Tutti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Kertokaapas nyt tutista. =) Tuolla neidillä on tosi kova imemisen tarve, monesti syö ensin tosi kovasti rintaa ja pahimman nälän mentyä muuttuukin syöminen vaan pieneksi lutkutukseksi. Naksuttaa kieltä yölläkin ja hereillä ollessa hakee lähes koko ajan. Käsi/sormet on jo löytyneet suuhun ja voi sitä maiskutusta.
Haittaakos tutin käyttöön otto imetystä kovastikin? kokeiltiin vaunulenkillä jo tuttia ja hyvin maistui uni sen avulla. Tunnistaako vauva oman nälkänsä, vaikka tutti olisikin suussa 'huijaamassa'?

4 lapsen kokeneena äitinä tällaisia ihmettelen, kun meillä nuo isommat eivät ole niin kaivanneet imutettavaa. =)

Mun kuopus oli täysimetyksellä 6½ kk ja osittaisimetyksellä 1 v 9 kk ikään asti.
Tutin hän sai jo synnärillä, alle vuorokauden iässä.
Eli ei, ei se ainakaan meillä imetystä pilannut, ja hyvin vauva silti nälkänsä tunnisti :). Tutista oli vaan se etu, ettei äidin tarvinnut toimia tuttina, ja esim. autossa/vaunulenkillä se oli tosi näppärä.

meillä ei haitannut imetystä. tosin poika oli jotain 3kk kun alkoi syödä tuttia (esikoinen ei syönyt). jätkä imi nyrkkinsä vereslihalle niin pakkohan se tutti oli antaa. eikä syönyt sitä kuin vaunuissa/kantoliinassa, mutta loppui se nyrkin imeminen hereilläkin! ja tunnisti kyllä nälkänsä tutista huolimatta. imetyksen ensiviikkoinahan ei tuttia välttämättä suositella.

ja poika lopetti itse tutin syömisen 5kk ikäisenä. tosin oli hemmetin ronkeli jo sitä ennen, vain tietynmerkkiset tutit kelpasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun kuopus oli täysimetyksellä 6½ kk ja osittaisimetyksellä 1 v 9 kk ikään asti.
Tutin hän sai jo synnärillä, alle vuorokauden iässä.
Eli ei, ei se ainakaan meillä imetystä pilannut, ja hyvin vauva silti nälkänsä tunnisti :). Tutista oli vaan se etu, ettei äidin tarvinnut toimia tuttina, ja esim. autossa/vaunulenkillä se oli tosi näppärä.

Eli imetyksen osalta uskaltaisin sitten ainakin kokeilla. :p Kun tosiaankin äiti leikkii välillä tuttia täällä vähän liikaakin,, :whistle:

No meidän lapselle annettiin tutti ennen ensimmäistäkään imetystä ja hyvin sujui silti. Muuten olisi syönyt kätensä ruvelle (ja söikin). Mitään vikaa ei ollut imuotteessa ja kyllä nälän erotti imemisentarpeesta sekä lapsi että äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
ei oo tullut mieleenkään, että tutti häiritsisi vauvaa tunnistamaan nälän :|

ekalla tutti, tokalla ei kun ei huolinut

No minulle tuli mieleen, kun sain ihan opetusta imetykseen ja sen aloitukseen synnärillä. Minulla kun on aikaisemmat imetykset ihan epäonnistuneet ihan alusta asti. :(
Kukkapuska muuten Jorvin synnyttäneiden osastolle, sai wanha konkari-äitikin ihanaa opastusta, kun vaan kehtasin suuni avata ja pyytää. :flower: =)

Meillä ei kyllä tutilla pystynyt korvaamaan ruokaa hetkeksikään vaan jos nälkä yllätti ei tutti enää kelvannut. Mutta sai sillä hieman rauhoitettua tilannetta että päästiin johonkin syömään jos esim kaupungilla oltiin.

Yhteistyössä