tv-lupatarkastaja kävi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26456141]ja mä märisen, koska en omista telkkaria ja joudun maksaan muiden katselua :([/QUOTE]

Ota nyt huomioon myös se että muut joutuu katseleen sinunkin edestä.

Meillä on telkkari, mutta lupaa ei makseta koska tuolla ei voi katsoa tv:tä. Toimii tietokoneen näyttönä ja on ihan todistettavasti purettu pois digipoksi sisältä ja mitään muuta piuhaa ei vekottimeen mene kuin virtajohto ja tietokoneesta näyttöjohto. Eipä kyllä kukaan koskaan ole tuota läpyskää telkkariksi hahmottanutkaan, se kun lojuu tietokonepöydällä ja reunat täynnä miehen muistilappuja :D Tosin olen harkinnut laittavani taas toiminta kuntoon tuon ja alkavani katsomaan tv:tä mutta eihän tässä ole aikaa kun on 4kk vauva joka vaatii jatkuvasti huomiota.

Siis käsittämätöntä että tarkastajia käy vielä, eikö se vero jo korjaa kaikki? Olin kylässä kaverilla (kissavahtina) ja avasin oven vahingossa tarkastajalle (itelläni ei oo telkkaria niin en tajunnut), läimäytin oven kuitenkin kiinni ennen kuin se ehti muuta kuin esitellä itsensä ja pisti lapun, että näki huoneistossa olevan tv:n.

Seuraakohan tästä nyt sakko kaverilleni? Ja pahintahan tässä on ettei se edes tule mulle !

[QUOTE="mau";27127944]Siis käsittämätöntä että tarkastajia käy vielä, eikö se vero jo korjaa kaikki? Olin kylässä kaverilla (kissavahtina) ja avasin oven vahingossa tarkastajalle (itelläni ei oo telkkaria niin en tajunnut), läimäytin oven kuitenkin kiinni ennen kuin se ehti muuta kuin esitellä itsensä ja pisti lapun, että näki huoneistossa olevan tv:n.

Seuraakohan tästä nyt sakko kaverilleni? Ja pahintahan tässä on ettei se edes tule mulle ![/QUOTE]

Mitä käsittämätöntä siinä on, maksu tulee hoitaa 31.12.2012 saakka. Kaverille tullee maksut, ihan oikein moiselle loisijalle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;26456225:
mä oen sitä mieltä et maksu kaikille on väärä koska ei kaikki kuitenkaan omista televisiota. mä ainakin valitan koska mulle ei televisiota tule ja joudun maksun maksamaan....

oikeastaanhan se menee nyt niin, että TV-lupa maksu poistuu ja tilalle tulee se yle-vero. Sillä rahoitetaan kaikkea ylen toimintaa, joten maksu kai ihan oikeasti kuuluisi kaikille.. Reilua olisi ainoastaan jos koko ylen verovaroin rahoittaminen lopetettaisiin ja kaikki kanavat miettisivät itsekseen miten rahoittavat toimintansa.

Tuo uudistus on tosi hyvä juttu, enää ei tarvitse varattomien ja opiskelijoiden maksella suuria summia TV:n katselusta. Niille joilla on varaa ei luulisi tähänkään saakka olleen ongelma. Onneksi sitten loppuu nuo tarkastukset. Itselläni ei TV:tä ole, ensi vuoden puolella voisi ehkä harkita.

Mun luona kävi kanssa tarkastaja pari vuotta sitten ja en päästänyt sisään. Meillä ei ole telkkaria, ei ole koskan ollut. No sieltä tuli sakko ja kolmen kk tv-lupamaksut. Jouduin sit jokin aikaa 8kk tappelemaan ja kun uhkasi oikeudella niin sitten asia todettii,että miun ei tarvitse maksaa. Kaksi kertaa on käynyt se jälkeenki,mut en ole päästänyt sisälle. Ei ole näillä keroilla tullu mitään lappuja perässä :D

Yhteistyössä