Tv-ohjelmat perheissä joissa lapsilla on iso käero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Ei tää asia nyt varsinaisesti meille mikään ongelma ole, siis aika usein kuopuksen kanssa touhaillaan jotain uutta, kun esikoinen katsoo lempiohjelmaansa tv:stä. Esikoinen on sis tokaluokkalainen ja nyt on aivan armoton Star Wars-fani joita sitten on nyt saanut tv:stä katsoa, kun alkoi se uusi sarjakin (Kloonien sota tms.) ja ihan perheleffoina niitä on mainostettu viikonloppuisin kun ihan päivällä ovat tulleet.

Mutta kuopus tosiaan on 2-vuotias eli hänen silmilleen nuo ohjelmat eivät kyllä ole.

Mietin vaan että mites muissa perheissä, kun lapsilla on ikäero suuri niin nuo Tv-ohjelmatkin, monen muun asian lisäksi ovat hieman erilaisia.

Tosin on meillä esikoisella tv omassa huoneessa, mutta ei sekään kiva ole laittaa toista aina omaan huoneeseen katsomaan telkkaria ja ovi kiinni.

hmm. Teillä ei sit kuitenkaan vielä oo ilmeisesti "tarpeeksi" suurta ikäeroa. Mulla ja siskolla on 8 vuotta, ja se meni aluksi kyllä niin, että päivällä sisko katsoi lastenohjelmat ja minä vasta illalla teinisarjoja. Siis sitten kun sisko alkoi olla tv:n katseluiässä. 2-vuotiaan nyt ei vielä niin paljon tartte telkkaa kattellakaan, että pitäis nähdä samoja kuin isomman. Ja heti perään sanon, et on meiänki lapsoset kaksvuotiaasta telkkua katsoneet ;)

Helpointa olis varmaan, jos kloonisodat ja muut pistettäis tallennukseen, ja isompi sais katsoa sillon kun pienempi vaikka ulkoilee tai nukkuu päikkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja omasta kokemuksesta:
hmm. Teillä ei sit kuitenkaan vielä oo ilmeisesti "tarpeeksi" suurta ikäeroa. Mulla ja siskolla on 8 vuotta, ja se meni aluksi kyllä niin, että päivällä sisko katsoi lastenohjelmat ja minä vasta illalla teinisarjoja. Siis sitten kun sisko alkoi olla tv:n katseluiässä. 2-vuotiaan nyt ei vielä niin paljon tartte telkkaa kattellakaan, että pitäis nähdä samoja kuin isomman. Ja heti perään sanon, et on meiänki lapsoset kaksvuotiaasta telkkua katsoneet ;)

Helpointa olis varmaan, jos kloonisodat ja muut pistettäis tallennukseen, ja isompi sais katsoa sillon kun pienempi vaikka ulkoilee tai nukkuu päikkäreitä.

Joo, ei meidän 2 vuotias viel paljon tv:tä katsokaan. Muistan vaan kun esikoisen aikaan oltiin niin hirmu tarkkoja siitä mitä näki tv:stä niin nyt huomaa että kakkosen kanssa se on vään hankalampaa. Lapset menee kuitenkin samaan aikaan nukkumaan iltaisin siis, ettei onnistu niinkään että pienemmän mennessä nukkumaan niin isompi sais katsoa lempiohjelmansa, ja varsinkaan kun mä en oikein tykkää että illalla viimeiksi edes ollaan tv:n ääressä.

Mutta siis lähinnä pointti oli juuri se, että isompi haluis katsoa sellaista ohjelmaa mikä taas ei pienemmän silmille sovi. Tai sit mä vaan oon ylitarkka, kun musta 2 vuotiaalle sopii tyyliin vain joku Pingu, Teletapit, Maisa tms.joista sit taas tuo 8 vee ei liiemmin enää jaksa kiinnostua ;)

Yhteistyössä