Tuulimuna / keskenmeno vai alkuraskaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tomupulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tomupulu

Vieras
Tässäpä se pulma nyt onkin.. kolme viikkoa sitten ultrassa sikiöpussi vastaten n rv 4+6. siitä viikko eteenpäin tehdyssä ultrassa sikiöpussi ja ruskuaispussi ei sikiökaikua, tuulimunadiagnoosi ja aika varattu keskeytykseen..
Tänään ennen keskeytystä tehdyssä ultrassa hieman kasvanut sikiöpussi, ruskuaispussi ja sikiökaiku, mutta ei sykettä.. Vielä vai ..?? .. Ensi viikolle varattu nyt uusi "keskeytys aika"..

Mitähän tämä nyt mahtaa olla.. lääkäri on aika varma tuulimunaraskaudesta mutta itseäni nyt vähän epäilyttää kun tuo sikiökaikukin ilmestyi.. hoh hoh..
Piinaavaa odotella..

Voikohan olla myös keskeytynyt keskenmeno? Itse tiesin hedelmöittymisen ajankohdan ja rv 6+6 näkyi jotakin raskauteen viittaavaa, mutta ei esim. sykettä, joka pitäisi jo viikon 5+6 jälkeen näkyä. Seuraavasssa ultrassa viikon päästä rv 7+6 vastasi viikkoja 6+1 ja sykekin näkyi, mutta taas viikon päästä rv 8+6 oli sykekin jo kadonnut ja keskeytykseen jouduin.

Noi alkuraskauden ultrat on todella epäluotettavia oman kokemukseni mukaan. Tooosi usein päivät heittää niissä, ja monella kuitenkin taas täsmää viikot sitten np-ultrassa. On myös täysin normaalia, että hedelmöitys on voinut olla eri aikaan, kuin oletetaan. Itse välttäisin alkuraskauden ultria ilman todella pätevää syytä, enkä keskeytykseen suotuisi menemään. Noissa tapahtuu niiiiin paljon virheitä.

Hedelmöityksen ajankohdasta ei ole mitään aavistusta, kuukautisistakaan ei voi laskea kun kierto saattaa olla 90päivää.. Keskeytynyttä keskenmenoa olen tässä itsekin pohdiskellut..

Yhteistyössä