Tuttelista tavalliseen maitoon siirtyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Delfi80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Delfi80

Jäsen
04.08.2006
157
0
16
Hei!
Esikoinen on kohta vuoden vanha ja olemme nyt kuukauden verran maistattaneet kevyt maitoa aina syönnin yhteydessä veden rinnalla. Eli maito on ollut jääkaappi kylmää ja hörpyttänyt lasista sitä. Poika ei oikein suostu sitä juomaan ja on koitettu vaihtaa juomien paikkoja siten et nokkamukissa veden tilalla maito ja vesi taas lasissa mutta ei siltikään suostu maitoa juomaan. No sitten jos sitä lämmittää unimaidoksi pulloon niin kelpaa aivan samanlailla kuin tuttelia! Maistatettu tosiaan jo se kuukausi tota maitoa ja tuntuu hullulta ettei se kelpaa kuin lämmitettynä. Miten teillä muilla on onnistunut tämä tuttelista/muusta korvikkeesta siirtyminen oikeaan kevyt maitoon?

meillä on siirrytty korvikkeesta tavalliseen maitoon vähitellen, lapsemme joivat vuoden ikäisenä maidon ruoan jälkeen pullosta, n. 1,2 dl kerralla. Totutteleminen meni niin, että ekana päivänä oli 110 ml korviketta ja 10 ml tavallista maitoa, seuraavina 100 +20, 90+30, jne kunnes kaikki oli tavallista maitoa. Kumpikaan ei tuntunut edes huomaavan maidon muutosta, kun tapahtui hitaasti. Ja meillä ei ole koskaan lämmitetty maitoa, ei edes korviketta, kun olivat 9 ja 10 kk, kun alkoivat saada maidon pullosta.

Minä lämmittelin kaksosille jonkun aikaa tutteleita, sitten aloin vähitellen vähentää lämmittämistä ja siinä vaiheessa kun siirryttiin kevyt maitoon niin tuttelitkin oli jo pitemmän aikaa menneet jääkaappikylmänä... Nuorimman kans siirryttiin pulloon kun täytti 2kk ja parin viikon ajan lämmitin mut sitten vähensin lämmittämistä ja nyt 5,5kk ja on useamman kuukauden saanut jääkaappikylmänä tuttelin..

Varmaan tuo auttais et vähennät lämmittämistä pikkuhiljaa.. :)

Unimaidon olen aina lämmittänyt ja syönnin yhteydessä on saanut maistella jääkaappikylmänä joka ei tunnu menevän. Ollaan siis unimaitoon laittu puolet tavallista ja puolet tuttelia. Nyt kuitenkin laitan useimmiten pelkän kevyt maidon. Auttaskohan jos kokeilis sekoitella samalla lailla tuttelia ja kevyt maitoa jääkaappikylmänä tarjottavaksi? Tottuskohan näin paremmin? Jännää sinällään et kaikki uudet ruoka-aineet mitä on maisteltu ja opeteltu syömään on menneet todella hyvin alusta asti mutta tämä maito on sitten se kompastuskivi!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 11:24 vieras kirjoitti:
alle 1 vuotiaalle annettava täysmaitoa jotta saa tarvittavat rasvahapot. =)

:laugh:

No anyway, meillä onnistu ihan kertaheitolla, tosin meillä on 6kk ikäsestä asti juotu kylmää maitoa eikä sen jälkeen ole koskaan lämmitetty.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 12:45 vieras kirjoitti:
vaikka kaksplussan keskustelupalstoilla olet niin et vissiin niitten lähettämiä uutiskirjeitä lue ????? :p

Olikohan tää mulle vai kelle? En oo tilannut uutiskirjettä. Mut jos tää on mulle tarkotettu, niin kenties tuosta täysmaidosta? Minkä takia tuttelit on sit ylipäätään myynnissä, jos alle 1 veelle pitäs antaa täysmaitoo? Sorry vaan, en oikein usko tohon :D

Yhteistyössä