tutkimuksiinko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möttönen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

möttönen80

Uusi jäsen
13.08.2010
2
0
1
tilanne että esikoinen tuli luomusti 1,5v yrittämisen jälkeen. terolut oli apuna epäsäännöllisten kuukautisten tasaamiseksi, ja toisesta terokuurista tärppäs. nyt 1v yritystä takana eikä ole tärpännyt. lääkäri suositteli tutkimuksiin menoa,mutta itse en haluaisi hätiköidä. teroja syön jo ja menossa 5kk. esikoinen on saatu jo 6v sitten ja miehellä diapetes jonka hoitotasapaino oli tuossa välillä aivan keturallaan, nyt taas kaikki hienosti.
onko kellään tietoa vaikuttaako miehen diapetes siittiöiden laatuun?
toisaalta halua tutkimuksiin jos joku pikkujuttu onkin vinossa että saataisiin hoitoa, mutta toisaalta... vaikea tunnustaa itselleen että tarvitsee apua varsinkin kun ollaan jo kerran onnistuttu raskautumaan "normaalisti".
onko muita jotka kakkoseen tarvitsivat apua luomu 1 huolimatta?
ikää kummallakin alle 30.

Mulla on tilanne muuttunut esikoisen saannin jälkeen, joten joudun ainakin jotain apua hakemaan raskautumiseen ja lapsen saadakseni. Esikoinen sai alkunsa ekasta yrityskierrosta ja tuolloin kierrot olivat säännöllisiä. Nyt on todettu pco ja kierto epäsäännöllinen. Yk10 on nyt menossa ja tilanne vaikuttaa epätoivoiselta. Luteaalivaihe jäi edellisessä kierrossa lyhyeksi (muistaakseni 9 vuorokautta) vaikka aikaisemmin on ollut keskimääräistä pitempi. Ikää mulla on nyt 30 ja painoa yrityksen alkaessa saman verran kuin raskaaksi tullessani, joten niillä asioilla tuskin on tilanteeseeni vaikutusta.

Luomuksi en sinun raskautumistasi kutsuisi, kun kerran olet Teroja syönyt. Tutkimuksiin kannattaa ehdottomasti hakeutua vaikka yksityiselle gynekologille, jos ei julkiselle puolelle pääse. Ultraamalla selviää todennäköisesti paljon, joten suolainen hinta kannattaa maksaa. Kela korvaa osan hinnasta. Sitä en tiedä voiko miehen diabetes vaikuttaa siittiöihin.

Plussaonnea!

En tiedä diabeteksen vaikutuksesta siittiöiden laatuun.

Meillä tarvitaan apuja ainakin raskautumiseen, vaikka esikko syntyi n. vuoden yrittämisen jälkeen. Tai ei me edes silloin yrittämällä yritetty, toisin kuin nyt. Olemme nyt loputtoman pitkässä lapsettomuustutkimus- ja hoitojonossa. Meidän "lapsettomuuden" syy selvisi, sillä miehen siittiöiden hedelmöittämiskyky merkittävästi alentunut.

En olisi ikinä uskonut, kun lapsi meillä jo oli, että tarvitsemme apuja lapsen saamiseen. Se oli iso shokki, ja sitä käsittelemme edelleen. Suosittelisin teitä kuitenkin hakeutumaan tutkimuksiin, julkisella edetään ainakin niin hitaalla aikataululla että "luomuyrittämistä" kerkeää siinä tutkimuksia ja hoitoja odotellessa harrastamaan.

Itse olin järkyttynyt, miten kalliita hoidot ja tutkimukset olivat yksityisellä, ja toisaalta miten hitaasti pääsemme julkisella puolella etenemään. Meillä lääkäri sanoi, että kysymys on vuosien odottelusta. Siksi mahd. nopeasti vaan tutkimuksiin!

Yhteistyössä