Hae Anna.fi-sivustolta

TURVALLISUUS?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Nana, 24.05.2005.

1. Nana Vierailija

Onko kukaan joutunut ryövätyksi missään Kreikan kohteessa? Pyöriikö niissä esim. pohjois-Afrikasta olevia tyyppejä 'taskurahaa' tienaamassa? En ole rasisti, mutta esim. Portugalissa näistä varoiteltiin ja tiedossa on tapauksia Espanjan ja Italian puolelta näistä kavereista. Ja pyöriihän niitä hieman täällä Helsingissäkin 'duunissa'. Joutuuko olemaan extra varuillaan?

2. Kalle Vierailija

Ei ole tietoa, tuskin ainaaan kovin yleistä. Ateenassa pakko olla varuillaan, siellä voit tulla rysötetyksi.
    Portugalissa on paljon Afrikasta tulleita ihmisiä, siellä tialnne on erilainen. Ja velivenäläisiä...

3. Heidi Vierailija

Useammissa Kreikan lomakohteissa on tullut vuosien saatossa oleskeltua, ja minkäänlaiseen rikollisuuteen en ole ainakaan itse törmännyt.

4. tietoa Vierailija

Joissain paikkaa on syytä olla varuillaan, esiemrkkeinä Kreeta, Santorini ja tietysti Ateena.
    Huumeita käytetään kaikkialla. Santorinilla naapurihuoneeseen oli menty yöllä ja pengottu kaikki, ikkuna vaan rikki ja sisään. Asukkaat olivat iltaa viettämässä aamutunneille saakka.

5. kehe Vierailija

Espanjassa ja Italiassa on todellakin syytä olla varuillaan, tietysti jossain määrin joka paikassa. Kreikassa ja Turkissa ei kuitenkaan ole pahemmin pelkoa tulla ryöstetyksi.

6. ritva Vierailija

Ai turkissa ei ole vaaraa tulla ryöstetyksi!! Kyllä turkissa kannattaa ehdottomasti olla varuillaan, siis ainakin yöllä. Tiedän tapauksen jossa taskuvarkaat ryöstivät yksin liikkuneen matkailijan!

7. Matkamies Vierailija

Turkki on yksi turvallisimmista (tai turvallisin) välimeren lomakohde.

8. Hanna Vierailija

Missä hotellissa Santorinilla tapahtui tuo ikkunan rikkominen ja tavaroiden penkominen?

9. mies Vierailija

Turkki on turvallinen mutta maa nimeltä Turkki ei ole. Ryöstöjä,raiskauksia yms. ja se ei ole turvallisuutta.

10. joojoo Vierailija

Kyllä jaksaa kakarat jauhaa paskaa. Kannattaisi kysyä niiltä jotka on käyneet Turkissa. Suomi on siihen verrattuna varsinainen rosvopesä.

11. joopajoolle Vierailija

Lueppa tilastoja ....itse olen myös turkkifani ja käynyt 8 kertaa Turkissa, mutta olen myös sellaisessa ammatissa missä tilastoja eri maiden rikollisuuksien määristä tehdään. Ikävä kyllä Turkki kärkimaita näissä tilastoissa, Euroopan mittakaavalla. Aina kannattaa ottaa asioista selvää, ennenkuin meuhkaa palstoilla.

12. hah haa Vierailija

hah haa, tuolle
    matkamiehen jutulle on pakko nauraa, niin huvittava se on.

13. viveca Vierailija

asmoin. meilestani moys akallen jutle on apkko nauraa.

14. lukko Vierailija

olin lasten tai sanoin nuorten kanss santorine ja meidän mielestä se oli ihan turvallinen nuoret jopa nukkuivat ovet ei lukkossa jne...

15. no joo Vierailija

Ne on varmaan just niitä nuoria jotka menevät huoneisiin varastelemaan mutta nuorten huoneisiin ei edes kannatat mennä, ei siellä mitään ole. Rikoksia tekevät huumeiden käyttäjät niin siellä kuin kaikkialla.

16. RiiHi Vierailija

Hei Nana!
    Kreikkaa olen pitänyt turvallisena maana ja matkustanut siellä usein perheeni kanssa. Missään maassa ei voi olla ""turvassa"", vaan ryöstöjä tapahtuu myös Kreikassa!
    Jos sinulla tai tuttavillasi on nähtävänä kreikkalainen Alpha-kanava, seuraappa sieltä paikallisia rikosuutisia jotka kohdistuvat varsinkin turisteihin, opit varmasti varomaan myös Kreikassa. Minä katson ohjelmaa nyt, mutta valitettavasti myöhässä, vammautuneena.
    Kreikan matkoilla en ole törmännyt Afrikkalaisiin tai vastaaviin ""taskuraha""tyyppeihin, kyllä ne ovat olleet ihan maan omia kansalaisia.
    Kreikkalainen on ""ylpeä"" ja ""rehellinen"", hän ei tee koskaan väärin. Heillä tehdyt ryöstöt ja varkaudet ovat muiden, varsinkin maahan laittomasti tulleiden albaanien tekemiä!!!!!
    Vammauduin keskellä kirkasta päivää, selvinpäin, ryöstössä.
    Matkustan kyllä vielä Kreikkaan kun tulen kuntoon. 3 lapsenlasta meitä siellä odottaa.
    Turvallista matkaa sinulle!

17. Elli Vierailija

Hei. Yhtään ei voi liikaa varoa ja suojautua. Sinne jäi Santorinille lompakko ja sen päivän retkirahat. Vaikka kuinka yritti varoa. Ovat taitavia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri