Hae Anna.fi-sivustolta

Tutustuminen ilman ihastumista

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Superisä, 17.07.2019.

1. Superisä Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmoitin erohalustani vaimolleni muutama kuukausi sitten, tämän jälkeen olen keskittynyt oikeastaan käytännön asioiden hoitoon. Aikaa ei siis juuri ole ollut pohtia mahdollista uutta kumppanuutta, joka väistämättä jossain vaiheessa tulisi mieleen. Sitten kuitenkin kävi niin, että olin tekemisissä erään naisen kanssa. Poks olin ihastumassa häneen kovaa vauhtia.

Long story to short. Eroprosessini vaikutti käytökseeni ja tämä näkyi omana liiallisena kiirehtimisenä. Toinen pelästyi ja case closed.

Jäin tapahtuman jälkeen pohtimaan historiaani ja huomasin, että olen tainnut aina olla ns. salamarakastuja. Nytkin kävi näin. Sitä oli vaikea myöntää itselleen, koska toisessa todella tuntui olevan ne elämänarvot ja elintavat joita itse arvostan. Silti kun tajusin, että tunteeni ovat mukana olikin jo täysillä ihastunut. Olin tavallaan mukana pelissä, jossa ohjakset eivät olleetkaan enää lainkaan käsissäni.

No, nyt pohdin, että pysyn kaukana kaikista potenttiaaleista, ennenkuin olen riittävästi elänyt omaa elämääni. Mutta mitä se ratkaisisi? Ääni mielesssäni esittää kuitenkin kysymyksen, kuinka voisin tutustua toiseen mahdollisimman paljon ilman ihastumista? Äskeinen tarina päättyi tavallaan hyvin, koska nainen osasi jarrutella. Kiitos hänelle, hieno nainen. Mutta jos ei olisi jarrutellut? Olisin voinut käynnistää uutta suhdetta väärälle pohjalle ja teoriassa myös väärän henkilön kanssa. Siitähän olisi voinut seurata vaikka mitä murhetta molemmille.

Olen elämänkokemukseni kautta tullut siihen johtopäätökseen, että kumppanilla kannattaa olla kohtuullisen samankaltainen sosioekonoominen tausta. atapakulttuuri, arvot ja käytännön elämäntapa ei saisi poiketa liikaa omastani. Toki näiden lisäksi tarvitaan se kipinä. Bling.

Kysymykseni siis kuuluu, miten toiseen ja hänen hänen elämäntapaansa ja arvoihinsa voisi tutustua ihastumatta? Tai tutustua ainakin niin, että omat tunteet olisivat jotenkin kontrollissa?

2. isätön lapsi Vierailija

Kaikesta päätellen sinulla on lapsia, kannattaa suunnata heihin niin paljon rakkautta kuin vain on mahdollista. Etenkin jos on poikalapsia, sillä heille isän menettäminen on traumaattinen kokemus.

3. vierailija Vierailija

Kiitos viestistäsi. Kyllä, minulla on kaksi lasta, joiden kanssa olen aina ollut äitiään enemmän. Olen vahvasti heidän kanssaan myös tulevaisuudessa.

4. Karanteenissa Vierailija

Minä naisihminen, laitoin itseni vuoden karanteeniin eron jälkeen. En mennyt rientoihin, nautiskelin omasta rauhasta, teini-ikäisistä lapsistani, juttelusta heidän sekä heidän kaveriensa kanssa, työstä, aloitin vielä ammattitaitoa täydentävän opiskelun työn ohessa. Taustalla oli ajatus, että en eksy vääriin ihmisiin aikuisen kaipauksen puuskassani.

Aluksi oli outoa, että kaikki aika oli omassa hanskassa, että toinen ei määritellyt, mitä voi ja saa tehdä tai jättää tekemättä. Lapseni alkoivat patistella minua "ulos" ja panin jopa hanttiin, että onko jo pakko!

Kun vuosi - toista oli mennyt, olin tutustunut itseeni ja arvoihini perusteellisesti. Oppinut tuntemaan ja luottamaan itseeni. Minäkin olin se, joka halusi erota, mutta aina se prosessi on käytävä läpi itsensä kanssa vielä eron jälkeenkin, vaikka tokihan sitä on pitkään työstänyt etukäteen. Kiittelen silloista viisauttani vieläkin, nyt jo vuosikymmeniä jälkeenpäin.

Törmäsin sitten baanalla monenlaisiin miehiin. Jotkut olivat itseään paossa ja pyrkivät ripustautumaan hetimmiten, jotkut tilittivät mennyttä ja uskoutuivat ihan liikaakin, ukkomiehet pyrkivät saatille ja jotkut, fiksuimmat, halusivat jutella ja tutustua ihmiseen. Näistä vaihtoehdoista tykkäsin eniten noista viimeisistä.

Yhdestä sellaisesta tulikin sitten tämä toinen puoliso. Emme todellakaan hoppuilleet, vaan tutustuimme toisiimme, ajatusmaailmoihin sekä arvoihimme aluksi harvakseltaan tavaten. Meillä molemmilla oli tovin aikaa jonkun sortin jarru päällä, ettemme tulisi taas kolisten alas toiveitten pilvenreunalta. Pidimme visusti kiinni siitä, että arkinen puoli tuli tutuksi, rahapulat ja kaikki semmoinen. Että järki ja harkinta ottaa vallan, eikä äkkirakastumiset sekoita elämää. Tämä hitaasti rakastuminen tuottaa paljon paremman tuloksen, silloin ollaan todellisessa maailmassa ja sen todellisen ihmisen kanssa.

Suosittelen lämpimästi itsensä karanteeniin laittamista, siitä seuraa vaan hyvää!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri