Tutkimus: Nuorten äitien omat kokemukset äidiksi tulostaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja

Vieras
Hei! Oletko saanut lapsen alle 22-vuotiaana?

Kerro minulle oma tarinasi siitä, mitä on olla nuori ja äiti. Tarina voi alkaa esimerkiksi siitä, kun sait tietää olevasi raskaana. Millainen elämäntilanteesi (esimerkiksi koulutus, työ, seurustelu, asuminen) oli ennen raskautta ja muuttuiko elämäsi jotenkin, kun sait tietää raskaudesta? Mitä ajatuksia ja tunteita tieto raskaudesta sinussa herätti? Kerro myös odotusajasta ja elämästä lapsen syntymän jälkeen. Juuri sinun tarinasi on tärkeä tutkimukseni onnistumiseksi.

Teen kandidaatin tutkielmaa Jyväskylän yliopistoon, kasvatustieteen laitokselle. Tutkielmani aiheena ovat nuorten äitien omat kokemukset äidiksi tulostaan. Tutkielmaa ohjaa kasvatustieteen assistentti Eija Sevon. Tarinan voit palauttaa minulle sähköpostitse 10.11.2006 mennessä. Ainoastaan minä tutkielman tekijänä hyödynnän kerättyä aineistoa. Halutessasi voit kirjoittaa nimettömänä. Toivoisin kirjeestäsi kuitenkin ilmenevän ikäsi, montako lasta sinulla on ja minkä ikäisenä olet heidät saanut. Tarvittaessa annan lisätietoja tutkimuksesta.

Kiitos osallistumisestasi ja mukavia talvipäiviä!

Tanja Aakko
taanaakk@cc.jyu.fi

Yhteistyössä