turvaistuin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on tuo ollu käytössä pojalla 1 vuotiaasta asti. kohta täyttää 3vuotta ja edelleen pidetään niissä istuimen vöissä. tiukkaa kuitenkin tekee nyt kun paksummasti päällä mut mahtuu kuitenkin. Poika on isokokonen, painaa jo sen 15kg ja on myös pitkä ikäisekseen. eli minun kantani on että voisit hyvinkin ostaa...uskon että meidän poika istuu tuossa niiin kauan kun istuinta tarvitaan. ja just se että ei tosiaan vielä edes ole siirtynyt käyttämään auton omia vöitä...

Meillä on tuo istuin kakkosautossa kaksi vuotiaalla. Ja voin kyllä suositella. Saa rauhassa pitää painorajaan saakka istuimen vöillä ja sitten saa tilalle turvavyöistuimen.

Meillä on tuo evolva ja poika mahtuu siihen vielä heittämällä. pituutta 115cm/20kg, ja ilmeisen hyvä on ollut istua.
voin suositella.
Tuossahan käytetään omia vöitä 18kiloon asti jos en väärin muista.

Viimeksi muokattu:
Ei kauheen hyvin britaxit pärjää autoliiton testeissä. http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/britax_evolva_ultra_123_2006/

Ostaisin sinunan kiddyn tai pallaksen, isompien lasten kiddyn siis ei tarttis olla se comfort.

Nykyään on tosiaan noi palkki turvaistuimet jotka on parempia lapsen pään ja niskan alueelle kolari tilanteissa jopa jo 9--> vaikkakin näissä istutaan naama menosuuntaan.

[QUOTE="jaa";22244217]Nykyään on tosiaan noi palkki turvaistuimet jotka on parempia lapsen pään ja niskan alueelle kolari tilanteissa jopa jo 9--> vaikkakin näissä istutaan naama menosuuntaan.[/QUOTE]

Näin on. Kasvot menosuuntaan istuttaessa viisipistevöissä kroppa pysyy törmäyksessä paikallaan ja pää lähtee eteenpäin. Etutyynyllä tai palkilla olevat istuimet ovat tutkimusten ja testitulosten mukaan yli 30% turvallisempia päähän, niskaan ja rintakehään kohdistuvissa rasituksissa. Näyttää Cybex Pallaksia esim. ilmestyneen meidän lähialueelle moneen autoon.

Ja sitä etutyynyä tai palkkia käytetään 18 kg saakka, jonka jälkeen niistä tulee tavan turvavyöistuin. Tosin erittäin hyvä sellainen. Näyttää olleen viime vuonna Cybex testien ykkönen turvavyöistuimenakin.

[QUOTE="kysyjä";22243585]Tarviiko välttämättä ostaa turvavyöistuinta kun tuossa on ikäraja 12v.[/QUOTE]

Mun mielestä istuin on aika raskas turvavyöistuimena. Meillä on tuo istuin ja aion myydä sen sitten kun lapsi painaa sen 18 kg ja sen jälkeen hän siirtyy vyöistuimeen. Sitten kun Evolva on vyöistuimena, niin se ei ole enää missään kiinni (= ei ole isofix), kun lapsi on auton vöissä kiinni. Olen miettinyt, että miten istuin käyttäytyy kolaritilanteessa. Painava istuin lähtee liikkumaan lapsen mukana ja olen järkeillyt, ettei se voi olla kovin turvallista. Vyöistuimet on huomattavasti kevyempiä.

Meillä 3-vuotiaalle ostettiin Kiddyn vyöistuin. Siis se missä ei ole palkkia. Jos olisin tajunnut, olisin ostanut palkillisen jo lapsen ollessa pienempi. Ollaan oltu tyytyväisiä, piakkoin hankitaan myös perheen toiseen autoon samanmoinen.

Yhteistyössä