tuttava sai lapsen, kauhistuin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos kun sain avautua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos kun sain avautua

Vieras
tää tuttava on minun vanha koulukaveri. okei, ihana uutinenhan vauvan tulo on, tottakai, mutta minä kauhistuin kun tiedän että tää koulukaverini on niin lapsellinen, epäilin joskus jopa että vähän vajaa :( sitten hän tuli käymään meillä ja toivoin että hän olisi muuttunut, mutta ei....
alko vaan säälittää miten se pärjää lapsen kans kun on itsekin vielä niin lapsi! menetin ihan yöunet tämän takia...
eikä sen mieskään ollu sitten aah :( kuin 5 vuotiaan tasolla. en saanu sen miehen puheesta mitään selvää, se puhu paljon mutta sillä oli kaikki s ja r viat että siitä ei saanu kyllä selvää...
sitte tää mun koulukaveri, se puhuu ja puhuu ihan outoja enkä kyllä saanu senkään puheesta selvää, sen vain että jotain se puhu alkosta,tekee mieli juoda, aah, ja seki minä poltin koko raskauden ja ei tälle vaaville vaan mitään tullu, en kestä!!! no toivottavasti joku kattoo niiden perään että se vauva pysyy hengissä..

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos kun sain avautua:
tää tuttava on minun vanha koulukaveri. okei, ihana uutinenhan vauvan tulo on, tottakai, mutta minä kauhistuin kun tiedän että tää koulukaverini on niin lapsellinen, epäilin joskus jopa että vähän vajaa :( sitten hän tuli käymään meillä ja toivoin että hän olisi muuttunut, mutta ei....
alko vaan säälittää miten se pärjää lapsen kans kun on itsekin vielä niin lapsi! menetin ihan yöunet tämän takia...
eikä sen mieskään ollu sitten aah :( kuin 5 vuotiaan tasolla. en saanu sen miehen puheesta mitään selvää, se puhu paljon mutta sillä oli kaikki s ja r viat että siitä ei saanu kyllä selvää...
sitte tää mun koulukaveri, se puhuu ja puhuu ihan outoja enkä kyllä saanu senkään puheesta selvää, sen vain että jotain se puhu alkosta,tekee mieli juoda, aah, ja seki minä poltin koko raskauden ja ei tälle vaaville vaan mitään tullu, en kestä!!! no toivottavasti joku kattoo niiden perään että se vauva pysyy hengissä..
no kyllä toi sun kirjotukses on kanssa aika "vajaata" ei oikein saa selvää, ihan kuin tokaluokkalaisen kirjoittamaa.

no sori jos on sekavaa mutta olenkin aika sekavassa mielentilassa! :) no ei nyt sentään...
mutta kyllä se pistää miettimään jos joku oikeasti lapsellinen ja jolla joku pieni ja lievä kehitysvamma saattaa olla saa lapsen...

Niin, sellaista tämä elämä on. Kyllä kaikilla on oikeus hankkia perhe, jos siihen kyvyt riittävät ja lapsia, jos niitä vain tulee. Sellaista se on ja eipä sille mitään mahda ja tarviiko edes mahtaa??? Kyllä neuvolassa seurataan perhettä ja tarvittaessa ohjataan sitten tukea heille. Ainakin toivon näin.

Usein lievän kehitysvamman omaava ihminenkin on ihan hyvä vanhempi (riippuu tietty millanen vamma kyseessä ).

Mutta aika sekava oli kyllä aloiutusviesti. siis miehellä on r ja s vika ja se tekee hänestä jotenkin vajaan? Ja äiti puhui että tekee mieli alkoa ja sekin oli kamalaa? ja miten et saanut ystäväsi puheesta selvää? kuulostiko sekavasta vai mitä?

Yhteistyössä