Tuulimunan jälkeen kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adelade
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Adelade

Aktiivinen jäsen
11.10.2006
4 780
0
36
Huomenna ois sinne naistentautienpolille meno. Ei ole alkanu itestään vuotamaan eikä kipuja tms. Rv pitäis nyt olla 10+5, tosin eilisessä ultrassa vastasi viikkoa 8. Tehdäänköhän kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys, ja saako oman mielipiteensä asiasta sanoa?

Mietin vaan että kaavintahan ois nopeemmin ohi ja ehkä sitä kautta "helpompi", toki rankempi koettelemus kohdulle kuin lääkkeellinen tyhjennys. Mut jos saan lääkkeet kotiin niin mietin vaan että miten pärjään niitten kipujen ja vuodon kans kun pitäs lapsetkin hoitaa. :/

Kun oon lukenu tosta lääkkeellisestä tyhjennyksestä miten moni on joutunu sen jälkeen jokatapauksessa kaavintaan, tai kohtu ei ole lähteny tyhjentymään ollenkaan. :x

Ihan kamalaa tää odottaminen. :'(

Mulla hoidettiin lääkkeellisesti, tosin keskenmeno oli jo käynnistynyt itsekseen. Kipujahan siitä tuli mutta sain sairaalasta kipulääkereseptin mukaan. Kohtu tyhjeni hyvin. Kaavinta rasittaa kuitenkin uskoakseni kohtua lääkkeitä enemmän.

Voimia toivottelen joka tapauksessa. Sulla on kova päivä edessä. :(

moi! Utrassa näkyi sikiö jonka kehitys oli pysähtynyt 7+4 ja ei sykettä,,,maanantaina kävin sitten naistentautienpolilla ja antoivat suun kautta lääkkeen,tänään laitoin sitten loput itse ja nyt odottelen "tyhjennystä". Olen yksin lasten kanssa kotona tosin ukko on hälytys valmiudessa töissä. Maha on tosi kipeä nyt. Minulle sanottiin että alle 9vkossa lääkkeellisen voi tehdä kotona,eikä oikeastaan kaavinnasta puhuttu mitää. Luulen kyllä että jos sitä on vailla niin se mahdollisuus myös suodaan.

Olen todella pahoillani puolestasi ja raastavaa se on,,,paljon voimia sinulle!

Mulla kaavinta vastaavassa tilanteessa (rv 10 kaavittiin). Suosittelen kaavintaa, musta se oli sinänsä "helppo". Ja kivutonkin olisi ollut, mutta mulla jäi pieni pala istukkaa sisään, joka sitten aiheutti viikon ajan ongelmaa. Mut siis muuten. Yleensä sillä kai aika hyvin kyllä saadaan kaikki, joten oon huono esimerkki sinänsä.

Itse sain valita, mutta lääkäri varoitteli, että lääkkeellinen ei välttämättä toimi ja sen jälkeen ois sit kaavinta edessä kuitenkin. Ja että lääkkeellinen jää vuotamaan paljon pidemmäksi aikaa kuin kaavinta.

Kaavinta tehtiin humautusnukutuksessa, joten sen aikana ei tunne mitään. Eikä sen jälkeenkään ollut mitenkään erityisen kipeä. Päivän joutui olemaan sairaalassa (tai no mulla klo 7 aika, klo 14 pääsin kotiin).

(p.s. kaavinnan esilääkityksenä saa samaiset cytotecit kuin lääkkeellisessä ja mulla kävi niin, ettei niillä ollut minkäänlaista vaikutusta. Joten jälkikäteen oon miettinyt, että näinkö oisin ollu niitä, joilla lääkkeellinen ei olisi toiminut..)

Olen pahoillani :( Mulle ei tarjottu kuin lääkkeellistä. Vuotoa kesti 5 viikkoa, oli kesäaika, joten tarkistuksiakaan ei tehty ja sen jälkeen lääkäri haukkui, miksi olen ottanut lääkkeellisen tyhjennyksen ja passitti kaavintaan. Ei siis ollut tyhjentynyt kunnolla. Tosi outo juttu mun kohdalla, mutta itse kaavinta meni ihan nopeasti ja parani heti.

Yhteistyössä