tuttipullosta vieroitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viie

Jäsen
24.01.2005
40
0
6
Hei!

Miten ootte vierottanut tuttipullosta, missä iässä ja vähenikö maidon juonti runsaasti?

Meillä vierotuksen aika ja aattelin vähitellen karsia aterian kerrallaan nokkamukin varaan mut kokeilin tänään eikä juonut juuri yhtään mukista...pullookaan en kyl antanut ja hyvin leikkii silti...Tuttipullosta meillä menee maitoa kerralla 150ml, eli aika paljon vähenee jos ei suostu mukista juomaan. Vettä juo mukista kyllä vähän väliä ihan hyvin...

Olen miettiny samaa. Meillä tyttö 1,5-v. Juo mukista hyvin ilman nokkaakin, mutta nukkumaan on vaikea saada ilman pulloa... Olen ajatellu, että jos tuon iltapullon antais vielä olla. Saa tytön helpommin nukkumaanki...

Lopetettiin pullot kertaheitolla 1v3kk. Pullosta veti maitoa vuorokaudessa varmaan litran, nykyisin juo enää 1dl, mehua muutaman desin ja vaihtelevasti vetää ja piimää.
Kävin ostamassa juuri tänään kalkkitabletteja, eihän se maito ole mikään pakko juttu.

Eräänä aamuna pistin pojalta salaa kaikki pullot pussiin ja kaapin perukoille ja sit kerroin, et pullot on hävinny. Ymmärtää siis mitä hävitä tarkoittaa. Käytiin yhdessä kattomassa pullokaappia ja poikakin sai todeta että ovat hävinneet. Illalla itki 45min (oli tottunu nukkumaan pullon kanssa) ja yöllä pari kertaa 15min. Seuraavana iltana vähän aikaa ja kerran toisena yönä vähän aikaa, sitten nukahti jo ite helposti ja yötkin nukkuu yleensä kokonaan.

Itse aikanaan ajattelin et 1v on se raja jolloin pullon on jäätävä, no, vähän lipsuin, mutta korkea aika oli jo tuo 1v3kk jättää pullo, eihän sen ikäinen tarvitse enää, tapa se vaan on.

Meillä poika ei huolinut nokkamukeja, alkoi juoda suoraan laseista ja tavan mukeista.

Hei,

me ei oikeasta olla vielä vieroitettu tuttipullosta, mutta yösyömisestä kylläkin. Lapsi on 14kk ja yövieroitusta ollaan kokeiltu monia kertoja eri ikäkausina. Tapana hänellä on ollut jouda kolme(2dl) pullollistamaitoa öisin ja hän on heräillyt 4-6 krt yössä. Jokaisella kerralla minä olen palanut puhki koska huutoa on riittänyt joka yöksi, ehkä olen viikon jaksanut yrittää, mutta sitten olen aina antanut periksi.

Nyt olemme valvoneet enemmän tai vähemmän 15 yötä. Yhtenä yönä lapsi on herännyt kerran huutaen, se on ollut tähän asti paras yö. Tavallisena yönä hän herää tunnin kahden välein ja huutoa piisaa tunninkin putkeen, kun ei pulloa anneta.Mutta nyt ei periksi anneta!
Niin halusin tällä vain todeta sen, että ei se yövieroitus joka lapsen kohdalta ole ohitse kolmessa neljässä päivässä. Tsemppiä muillekin taistelijoille!

tänäänkään ei samalla aterialla juonut mukista yhtään maitoa ja ennen meni se 150 ml. En uskalla jättää pulloa pois kertaheitolla kun juomismäärä muuttuu hurjasti. Kaipa nuo itse pitää huolen ettei janoon kuole...

Oon kanssa aatellut et ois kiva päästä pulloista eroon mut tyttö ei juo nokkamukista kun pari hörppyä ruuan päälle ja tän ikäsen(1,1v)pitäis kuitenkin juoda maitoa tai syödä maitotaloustuotteita 5-6dl päivässä.Näin mulle neuvolassa sanottiin :whistle:

meillä neiti ei tuttipullon jälkeen huolinut mitään nokkamukia, joi suoraa lasista..tosin tuttipullosta joi n. litran päiväs ja lasista/mukista n.5-6 dl. Tuttipullo jäi pois 1 v 2 kk (nyt 1v 10 kk), mutta tutista ja sideharso-rievusta neiti ei luovu.

meillä jätettiin vaan kokonaan tuttipullot pois 10kk ikäisenä eikä ole sen jälkeen kaipailtu niitä ja hyvä niin =))
kuulin joskus että kun siirtyy niin saattaa juominen vähentyä eikä kuulemma ole niin vakavaa kunhan vaan saa nestettä jonkun verran
meillä meni ongelmitta juo ihan hyvin mukistakin ja ihan tarpeeksi =)

meillä alettiin käyttää ekaks ruokailuissa nokkista joskus pojan ollessa 6kk... nyt joulun hujakoilla 1 v synttäreitten läheisyydessä kosvasin ilta velli pullon maito nokkiksella.... muutamana iltana oli pikkasen hoopon näkönen poika ko odotti pulloa ja sai mukin :D :D .
tottu tosi hyvin... nykyisin poika siis 1 v 2 kk pulloa käytetään vellin juontiin joskus viikonloppuisin kun ollaan jossain reissussa yms...

ei siis kaipaa pulloa ollenkaan edes viikonloppuisin jos ollaan kotona ja syöminen onnistuu helpommin kuin matkan päällä.... saattaa olla jopa 3 viikon taukoja.... tutti meille onkin isompi ongelma

Meil poju joi ennen aina aamusella juomansa pullosta ja päivällä mukista. Yks aamu oli pullo sitte hukassa ja tyrkkäsin mukin kouraan ja kelpas hyvin. Sen jälkeen ei pulloa annettu enää. Ikää pikkumiehellä oli 1v9kk ku tää tapahtu.

Meillä poika oppi juomaan mukista ja nokkamukista jonkun avustuksella 5kk iässä.8kk osasi sitten itse juoda nokkamukista,mutta enimmäkseen maidot annettiin pullosta.10kk iässä hän sai pullosta maitoa silloin vain kun oli menossa yö- tai päiväunille.Sitten kun poika oli pari viikkoa yli vuoden ei pullosta annettu enää ollenkaan.Ei poika varmaan edes huomannut että pullot hävisivät,koska oli jo juonut niin paljon nokkamukista.Maitoa poika juo nyt aina ruuan ja välipalan yhteydessä,myös puurot teen maitoon ja annan paljon myös jogurttia,eli varmasti saa tarpeeksi maitoa.
Ainut paha juttu nokkamukissa on se,että kun poika on saanut juotua alkaa hän aina kaataa loppua nestettä pöydälle,matoille,housuille.. :/

Yhteistyössä