena. Hän pitää huolen siitä, ettei kukaan sano minusta ala-arvoisia kommentteja tms.

Minulla on korkeakoulututkinto ja opiskelen yliopistossa. Olen esimiesasemassa työelämässä. Olen korkeammin koulutettu, kuin mieheni. Maksamme laskut puoliksi, mieheni tekee enemmän kotitöitä kuin minä ja elämämme tasa-arvoista elämää.

Tiedän monia tuttavapariskuntiamme, jossa näin ei kuitenkaan ole. Miehellä on useampia syrjähyppyjä ja naisen asema kotona ei ole hyvä. Olemme mieheni kanssa yrittäneet puhua näille pariskunnille, kuinka tärkeää tasa-arvoinen ja rakastava elämä on, kuinka tärkeää naisen kouluttautuminen on jne. Joidenkin osalta olemme saaneet luotua järkeä päähän. Mieheni suvussa on sukulaisia, jotka eivät hyväksy minua, koska olen suomalainen, olen nainen, olen koulutettu jne. En anna sen vähentää arvoani. Olen vahva nainen, en anna kenenkään kävellä ylitseni. Olen näyttänyt kotimaassamme (arabimaa), että nainen voi olla vaikustuvaltainen, tasa-arvoinen, kaunis, älykäs ja ennen kaikkea rakastava yksiavioinen vaimo, vaikka käykin välillä sivistyneesti ulkona. Saan varmasti paljon vihaa ja paheksuntaa naapureilta, mutta onneksi mieheni on hyvä puhumaan ja maailman paras sovittelija. Hän osaa kyllä aina kääntää asiat parhainpäin ja iskostaa muiden ihmisten mieleen sen, että kaikki islamin uskoiset eivät suinkaan ole terroristeja, narsisteja, naisten hakkaajia tms. Hän saa ihmiset vakuuttuneeksi, että islami on myös tasa-arvoa, rauhaa ja rakkautta.

Mieheni on hyvä sängyssä ja oikein rakastava persoona muutoinkin. Hän osoittaa julkisesti minulle rakkauttaan sanoin ja teoin. En ole koskaan nähnyt esimerkiksi kotikaupungissamme, että joku tulisi suutelemaan vaimoaan kaupassa ja sanoisi "kulta, minä rakastan sinua". Mieheni pitää minua aina hellästi kädestä kiinni ja osoittaa minulle paljon julkista huomiota, vaikka se ei ole tyypillistä täällä. Tunnen oloni oikein naiselliseksi ja kauniiksi mieheni seurassa. Kaikki päivät eivät ole toki rakkautta, ainahan sitä välillä riidelläänkin, koska olemme molemmat hyvin tempperamenttisia. Emme koskaan kuitenkaan käytä väkivaltaa, kiroile tai muutoinkaan loukkaa toisiamme. Keskitymme keskustelemaan eroavaisuuksista sivistyneesti.

Voin sanoa, että muslimimaahan muutto, naisen aseman luominen, parisuhteen vaaliminen, kielen nja kulttuurin sisäistäminen jne eivät olleet maailman helpoin asia, mutta yhdessä mieheni kanssa ja mahdottomalla voiton tahdolla, jääräpäisyydellä, sitkeydellä ja määrätietoisuudella se on tuottanut hedelmää.

Kaikki miehet eivät ole kuten minun mieheni, kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri, kuin minulla. Tämän vuoksi kehotan jokaista naista ensin tutustumaan maan tapoihin, lainsäädäntöön, naisen oikeuksiin, kulttuuriin, kieleen, uskontoon, uskonnolisiin käytänteisiin jne ennen, kuin lankeatte turkkilaiseen, marokkolaiseen, somalialaiseen tms mieheen. Sanon tämän, koska olen nähnyt niin monta ikävää esimerkkiä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä