tutteli vai tutteli plus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilma

Vieras
Mitä eroa on tuttelilla ja tutteli plussalla??Onko se ero että toisessa on probioottia ja toisessa ei??annan välillä aina äidinmaidonkorviketta,koska rinnoista ei joskus tule mitään.Olen antanut tuttelia ja nyt ostin lisäksi vielä tutteli plussaa..Voisko joku valaista onko niillä juurikaan eroa?? Kiitos etukäteen;)

oletko verrannut paketteja ja niiden tekstejä? itse en korvikkeita käytä mutta kyllä niissä varmaan joku ero on sillä on eri nimi. katsopas tuoteselosteet oikein huolella :)

Olen ihmetellyt samaa.Meidän kaupassa ei ollut tavallista,joten piti ostaa plussaa.Harmi,sillä se on kalliimpaa.Vertailin tuoteselosteita ja kyllä niissä jotain pieniä eroja oli,mutta en minä niistä mitään tolkkua saanut.

No tätä pähkäiltiin vähän aikaa sitten palstalla, mitään ""selvyttä"" ei asiaan tullut.

Samaten mitä eroa on ""uudella"" Nanilla ja satndard Nanilla. Niissä toisessa on jotain rasvahappoja. Mutta mitään selvennystä ei ole, koska olisi hyvä käyttää tuota ""uutta"" Nania.

Joku oli kirjoittanut ""Nanille"" ja vastauksena oli vain, että uusi tuote. Ja tuo perus nan:i on hyvää ja sitä kannattaa käyttää. Mutta ei mitään selvennystä, koska ja miksi tuo uusi olisi parempi tai koska sitä sitten kannattaisi käyttää.

Jos joku haluaa lähteä selvittämään asiaa, kuulisin mielelläni vastauksia asiaan..

Käsittääkseni valmistajat eivät saa tuota tietoa antaa, vaan sitä pitäisi kysyä esim. neuvolasta.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan niin, että kun plussa on tarkoitettu 0-6 kuukauden ikäisille ja toinen käy vanhemmillekin, niin kai se tavallinen on jotenkin hitaammin sulavaa tms. Valmistusaineissa on prebioottien lisäksi kai jokin toinen aine, mutta en ymmärrä mitään niistä. Meidän pienen vauvan massu ei pidä tavallisesta Tuttelista, vaan Plussa-versiosta.

Joo itse kanssa ihmetellyt minne on hävinneet tavalliset puolen litran Tuttelit, 2 dl:n erissä kyllä löytyy. Hintaa en ole vertaillut koska pakkohan Tuttelia on lapsen saada vaikka sit Plus Tuttelia. Onkohan tämä tavallisen tuttelin isompi versio poistunut kokonaan kauppojen hyllyltä??

K-ryhmän ammattilehdessä oli mainos, että Tutteli uudistuu 1.5.2006. Suoralainaus: ""Vauva ansaitsee aina parhaan mahdollisen tuen kasvulleen ja kehitykselleen. Siksi parannamme Tuttelit uudelle ravitsemukselliselle tasolle hyödyntäen viimeisintä kliinistä tutkimustietoa vauvan ravitsemuksessa.""

Eli esim. poistuva tuote: Tutteli äidinmaidonkorvike 200ml. Korvaava tuote: Tutteli PLUS1 200ml ja Tutteli PLUS2 200ml.

Tässä siis selitys, ettei ""tavallista"" Tuttelia enää monesta paikasta löydy.

Neuvolasta eilen sain tiedon että 0-6 tutteli kehitelty pienemille vauvoille niin että on enemmän äidinmaidon kaltainen kun tutteli 0-12. nimenomaan taisi olla niin että rasvat ovat paremmin pienemmille sopivia ja pitäisi aiheuttaa vähemmän masuvaivoja. eli siis ehdottomasti suositteli 0-6 tuttelia 3 kk ikäiselle tytölleni.
jatkokysymys, te jotka annattel tuttelia rintamaidon lisänä, onko aiheuttanu ummetusta tai että aijemmin joka päivä kakkinut vauva kakkaileekin muutaman päivän välein, jolloin tavaraa valuu puntista ulos...

Meillä vauva vallan korvikkeella, kun ei ymmärtänyt tissin päälle. Eikä tissistä oikein mitään tullutkaan. Ei siis ihme, ettei viihtynyt rinnalla.

Meillä vauva kakkaa 2-3 kertaa päivässä, joten meillä ei johdu korvikkeesta. Ei siis ummetusta. Meillä on ollut vatsan väänteitä ja älyttömästi pulauttelua, joten meillä kokeilussa jo neljäs korvike. Ja käytössä jo toinen vatsavaivoihin tarkoitettu lääke. Seuraillaan, onko muutosta...

Tuli mieleen,että jos tämä tutteli 0-12kk:n ikäisille poistuu markkinoilta kokonaan,ja plus on 0-6kk:n ikäisille,niin mitäs lapsukaisille annetaan sit kun ne on yli 6 kk??

Mimmi, olen miettinyt ihan samaa et onko sit tulossa markkinoille Tutteli plus 2, vai mitä annetaan????
Tiistaina tytöllä 4 kk lääkärineuvola joten täytynee kysäistä asiasta.
Tosi vähän annettu tietoa asiasta yleensä missään, jos ei ollenkaan, purkit vaan vaihtui kauppojen hyllyille!!!!!

Mutta aurinkoisia Vappuja!

Sellaista on ollut saman ajan myynnissä kuin plus1:ä, erivärinen purkki ja numero 2 isolla. En ole vienä lukenut sisältöä, kun oma ei sitä vielä saa. Meillä mennään Tutteli Omneolla, se sopii vatsalle ja täyttää paremmin.

Minä olin kaupassa näkevinäni uusina tuotteina sekä tätä tutteli plus 0-6kk sekä tuttelia 0-12kk. Mikähän idea siinä nyt sitten on, että molemmat käy alk. 0kk?

tutteli 0-12 kk on ilmeisesti jäämässä hiljakseen pois. Ainakin sairaalassa sanoivat meille siirtyvänsä hiljalleen kokonaan plussaan.
Eli just niin kun joku aiemmin kirjoitti plus 1 on tarkoitettu pienille vauvoille 0-6 kk ja on mahaystävällisempi. Meillä ainakin toimi kun etsittiin sopivaa korviketta.
Ja sitten 6-12 kk vauvoille on se plus 2 (joka on sininen purkki) joka ilmeisesti toimii vähän kuin vieroitusmaitona ennen tavalliseen maitoon siirtymistä.

Joo tätä plus 2 Tuttelia tullut viiveellä, ei ennättänyt samaan aikaan kauppojen hyllylle plus 1 kanssa, joten tämä hämmenti minua! Asia nyt ok!
Aurinkoisia kevät päiviä kaikille!

Uusimmat

Yhteistyössä