Tutista vieroitus, lapsi 2,5v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä kiitos

Vieras

Meillä on aika ikävä pulma tutin kanssa. Lapselta on yritetty ottaa unitutti pois kolmeen otteeseen. Reilu 1v, vähän ennen 2v ja nyt 2,5v.

Vieroituksesta on aina seurannut sama ongelma, eli lapsi oksentaa kun huutaa niin kovasti. Eikä oksenna vähän, vaan kaaressa kaikki paikat ja useaan otteeseen. On siis tosi herkkä oksentamaan jos vähänkään enemmän itkee (itse oon ihan samanlainen joten en ihmettele).

Pitäiskö tätä oksentamista vaan antaa jatkua pari iltaa (lapsi herää yöllä siihen kun on nälissään) vai odottaa vielä sen aikaa, että ipana on siinä iässä että tajuaa unisenakin ettei sitä tuttia todellakaan saa takaisin. Viimeksi sanoimme että tutti meni oravavauvoille. Huutaminen menis ja rauhoittelu, mutta oksentamista ei pysty estämään :(

Emme tähän vieroitusrumbaan ala enää kahta kertaa, ensi kerralla täytyy ottaa lopullisesti pois mutta hankalaa on.

Onko kenelläkään vinkkejä?

En siis tarvitse mitään perinteisiä saarnoja siitä ettei tuttia pitäis antaa alkuunkaan tai että olisitte ottaneet tutin pois alle 1v tms.

Kiitos ;)

:)

Meillä jäi tutti pois kun oli niin räkäinen ettei pystynyt sitä syömään. Sitä ennen olin kokeillut mausteita tuttiosaan ja leikkasin tuttiin reiänkin, ei auttanut. Poika nyt reilu 3v ja muutama kk sitten jäi pois. Tervehdyttyään pyysi tuttia, emmekä antaneet. Ei kauan jaksanut itkeä. Tutti oli sitä ennen aina suussa jos sen jostain löysi (pyrittiin antamaan vain yöksi ja päiväksi hukkaamaan ne johonkin...) Vellipullo jäi alkuvuodesta oksennustaudin yhteydessä, kun tajusi oksentavansa aina kun joi vellin :whistle:

Meillä toimi mainiosti pojan kanssa, että kun itse ymmärsi, vei tutit oraville omppupuun alle. Sieltä ne sitten hävisi kun illalla käytiin vielä tarkistamassa. Mitään ongelmaa ei ollut sen jälkeen, ekana iltana haikeana katseli omppupuuta, mutta muuta itkua yms ei tullut.
Joten voisitteko tehdä tuteista luopumisen yhdessä lapsen kanssa? SE ehkä voisi auttaa häntä ymmärtämään ettei niitä enää ole.
Ja itku kyllä loppuu aikanaan. Toki kurjaa tuo oksentaminen, meilläkin poika edelleen jos itkee oikein kovin oksentaa. Nyt jo ikää 5v. Mutta ei siihenkään oikein muu auta kuin ehkä yritys saada itku rauhoittumaan ennen kuin yltyy oksennukseen asti. Esim meillä toiminut joskus vesipullo, mutta ei sekään aina auta.

Tsemppiä! Nyt vain lopullinen päätös niin pääsette siitä eroon! Meillä tarkoitus tehdä sama pienemmän kanssa ensi kuussa! :)

Meillä tehtiin niin, että poika sai itse kääriä tutit pakettiin ja viedä portaille tonttuvauvoille vietäväksi (joulukuussa tapahtui). Luulisin, että auttoi, kun pystyi tavallaan itse osallistumaan hommaan... Sisko sai myös aikanaan kääriä omat tuttinsa pakettiin ja viedä paketin puunoksalle lintuvauvoille (oli kyllä hankalaa sitten hävittää tytön näkemättä se paketti...)

Yhteistyössä