Tuttavallani on helpot lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

suomalainen

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 888
0
36
Huvittavaa miten ihmiset kokevat omat lapset..Tuttavalla on aika tempperamenttiset lapset. Kylässä kun ovat käynneet ovat kiukutelleet (jotku on vieras koreita ja käyttäytyvät kylässä kiltisti..)
Siellä kun vastaavasti ollaan käyty niin hankaloita ovat silloinkin olleet ja ovat leikkineet naapureiden lasten kanssa ja eikä vieraitten kanssa vaikka vieraat olisivat tulleet satojen kilometrien päästä käymään..
Vielä 14-vuotiaanakin saavat ihmisten ilmoilla kaupungilla, lintsillä, ostoskeskuksissa ja messuilla kamalia kiukuttelu ja raivo kohtauksia. Karjuvat ja itkevät ja ihmiset katsovat kummissaan näitä lapsia.
Välillä poliisit joutuvat puuttumaan kun nuoriso varastelee mopoja..
Vanhemmat ovat itsensä mielestään hyvin toimeen tulevia ja kokevat että heillä on helpot lapset!
Toivon mukaan sitä ei ole yhtä sokea omassa perheessä?

Minusta meillä on helppo lapsi.
Nukkuu yönsä heräämättä(on nukkunu jo 1½ vuotta heräämättä), käy potalla, leikki itsekseen, on helppo ottaa kauppaan ja reissuun mukaan(ei kitise), reipas ja hymyilevä.

Ei syö kunnolla(nirso), saa kiukkukohtauksia, raivoaa, huutaa ja potkii kun sille tuulelle sattuu(varmaan tuo ikä...)

Mut mä koen lapseni helppona :heart: joku muu varmaan ei kokisi...

Meidän lapset ovat myös helppoja: rauhallisia, kilttejä, leikkivät hienosti keskenään ja syövät ja nukkuvat hyvin. Toisinaan kylläkin saavat raivareita ja molemmat ovat itsepäisiä kuin pirut, mutta maailman helpoiten hoidettavia jälkeläisiä kuitenkin. :heart:

Jostain syystä pidän monien muiden ihmisten lapsia hankalina, ärsyttävinä tai jopa vastenmielisinä, vaikka vanhemmat itse näyttävät niistä kovasti pitävän. Olen tosin ollut huomaavinani, että mitä vähemmän pidän kyseisistä ihmisistä itse sitä enemmän näen vikoja heidän lapsissaan. Jotta saattaahan olla, että se helppous/hankaluus on vähän suhteellista tässäkin asiassa ja enimmäkseen kiinni itsestäni.

Niin positiivisuus voi olla tietenkin selviytymis keino.
Itse kun pitää heidän lapsia vaikeina kiukuttelijoina (ja moni muukin ihminen pitää heidän lapsia hankalina tapauksina)
Sitä vain on ällistynyt että sokeitako he ovat.
Eli normaalia että helpot lapset joutuvat poliisi kuulusteluihin! :headwall: :headwall:

Yhteistyössä