Hae Anna.fi-sivustolta

turvotus

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä tynnyriomena, 11.03.2013.

1. tynnyriomena Vierailija

Mulla on ajoittain turvotusta joka kestää viikon-pari. Ei liity kuukautiskiertoon. Jalat, käsiivarret, sormet ja kasvot "pöhöttyy". Lisäksi iho on arka ja kihelmöivä. Muuta vartaloa kutittaa. Mistä tää johtuu? Paino nousee turvotuksen aikana 2 kg ja parin viikon sisällä laskee ja olo helpottuu. Olen reilusti ylipainoinen. Milloin asian tiimoilta olisi syytä hakeutua lääkäriin? Alkaa huolettaa onko tämä jostqin elimellisestä syystä johtuvaa. Reilu puoli vuotta sitten kun ilin raskaana on mibulta katsottu maksa-ja munuaisarvot jotka kumpikin oli viitteiden alarajoilla. Kilpirauhaskokeetkin tuolloin olivat ok.kiitos sinulle joka vastaat!

2. diipadaapa Vierailija

Ainahan sitä voi lääkärissä käydä jos siltä tuntuu. Huomaatko turvottaako joku ruoka, allergia tai yliherkkyys voi laueta koska vaan. Minä olen huomannut puolen vuoden ajan, että mikään leipä ei sovi minulle yhtään, aiheuttaa aivan järkyn turvotuksen. Syötkö paljon suolaa? Suola kerryttää nestettä vartaloon ja turvottaa.

3. tynnyriomena Vierailija

Mulla on menossa painonpudotus ja kirjaan ylös kaikki ruuat ja kalorit. Oispa siis helppo katsoa noista merkinnöistä milloin aina turvotus iskee. Jollain tavalla oon ajatellut et jos oon syöny esim.laatikkoruokia joissa tulee enemmän perunaa niin on tätä pöhötystä. Myös leipä vois tehdä. Syön ruisleipää aika tavalla. Hyviä vinkkejä, kiitos! Allergiaan omen tuon kutinan miettiny kyllä. Hmmm...täytyypä tarkkailla!

4. noo- Vierailija

Ruisleipäkin voi joitakin turvottaa.

5. tynnyriomena Vierailija

Aa...mä oon luullu et ruisleipä turvottaa vaan vatsaa. Ja mullahan tätä turvotusta on muualla.

6. Romulus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tee itse ruokasi ja käytä luonnollista suolaa esim. merisuolaa, vuorisuolaa, kristallisuolaa jne...

Juo vettä heti aamulla tyhjään vatsaan 5-10dl.

Syö aamupala vasta 1/2 tunnin päästä aikaisintaan.

Juo vettä päivässä 1,5-2,5 litraa.

Laita vesi vaikka kannuun, jotta muista juoda.

Älä juo maitoa.

Vältä mehuja.

7. tynnyriomena Vierailija

Ruokani teen itse. En syö eineksiä.
    Suolana normi jodioitu suola. Jota mielesttäni käytän vähän. Pieniä lapsia jotka syö samaa ruokaa, ei voi siis suurestimaustaa.
    Mehua en juo. Maitoa en juo, olen laktoosi-intolerantikko enkä osaa juoda.
    Aamun aloitan uopillisella vettä. Muutrn kyllä juon vähän.
    Aamupalaa en syö. Hyvin harvoin viilin tms.
    Niin. En mä tieeä

8. taitaa olla Vierailija

kaliumin ja kivennäisaineiden puutos. Kyllä laktoosi-intolerantti voi juoda laktoosittomia maitoja jopa hylamaitokin käy joillekin ja juustoja. Osteoporoosi voi myös tulla. Turvotuksen voi aiheuttaa joku ruoka tai aineenvaihduntahäiriö, reuma, jopa sydämen vajaatoiminta.

9. tynnyriomena Vierailija

Eilen kävin vetää kunnon treenin sairastelun jälkeen niin tänään painoa 2 kg enemmän ja aivan pöhettynyt olo. Lisäksi jokapaikkaa kutittaa. Että miä tämä oikein on. Toki lihaksille oli varmaan taas shokkohoitoa eilinen pitkästä aikaa ja kipeäthän nuo on. Varmaan keräävär jonki verran nestettä. Mut tää kutina. Kutittaa kasvoja, käsiä ja jalkoja. Vähän kylkiä. Ihossa ei näy mitään. Ja tosiaan iho on vähän aran oloinen.

10. tuumailija Vierailija

Maksassa vikaa jos noin kutittaa.

11. tynnyriomena Vierailija

Lie tuo oisi maksakokeissa näkyny :O

12. hmmmm Vierailija

Onko sulla kuiva iho? Pakkasia ollut viimeaikoina joten jos sen vuoksi kutittaa? Kuiva huoneilma ja pakkanen herkälle iholle ei hyvä yhdistelmä.
    Voisin kuvitella että kärsit herkästä ihosta jos treenin jälkeen kutittaa. Hiki voi myös saada ihon kirvelemään.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri