Tv-lupamaksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raps

Vieras
Tv-lupatarkastaja kävi luonani. Normaalisti en avaa ovea muutakuin jos joku on ilmoittanut tulostansa, mutta tämä tarkastaja jaksoi rinkuttaa ovikelloa vaikka kuinka kauan, koputteli oveen ja viimeiseksi vielä huhuili postiluukusta jotain tyyliin "avaatko oven kun tiedän että olet siellä kotona" :D Ihmettelin kuka siellä oikein on ja että mahtaa olla jollain tutulla hätä kun tuolla tavalla huhuilee oikein postiluukunkin kautta ja sen takia avasin.

Tarkastajalle sanoin että tv:tä ei ole koska melkeimpä kaikki tv-ohjelmat voi nykyään katsoa eri kanavien netti-tv:istä. Kovasti olisi halunnut tulla sisään, en päästänyt. Siinä jankkasi ja jankkasi töykeästi kunnes kurkkimmalla näki kun tv välähteli olohuoneessa (ei siis nähnyt itse televisiota, vaan pelkän valon) tämän jälkeen sanoi että "nyt jäit kiinni" :D. En tämänkään jälkeen missään vaiheessa myöntänyt että tv:n omistaisin. Rupesi vituttamaan ja sanoin tekeväni tv-lupahakemuksen netissä koska en jaksanut hänen kanssaan kinastella jonka jälkeen suljin oven. Kävin ilmoituksen tekemässä ja laitoin tv:n käyttöönottoajan alkamiseksi huomisen, mutta rupesin heti sen jälkeen miettimään että mitä jos en olisi vaan hakemusta tehnytkään. Tarkastaja ei siis nähnyt tv:tä missään vaiheessa vaan pelkän "välkkyvän valon" joka olisi periaatteessa voinut tulla mistä tahansa.

Eli voinko nyt saada sakon tuon perusteella että tarkastaja näkee vähän valoa asunnossani? Entä voisinko maksaa vaikka sen ensimmäisen kuun laskun ja sen jälkeen irtisanoa luvan, vaikkapa syyllä että digiboksi meni rikki ja en aio vielä hankkia uutta? Muutenkin tekee tiukkaa rahan kanssa ja ei tee maksamisesta yhtään helpompaa että tarkastaja oli todella vittumainen, yrittää tulla sisälle kotiini ja sitten vielä yrittää kurkkia olkani yli asuntooni.

tee niinkus lystäät. Ilman tv-lupaa ne kyttääjät käy kyllä sitten jatkuvasti oventakana... Kannattaa myös antaa palautetta siitä että koit sen lupatarkastajan tavan tehdä työtään negatiiviseksi.

Meillä kävi n vuos sitten tarkastaja, sanoin et ei oo vielä telkkaa. Ei oo sen jälkeen näkynyt, justiinsa mietinkin että mahtavatko tulla nyt tarkistamaan kun vuosi on mennyt..

Siis tarkastaja selitti sen että jos käyt esim. mtv3:n, subin ym. nettisivuilla ohjelmia katsomassa, tällöin ei lupaa tarvita. Jos tietokoneessa on viritin(?) jolla jonka kautta katsot tv:tä niin silloin tarvitsee. En noista tiedä, mutta siis noihin netti-tv:ihin ei kuitenkaan lupaa tarvitse.

Tv-lupatarkastaja kävi luonani. Normaalisti en avaa ovea muutakuin jos joku on ilmoittanut tulostansa, mutta tämä tarkastaja jaksoi rinkuttaa ovikelloa vaikka kuinka kauan, koputteli oveen ja viimeiseksi vielä huhuili postiluukusta jotain tyyliin "avaatko oven kun tiedän että olet siellä kotona" :D Ihmettelin kuka siellä oikein on ja että mahtaa olla jollain tutulla hätä kun tuolla tavalla huhuilee oikein postiluukunkin kautta ja sen takia avasin.

Tarkastajalle sanoin että tv:tä ei ole koska melkeimpä kaikki tv-ohjelmat voi nykyään katsoa eri kanavien netti-tv:istä. Kovasti olisi halunnut tulla sisään, en päästänyt. Siinä jankkasi ja jankkasi töykeästi kunnes kurkkimmalla näki kun tv välähteli olohuoneessa (ei siis nähnyt itse televisiota, vaan pelkän valon) tämän jälkeen sanoi että "nyt jäit kiinni" :D. En tämänkään jälkeen missään vaiheessa myöntänyt että tv:n omistaisin. Rupesi vituttamaan ja sanoin tekeväni tv-lupahakemuksen netissä koska en jaksanut hänen kanssaan kinastella jonka jälkeen suljin oven. Kävin ilmoituksen tekemässä ja laitoin tv:n käyttöönottoajan alkamiseksi huomisen, mutta rupesin heti sen jälkeen miettimään että mitä jos en olisi vaan hakemusta tehnytkään. Tarkastaja ei siis nähnyt tv:tä missään vaiheessa vaan pelkän "välkkyvän valon" joka olisi periaatteessa voinut tulla mistä tahansa.

Eli voinko nyt saada sakon tuon perusteella että tarkastaja näkee vähän valoa asunnossani? Entä voisinko maksaa vaikka sen ensimmäisen kuun laskun ja sen jälkeen irtisanoa luvan, vaikkapa syyllä että digiboksi meni rikki ja en aio vielä hankkia uutta? Muutenkin tekee tiukkaa rahan kanssa ja ei tee maksamisesta yhtään helpompaa että tarkastaja oli todella vittumainen, yrittää tulla sisälle kotiini ja sitten vielä yrittää kurkkia olkani yli asuntooni.

Et voi saada sakkoja. Ei ole näyttöä. Irtisano se lupamaksusi mahdollisimman pian.

[QUOTE="hih";23157748]käsittääkseni tv-lupa ei koske nettiä.

joo voit irtisanoa. olisit yhtä hyvin voinu sanoa että se on tietokone mikä välkkyy.[/QUOTE]

aivan, netti ei ole televisio.

Mä sain sen sakkomaksun ja takautuvan TV-maksun siitä asti kun olin irtisanonut TV-lupani ihan vaan sillä perusteella että en päästänyt tarkastajaa sisälle. Sanoin että meillä ei ole telkkaria ja esitn sisälle pääsyn. Tarkastaja uhkaili aikansa ja sit vedin oven nokan edestä kiinni. Pari kuukautta meni, niin lasku pamahti postista. Tarkastajan selvityksessä luki, että olin muka sanonut että meillä on telkkari muttei digiboksia. Näin ei todellakaan ollut. Ja miksi ihmeessä siitä pelkästä telkkarista pitäisi maksaa TV-lupamaksu, eihän siitä ilman boksia nää ohjelmia! Sakkomaksun mukana tuli ohjeet, miten voi hakea oikeudelta valituksen kautta muutosta sakkoon, mutta mulla olisi ollut todistusvelvollisuus. Että se siitä reilusta TV-lupatarkastuksesta!!! Ja sanovat virastosta mitä tahansa, niin ne tarkastajat käyttäytyvät todella törkeästi: yrittävät tulla väkisin sisään, uhkailevat, kiristävät, valehtelevat jne. Meillä käynyt mm. alkoi heti aggressiivisesti kuulustella minia, ja esitteli itsensä vasta kun kysyin kuka hän on.

[QUOTE="lyyti";23157799]Mä sain sen sakkomaksun ja takautuvan TV-maksun siitä asti kun olin irtisanonut TV-lupani ihan vaan sillä perusteella että en päästänyt tarkastajaa sisälle. Sanoin että meillä ei ole telkkaria ja esitn sisälle pääsyn. Tarkastaja uhkaili aikansa ja sit vedin oven nokan edestä kiinni. Pari kuukautta meni, niin lasku pamahti postista. Tarkastajan selvityksessä luki, että olin muka sanonut että meillä on telkkari muttei digiboksia. Näin ei todellakaan ollut. Ja miksi ihmeessä siitä pelkästä telkkarista pitäisi maksaa TV-lupamaksu, eihän siitä ilman boksia nää ohjelmia! Sakkomaksun mukana tuli ohjeet, miten voi hakea oikeudelta valituksen kautta muutosta sakkoon, mutta mulla olisi ollut todistusvelvollisuus. Että se siitä reilusta TV-lupatarkastuksesta!!! Ja sanovat virastosta mitä tahansa, niin ne tarkastajat käyttäytyvät todella törkeästi: yrittävät tulla väkisin sisään, uhkailevat, kiristävät, valehtelevat jne. Meillä käynyt mm. alkoi heti aggressiivisesti kuulustella minia, ja esitteli itsensä vasta kun kysyin kuka hän on.[/QUOTE]

lupaa ei tarvi maksaa pelkästä televisiosta.

[QUOTE="lyyti";23157799]Mä sain sen sakkomaksun ja takautuvan TV-maksun siitä asti kun olin irtisanonut TV-lupani ihan vaan sillä perusteella että en päästänyt tarkastajaa sisälle. Sanoin että meillä ei ole telkkaria ja esitn sisälle pääsyn. Tarkastaja uhkaili aikansa ja sit vedin oven nokan edestä kiinni. Pari kuukautta meni, niin lasku pamahti postista. Tarkastajan selvityksessä luki, että olin muka sanonut että meillä on telkkari muttei digiboksia. Näin ei todellakaan ollut. Ja miksi ihmeessä siitä pelkästä telkkarista pitäisi maksaa TV-lupamaksu, eihän siitä ilman boksia nää ohjelmia! Sakkomaksun mukana tuli ohjeet, miten voi hakea oikeudelta valituksen kautta muutosta sakkoon, mutta mulla olisi ollut todistusvelvollisuus. Että se siitä reilusta TV-lupatarkastuksesta!!! Ja sanovat virastosta mitä tahansa, niin ne tarkastajat käyttäytyvät todella törkeästi: yrittävät tulla väkisin sisään, uhkailevat, kiristävät, valehtelevat jne. Meillä käynyt mm. alkoi heti aggressiivisesti kuulustella minia, ja esitteli itsensä vasta kun kysyin kuka hän on.[/QUOTE]

Tämän digi-ajan jälkeen on asunnossa saanut pitää TV:n JOS ei omista digisovitinta tai TV:ssa ei itsessään ole digisovitinta. Aivan samoin kun rikkinäisen TV:n sai pitää aikaisemmin. Ei siitä mitään sakkoja tullut.

Ja tosiaan, lupatarkastajat saattavat olla töykeitä, mutta on myös aivan asiallisia. Kaverilla oli kävellyt vain olohuoneeseen ja alkanut tivaamaan, että missä teidän TV on??? No kun ei ole TV:ta!!
Voivat olla myös todella asiattomia kun soittavat. Itsellä kokemusta näistä soittelijoista. Kaikenmaailman ihmeellisiä uhkailuja sakoista...

Tämän digi-ajan jälkeen on asunnossa saanut pitää TV:n JOS ei omista digisovitinta tai TV:ssa ei itsessään ole digisovitinta. Aivan samoin kun rikkinäisen TV:n sai pitää aikaisemmin. Ei siitä mitään sakkoja tullut.

Ja tosiaan, lupatarkastajat saattavat olla töykeitä, mutta on myös aivan asiallisia. Kaverilla oli kävellyt vain olohuoneeseen ja alkanut tivaamaan, että missä teidän TV on??? No kun ei ole TV:ta!!
Voivat olla myös todella asiattomia kun soittavat. Itsellä kokemusta näistä soittelijoista. Kaikenmaailman ihmeellisiä uhkailuja sakoista...

No kun vaan tuli sakot!!! Kai minä nyt sen itse tiedän paremmin!!! Tarkastaja selitti ja uhkaili koko ajan, että jos en päästä sisään niin tulee vakavia ja kalliita seurauksia. Ja niin niitä tuli! Olisin kuulemma selvinnyt ilman sakkoja vain, jos olisin päästänyt tarkastajan sisälle. Ovat tämän tarkastajan mukaan kuulemma muuttaneet käytäntöä siten, että todistusvelvollisuus on asukkaalla. Jos ei päästä sisälle, niin kohtelevat siten kuin olisi luvaton TV. En tiedä, pitääkö paikkansa, vai oliko vain tarkastajan uhkailutaktiikkaa. Ja saamieni sakkojen perusteena oli tarkastajan tekemä selvitys siitä, että en ollut päästänyt sisälle + olin kertonut että meillä on TV muttei digiboksia. Tämä lukee selvitysosiossa ihan selvällä suomen kielelellä!

eli nyt kun ehdin jo hakemuksen tekemään niin laskun varmasti lähettävät, mutta jos maksan ensimmäisen laskun ja sen jälkeen irtisanon koko luvan? Rupesin vasta hakemuksen tekemisen jälkeen miettimään tarkemmin, että miten muka voisivat pakottaa minua maksamaan.... Mutta kuinka paljon sitten painaa sen tarkastajan sana? Jos hän sanoo että välkkyvän valon perusteella siellä oli televisio niin tuleeko minulle sakot vaikka minä sanoisin muuta....

En usko että tarkastajat jaksavat kotiovellani niin paljon juosta että se olisi häiriöksi, ja en kyllä kamalan paljon aikaani kotonani muutenkaan vietä... Ovea en ole availlut tähänkään mennessä ellei tiedä jonkun olevan tulossa ja tästä lähin kyllä entistä tarkemmin tuosta pidän kiinni, että ovea en avaa, koska yllätyin tuosta että tarkastaja rupesi oikein postiluukun kautta huutelemaan nimelläni, mutta tuollaisiakin sitten näköjään löytyy.....

Joo, no kuten sanoin että sille rahalle löytyy muutakin käyttöä. Opiskelijana rahani tuskin riittävät ruokaankaan. Ja itse en näe siitä vaivaa etten ovea availe tuntemattomille jatkossakaan.

Joo, no kuten sanoin että sille rahalle löytyy muutakin käyttöä. Opiskelijana rahatilanteeni ei ole parhaimmillaan. Ja itse en näe siitä vaivaa etten ovea availe tuntemattomille jatkossakaan.

Pötyä. Mitään todistusvelvollisuutta sinulla ei ole. Miten joku voisi todistaa, ettei hänellä ole televisiota tai digiboksia? Kyllähän sitä maailmassa maksaa saa jos tyytyy laittomiin päätöksiin ja laskuihin.

[QUOTE="lyyti";23157999]No kun vaan tuli sakot!!! Kai minä nyt sen itse tiedän paremmin!!! Tarkastaja selitti ja uhkaili koko ajan, että jos en päästä sisään niin tulee vakavia ja kalliita seurauksia. Ja niin niitä tuli! Olisin kuulemma selvinnyt ilman sakkoja vain, jos olisin päästänyt tarkastajan sisälle. Ovat tämän tarkastajan mukaan kuulemma muuttaneet käytäntöä siten, että todistusvelvollisuus on asukkaalla. Jos ei päästä sisälle, niin kohtelevat siten kuin olisi luvaton TV. En tiedä, pitääkö paikkansa, vai oliko vain tarkastajan uhkailutaktiikkaa. Ja saamieni sakkojen perusteena oli tarkastajan tekemä selvitys siitä, että en ollut päästänyt sisälle + olin kertonut että meillä on TV muttei digiboksia. Tämä lukee selvitysosiossa ihan selvällä suomen kielelellä![/QUOTE]

Kyse on vakavasta virkavirheestä jos tarkastaja valehtelee selvityksessä. Kannattaa tehdä ilmoitus oikeusasiamiehelle tai poliisille. Suuri osa tv-lupatarkastajista on poliiseja ja poliisilla on korostettu vastuu toimia lain mukaan.

Yhteistyössä