turvotusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrimurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ärrimurri

Aktiivinen jäsen
11.05.2006
3 510
0
36
Oon viikolla 35+5 ja jalat ja kädet on tosi turvonneet. Sormuksia en oo voinut pitää enää pitkiin sormissa ja äsken kun testasin, niin eivät mitenkään enää mahtuneet. Kengät puristaa kamalasti... Onko ihan normaalia näillä viikoilla? Onko muilla tämmöisiä vaivoja?

On ihan normaalia ja hyvin tutulle kuulostaa... Kengät ei meinaa mahtua jalkaan, vaikka ennen niissä on tarvinnu pitää ohutta pohjallista. Sormukset ei o mahtunu aikoihin, kihlasormus sentäään suostuu joskus mahtumaan. Nilkat on ku tukit ja kädet on puuduksissa ja särkee. Että kyllä turvottaa eikä ihan vähän.

Äkillinen runsas turvotus saattaa olla oire, mut vähitellen tullu ihan tavallista.

Onneks tää kohta helpottaa...

PikkuMyy-80 ja poikanen 37+2

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 16:53 Mangusti kirjoitti:
Ootteko kokeillut, että auttaako tähän sitten mikään? Veden juonti?

No neuvolassa käskettiin yrittää juoda ainakin 2l vettä/pvä, mutta minä kun en ole mikään veden lipittäjä niin hyvä jos päivässä tulee 0,5l juotua... :ashamed:
Jalkoja vaan aina ylös kun mahdollista... Itselläni en ole kyllä turvotusta suuremmin saanut helpotettua. Miehen hieronta tuntuu hyvältä, mutta ei laske turvotusta :/

turvotus on ihan kaameeta myös tääläpäin :wave:
ei auta vedenjuontikaa..
mulla sitä on ollu vasta pariviikkoa ja nyt kolmenpäivän sisällä on painoki noussu 3kg :o (just kävin vaakalla) :headwall:
onneks huomenna on neuvola.. mä luulen ettei oo enää normaalia tää mun turvotus!
onko se jotain vakavaa jos turpoaa muutamanpäivän aikana ihan huimasti??
tyhmänä kyselee hän :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 18:09 tää kirjoitti:
ei auta vedenjuontikaa..
mulla sitä on ollu vasta pariviikkoa ja nyt kolmenpäivän sisällä on painoki noussu 3kg :o (just kävin vaakalla) :headwall:
onneks huomenna on neuvola.. mä luulen ettei oo enää normaalia tää mun turvotus!

En todellakaan halua pelotella, mutta kova ja yhtäkkinen turvotus voipi olla yksi raskausmyrkytyksen oireista...?
Noh, muista mainita asiasta neuvolassa, he kyllä tutkivat asian! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 07:47 imppu- kirjoitti:
kuulemman ananas mehu vähentää sitä turvotusta.. :)

Niin juu, säilykeananasta olen pyrkinyt syömään jonkin verran, kun kuulemma poistaa nestettä... Ei kyllä silti ainakaan vielä ole tehonnut :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:07 Arjaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 18:09 tää kirjoitti:
ei auta vedenjuontikaa..

En todellakaan halua pelotella, mutta kova ja yhtäkkinen turvotus voipi olla yksi raskausmyrkytyksen oireista...?
Noh, muista mainita asiasta neuvolassa, he kyllä tutkivat asian! :hug:

neuvolassa käyty ja paineet katossa.. ja turvotus massiivista!
paino oli viikonlopun aikana neuvolavaakan mukaan noussu 2kg :snotty:
huomenna polille tarkistuttaa asia..
neuvolatäti epäili että alottavat paineesee LÄÄKITYKSEN??

tuntuu ihan oudolta näin loppumetreillä lääkitystä alottaa.. :o ,mutta kai ne sielä tietää mitä tekevät.. huomenna olen viisaampi jälleen :)

Yhteistyössä