Turun päiväkodeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirena-08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mirena-08

Jäsen
19.07.2009
61
0
6
Meidän esikoinen täyttää syksyllä 2v ja olemme harkinneet päiväkotihoitoa hänelle.
Millaisia kokemuksia löytyy Turun päiväkodeista? Jonot tuntuu olevan aika pitkät mutta laittakaa kommenteja olisi kiva kuulla ja tietää millasta on missäkin =) Kiitos !!

Voihan ap hakea päivähoitopaikkaa miltä alueelta tahansa, ei sen tarvitse olla lähinnä kotia. Tällä hetkellä ei taida olla juurikaan väliä, mihin päiväkotiin hakee, sillä sieltä voidaan lopettaa tuosta vaan yks kaks joku päiväkoti. Mulla on ihan hyviä kokemuksia Härkämäen päiväkodeista, niissä mun lapseni oli aiemmin. Rahjepolusta lapsi tykkäsi vielä enemmän kuin Säkäkujasta, kun siellä oli jotenkin virikkeellisempi se piha. Uuteen päiväkotiin me ollaan vasta siirtymässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Voihan ap hakea päivähoitopaikkaa miltä alueelta tahansa, ei sen tarvitse olla lähinnä kotia. Tällä hetkellä ei taida olla juurikaan väliä, mihin päiväkotiin hakee, sillä sieltä voidaan lopettaa tuosta vaan yks kaks joku päiväkoti. Mulla on ihan hyviä kokemuksia Härkämäen päiväkodeista, niissä mun lapseni oli aiemmin. Rahjepolusta lapsi tykkäsi vielä enemmän kuin Säkäkujasta, kun siellä oli jotenkin virikkeellisempi se piha. Uuteen päiväkotiin me ollaan vasta siirtymässä.

Harvempi kai silti kuljettaa hirvensalosta paattisille? joten alue helpottaisi infon antamista.

Turunmaankatuun olen aika tyytyväinen. Pojan kohdalla 90-95% ja tytön kohdalla 99% tyytyväinen.
Sopivan pienet ryhmät - ei mitään 21 lapsen ryhmiä vaan pojan ryhmässä (3-4 v) on 15-16 lasta ja tytön eskariryhmässä vissiin 13. Ja samassa rakennuksessa on vain kaksi ryhmää, eli ei ole iso laitosmainen päiväkoti.

me ollaan oikein tyytyväisiä halikonkadun päiväkodin palveluihin =) molemmat lapset olleet siellä koko päiväkoti-ikänsä, pienempi on nyt aloittamassa eskarivuotensa... kauheaa :( tarhaura loppuu meidän perheessä :( mutta sinne ei tosiaan lapsia niin vaan viedä, on toooosi täynnä ja koko alue ylipäätään päivähoitopaikkojen saralla... eli lottovoitto meille tuo tarhapaikka =)

meillä tyttö niitunniskassa ja oon ollu tosi tyytyväinen!joudumme käyttämään vuorohoitoa ja toimii erinomaisen hyvin.tätit ihania ja vaikka ryhmä iso,niin kaikki lapset huomioidaan!
kokemusta myös kuraattorinpolulta,myöskin erinomainen päiväkoti.vuorohoita myös siellä toiminnassa,joskin siellä lapsimäärät pienempiä!

Tästä aiheesta on olemassa jo pitkä ketju. Pitäisi löytyä haulla! Mutta kuten toikin ketju varmaan todistaa, mihin yks on tyytyväinen toinen ei ole. Lapsen kannalta se lähipäiväkoti on usein kivoin vaihtoehto -ei tule liian pitkät matkat/aikaiset herätykset ja myöhemmin on jo tutut kaverit, jotka menevät kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Harvempi kai silti kuljettaa hirvensalosta paattisille? joten alue helpottaisi infon antamista.

No kyllä mä tiedän montakin perhettä, joiden lapsi on keskustassa päiväkodissa sen vuoksi, että se on äidin tai isän työpaikan lähellä. Ja jos se työpaikka sattuu olemaan vaikkapa Vahdolla tai Liedon asemalla, niin joku voisi hyvinkin anoa päiväkotipaikkaa Paattisilta, vaikka asuisikin Hirvensalossa.