tv-lupatarkastaja kävi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valvonta

Televisiolupia tarkastivat talosta taloon kiertävät televisio- ja radioluvan tarkastajat. Nykyisin TV-maksua maksamattomia talouksia jäljitetään osoite- ja TV-maksurekisterin tietoja vertaamalla, ja tarkastaja käy vain talouksissa, joissa TV-maksua ei ole maksettu. Luvattomasta katselusta kiinni jäämisestä joutuu maksamaan 100 euron tarkastusmaksun sekä takautuvasti TV-maksun kaksinkertaisena (vähintään 60 euroa), kuitenkin enintään vuoden ajalta.

wikipediasta tuo tieto..

Saanet satasen tarkastusmaksun ja kuukauden tv-luvan maksettavaksi. Niin mulle kävi. Tein selvityksen ettei mulla ole tv:tä maksoin määrätyt maksut kun "valitus" ei menny läpi ja sen koommin ei ole kyselty. En ottanu lupaa..

Ja eiks se ole tän vuoden jälkeen historiaa koko lupahömppä? Sitten siitä ei enää "luistella" kun lasku tulee kaikille. Ei tarvii enää "pelätä" et tarkastaja pöllähtää oven taa..

[QUOTE="niin";26455939]onhan toi 100 e ihan ok kun ajatteee mtä ois joutunut joka vuosi maksaan...hah[/QUOTE]

Turha sitä bussilippuakaan on koskaan ostaa, kun tuleehan se halvemmaksi. Ainakin mun työmatkalla ei ole usein tarkastajia näkyny. Pummilla vaan, niin se toimii. hah oikein ylpeä saa sitä olla. :D

Muiden rahoilla eläminen kuuluu joidenkin elämäntapaan, jos jossain asiassa voi kiertää niin kierretään ja pummataan. ;)

• Tykkää
Reactions: mä-78
Ja eiks se ole tän vuoden jälkeen historiaa koko lupahömppä? Sitten siitä ei enää "luistella" kun lasku tulee kaikille. Ei tarvii enää "pelätä" et tarkastaja pöllähtää oven taa..

Useat tv-ohjelmat ovat katseltavissa tietokoneen kautta, joten ihan hyvä muutos.

Mulla kävi aikoinaan yksin asuessani tarkastaja monia kertoja oven takana ja kaikenlaista lappua pukkasi postiluukusta... Olisin oikeasti toivonut olleeni joskus paikalla päästämässä tarkastajan sisään. TV:tä mulla ei silloin ollut, joten olisi toivottavasti loppunut edes se ramppaus...

Juu, tuo ettei tarvi päästää sisään ja mitään ei seuraa on mennyttä aikaa. Nykyään ne kirjaa nähneensä tv:n auki tai kiinni ja lasku sieltä lävähtää. Ex:llä olivat nähneet oven lasin läpi tv:n joka kiinni ja maksulappu oli tullu. :)

Kyllähän ihmisellä saa tv olla ilman tv-lupaakin. Nykyisin pointti ei nimittäin ole itse television omistaminen, vaan myös se, että sillä voi katsoa televisiolähetyksiä. Eli jos on vaikkapa vanhanmallinen tv (ei siis digi) ja katsoo sillä vain videoita (vaikka niitä eilisiltana kaverin luona nauhoitettuja YLEn ohjelmia), niin ei ole mitään velvoitetta maksaa tv-lupaa.

Ja miten joku on niin tyhmä, että maksaa sakon ja samaan aikaan ilmoittaa, ettei ole televisiota? Sinun olisi pitänyt pysyä kannassasi ja ilmoittaa, ettet maksa, koska maksu ja sakko ovat aiheettomia!

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="Juu";26456038]Ja mäkin nauran, koska mulle ei silloin sitä maksua tule ollenkaan :D Enkä ole toki maksanut tähänkään asti, HAH HAH HAA.[/QUOTE]

Pummi ja loinen, naura vaan.Me nauretaan sekä halveksitaan sua. :)

Onneksi mun elämä ei romahda jos maksan minulle kuuluvat laskut. :) Kaikilla ei ole käynyt niin hyvin.

mulla ei ole televisiota joten en maksuakaan ole maksanut ja ensvuonna joudun maksamaan sen vaikken olekkaan televisiota ostamassa... muutama vuos sitten mulla kävi lupatarkistaja ja en olisi päästänyt yhteen huoneeseen koska siellä oli miehiä vihaava koira, sanoin et jos avaa oven on omalla vastuulla et koira puree rupes väittää et mul telkkari siel, no avas oven ja koira puri televisiota ei huoneessa ollut.

Joskus kaukaisina aikoina asuin alivuokralaisena televisiottomassa opiskelija-asunnossa. Tulipa sitten lupatarkastaja, ja se kyllä änkes sisälle puoliväkisin. Sitten törötti keskellä lattiaa sakkolappuvihko valmiina kädessä että "No, missäs se televisio on".

Joo eipä ollu missään. Setä vaan kyttää epäluulosena ympärilleen; niinku se töllö vois olla piilossa mun 17neliön kämpän länsisiivessä... No lähti se sit lopulta pettyneenä :D

Mulla aikoinaan lupatarkastaja kävi ensin pari kertaa ja jätti lapun, että "käyty on ja tulen uudestaan". Sitten kolmannella kerralla oli jättänyt televisioilmoituslomakkeen täytettäväksi. En täyttänyt, koska töllöä ei edelleenkään ollut. Sen jälkeen taisinkin jo muuttaa siitä kämpästä pois...

Yhteistyössä