Tutista vieroitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gilda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"Gilda"

Vieras
Lapsi on nyt vuoden ikäinen. Käyttää tuttia nukkumaan mennessä, autoillessa ja muutenkin "hätävarana" kodin ulkopuolella. On alkanut nakkelemaan pinnasängystään tutteja huvikseen lattialle kun yöllä heräilee. Olisikohan nyt sopiva aika vieroittaat tutista..? Kuinka teidän perheessä on asia sujunut? Minkä ikäisenä olette vieroittaneet lapsen tutin mussuttamisesta? Miten? Oliko hankalaa?

Luin kerran vinkin, että joku leikkasi parin päivänä välein tutin imuosasta millin siivun pois. Tutti lakkasi kelpaamasta, kun siitä ei enää saanut kunnon imuotetta

lopetti itse 1v2kk ja muuten helposti meni...mutta nukkumaanmenot :( meni tosi vaikeeksi,ennen nukahti melkein samantien kun sai tutin suuhun,mutta sitten mentiin monta kuukautta aina itkien nukkumaan,itkua ja kitinää 15-45min aina.Tuttia ei ikinä pyydellyt.

Kolme päivää sitten heivattiin tutit menemään..
Eka yö oli hirvee, heräili koko ajan! Seuraavana yönä heräs kerran, viime yönä ei kertaakaan!!
Jos ois aikasemmin tienny kuinka helpolla niistä pääsee oisin jo aikasemmin heivannu menemää.. Lapsi 1,5v.
Ja myös vain yöllä/ autossa söi tuttia..

Itse leikkasin 1v4kk ikäiseltä imuosan niin lyhyeksi ettei se enää pysynyt suussa. Meillä oli kans "hyvällä mallilla" että vain nukkumaan mennessä hetken sitä imi, sitten alkoi vaihe että aina ja joka paikassa ja heti ja koko ajan tutti suussa! Ensimmäisenä iltana kyseli tutin perään mutta sitten ei enää. Välillä muistelee että "tutti meni likki". Ei tullut tilalle lelujen, sormien tai toisten lasten tuttien syömistä. Meni siis erittäin helposti, olen kuullut kauhukertomuksiakin ;)

Meillä 1v4kk syö tuttia nukkumaan mennessä ja ilman unen tulo ei onnistu. Enpä tiedä miten vieroittaisi. Huuto on hirmuinen jos ilman koettaa :( ajattelin parin kk:n päästä miehen lomalla yrittää kestää ne huudot ja ottaa tutit pois.

Yhteistyössä