Tutkimukset ja hoidot toistuvien keskenmenojen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hansu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hansu.

Vieras
Olisiko täällä ketään, jolla olisi kokemuksia toistuvien keskenmenojen jälkeisistä tutkimuksista ja hoidoista?

Mulla itsellä on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, ensimmäinen raskausviikolla 12 viime helmikuussa ja toinen viikolla 9, nyt elokuussa. Ollaan pidetty taukoa yrityksessä monestakin syystä ja ollaan nyt seuraavasta kierrosta aloittamassa yritys uudelleen. Me asutaan Norjassa, joten päästään hoitoihin ja erikoisseurantaan, kun seuraava raskaus alkaa. Sen verran oli puhetta jo gynen kanssa, että tulen saamaan piikillä raskaushormoneita ja verenohentajaa. Tutkimuksia ei tehdä ennen kolmea perättäistä keskenmenoa, joten nämä hoidot siis tehdään ihan hakuammunnalla.

Nyt mua siis kiinnostaa, onko kenelläkään näistä hoidoista kokemusta? Mitä sivuvaikutuksia niillä on? Onko ne tehonneet?

Mua tietenkin henk.koht. pelottaa seuraava raskaus jo valmiiksi ja olen varautunut siihen kolmanteen keskenmenoon, vaikka tietenkin haluan uskoa ja toivoa ja luottaa, että ensi kerralla raskaus onnistuu.

Millaisia tutkimuksia teille muille on siis tehty ja onko löytynyt syytä keskenmenoille?

Olisi kiva jos saataisiin tänne enemmänkin kokemuksia, koska tietoa näistä on tosi vaikea löytää ja mun omalääkäri levitteli vain käsiään ja sanoi, että tätä varten on spesialistit. Spesialistille vaan en pääse ennenkö se seuraava raskaus alkaa. Olisi vain kiva tietää mihin varautua jo näin etukäteen.

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa kertoa kokemuksistaan!

ps. Laitoin tämän saman ketjun lapsettomuus-osioon, kun en oikein tiennyt missä sivuilla toistuvia keskenmenoja kokeneet ensimmäkseen kirjoittelevat.

Yhteistyössä