Tuulimuna/kohdun ulkoinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ehti tuulimuna edetä viikolle 12+4, kunnes vasta ensimmäisessä ultrassa lääkäri totesi tuulimunan :o , eli normaalit raskausoireet (palelu, rintojen aristus, oudot himot), ja tuulimuna tuli siis täytenä yllätyksenä. Ja sain sairaalasta ajan kaavintaan, mutta vuoto ehtikin alkaa jo viikonloppuna, ja aika olisi ollut vasta alkuviikolle, joten ensiavun kautta pääsin kaavintaan heti viikonloppuna...

Kohdun ulkoisen huomaa kivuista. Mulla ne alko jo ihan alkumetreillä (neuvolassa kuitattiin kohdun kasvulla). Kovat kivut ja vuoto alkoi vasta 10 viikolla. Tuulimuna huomattiin samoin vasta 11 viikolla, kun alkoi vuoto.
Ultrassahan ne molemmat selvis, etenkin tuulimuna. Kohdun ulkoinen vasta kaavinnan jälkeen patologin lausunnosta.

Olen sittemmin käynyt alussa ultrassa, onneksi ei enää ole uusinut.

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
mulla ehti tuulimuna edetä viikolle 12+4, kunnes vasta ensimmäisessä ultrassa lääkäri totesi tuulimunan :o , eli normaalit raskausoireet (palelu, rintojen aristus, oudot himot), tuli siis täytenä yllätyksenä.

Minulla samoin tuulimunaraskaudessa raskausoireet olivat jopa mielestäni aika voimakkaat. Jotenkin kuitenkin itsellä oli sellainen tunne, että kaikki ei ole hyvin. Ja sitten tuli se vuotokin. Muistaakseni viikolla 9.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
mulla ehti tuulimuna edetä viikolle 12+4, kunnes vasta ensimmäisessä ultrassa lääkäri totesi tuulimunan :o , eli normaalit raskausoireet (palelu, rintojen aristus, oudot himot), tuli siis täytenä yllätyksenä.

Minulla samoin tuulimunaraskaudessa raskausoireet olivat jopa mielestäni aika voimakkaat. Jotenkin kuitenkin itsellä oli sellainen tunne, että kaikki ei ole hyvin. Ja sitten tuli se vuotokin. Muistaakseni viikolla 9.

mulle taas tuulimuna oli ensimmäinen raskaus enkä osannut epäillä mitään, kun oireetkin oli normaalit, kahmin kaksin käsin mm. raejuustoa, jota en ole sen koommin maistellut :x

Yhteistyössä