Enemmän mua lämmittäis jos joku perhe voittais lotossa, joka oikeesti tarvitsis rahaa. Tai joku vanhus joka asuu homeisessa mökissään, mihin ei tule lämmintä vettä ja käy ulkohuussissa. Must olis ihana tietää et lottovoitto menis esim johonkin perheeseen jossa on esim.vakavasti sairas lapsi.
Tutkimuksien mukaan ne jotka tarvitsevat itse apua, auttavat muita apua tarvitsevia. Varakkailta ihmisiltä ei vähempiosaisille paljoa apua heru. olen miettinyt joskus et onko näin myös niiden kohdalla jotka nousevat pohjalta ylös. Vai onko juuri nuo itse kurjuudessa eläneet niitä vähäisiä varakkaita jotka auttavat vähäosaisia.
Toivon tietysti että tämä tuttavani on ollut niin jalomielinen että on auttanut jotain joka apua on tarvinnut ja tietysti omia läheisiään. Eikä tuhlaa turhuuksiin kuten merkki vaatteisiin ja designhuonekaluihin.
Edelleen olen sitä mieltä etten ole kateellinen, vaan tämä saa minut miettimään niitä köyhiä perheitä joilla ei ole joulua, ei kuusta, ei lahjoja ei jouluruokia. Joilla ei ole varaa maksaa joulupukille jotta pukki kävisi tervehtimässä lapsia.
Toivoisin että tämä ystäväni ymmärtäisi näin joulun alla tuoda joulun jollekkin lapsiperheelle jolla itsellä ei siihen ole varaa.