Tyhmä juttu, mutta jotenkin mua vaan ahdistaa (tai jtn)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutistunut

Vieras
Saatte nauraa niin paljon kuin huvittaa, koska tää on ihan tyhmä juttu :D

Niin siis mun pitäis aloittaa tytön kanssa käynnit tuolla äiti-lapsikerhossa. Tyttö kaipais jo seuraa ja tuo olis hyvä paikka tavata muita ipanoita. Mutta mä vaan en saa itseäni sinne raahattua :ashamed:
Mä en tiedä mikä siinä niin pahasti tökkii ja pikkusen ahdistaa.
Ehkä se on siinä, että en tiedä millaista porukkaa siellä käy. Onko tuttuja joiden kanssa jutella jne.
Kammottaa ajatus, että yksinäni istuisin jossain siellä nurkassa. En oo kovin hyvä tekemään tuttavuutta..

Muskari ollaan aloittamassa ensi viikolla, ja se tuntuu ihan hyvältä. Siellä se toiminta on kumminkin ohjattua, eikä tarvii miettiä mitä pitäis tehdä ja miten olla.

Pienet tsempit vois auttaa :whistle:

Ei tos oo mitää tyhmää. Mulla oli ihan samanlaista tonne avoimeen päiväkotiin meno.. Mä olin ihan kauhuissani! Olin kyllä jo ehtiny kotonaolovuosien aikana kehittään ittelleni aika hyvän sosiaalisten tilanteiden pelon.. joten mun paniikki johtu siitä.

Mutta lopulta tein niin, ku aina vaan lykkäsin ja lykkäsin sitä sinne menoo et yhen kerran vaan laitoin kalenteriin muutaman päivän päähän merkinnän että tää päivä mä menen sinne. Ja niin mä menin :) Tosi kivaa siel olikin!

Mä takaan ja alleviivaan että siellä on muitakin samoilla fiiliksillä. Meet vaan ei sun oo pakko olla sosiaalinen jos et haluu, kyllä sitä aina kahdella äidillä juttua tulee etenkin jos lapset alkaa keskenään leikkiä

Harmittaa ihan pirusti, kun tarvii olla tämmönen nössö. Mutta ihan tytön takia koitan nyt saada itteni liikkeelle.
Ja tosiaan, voihan sieltä lähtee vaikka kesken pois jos ei tunnu hyvältä..

Alkuperäinen kirjoittaja -SuklaaSyöppö-:
Mustakin on tullu vanhemmiten ihan nössö. Oltiinkohan me sillon nuorina sit liian äänekkäitä ja aina joka paikkaan menossa?! ;)

Ehkä me teineinä oltiin liian räväköitä :D
Vanhuus ei tuu yksin :'(

Mua jännitti kans ekaa kertaa mennä pojan kanssa srk-perhekerhoon ja mll:n kahvilaan viime syksynä, mutta kun kerho kokoontui silloin ensimmäistä kertaa kesän jälkeen, niin siellä oli paljon uusia mammoja jotka eivät tunteneet sieltä ketään. Tosi luontevasti lähti jutut sujumaan, ja tosi hauskaa oli käydä niissä kerhoissa! Muutaman äidin kanssa tutustuttiin niin hyvin, että käytiin kesällä yhdessä baareissakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mua jännitti kans ekaa kertaa mennä pojan kanssa srk-perhekerhoon ja mll:n kahvilaan viime syksynä, mutta kun kerho kokoontui silloin ensimmäistä kertaa kesän jälkeen, niin siellä oli paljon uusia mammoja jotka eivät tunteneet sieltä ketään. Tosi luontevasti lähti jutut sujumaan, ja tosi hauskaa oli käydä niissä kerhoissa! Muutaman äidin kanssa tutustuttiin niin hyvin, että käytiin kesällä yhdessä baareissakin :)

Hyvä, että sulla kävi noin kivasti =)

Tää kerho on alkanut jo kaks viikkoo sitten, että me mentäis sitten vähän jälkijunassa. Se vasta jännittääkin :/

tulihan noissa käytyä.
yök. inhosin sitä aikaa. inhosin käydä tuollaisissa paikoissa.
töissä olen sosiaalinen ja tykkään työkavereistani, kaikissa työpaikoissa olen tykännyt.

mutta perhekerho-avoin päiväkerho, yök yök yök.
inhoan kuulla toisten vaipoista tai nukkumisista tai muista banaaleista asioista, tai milloin kääntyy tai ryömii tai kävelee. en muista omieni juttuja koska kaikki terveet ihmiset sitä oppivat kävelemään ja puhumaan ja laskemaan ja lukemaan, eikä sillä ole mitään väliä milloin se tapahtuu.

tuo pakkososiaalisaatio olikotiäitiydessä kamalinta. kadehdin monen lapsen äitejä siitä, että heiltä ei kukaan odota tuota ravaamista esim. 5 lapsen kanssa perhekerhossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
tulihan noissa käytyä.
yök. inhosin sitä aikaa. inhosin käydä tuollaisissa paikoissa.
töissä olen sosiaalinen ja tykkään työkavereistani, kaikissa työpaikoissa olen tykännyt.

mutta perhekerho-avoin päiväkerho, yök yök yök.
inhoan kuulla toisten vaipoista tai nukkumisista tai muista banaaleista asioista, tai milloin kääntyy tai ryömii tai kävelee. en muista omieni juttuja koska kaikki terveet ihmiset sitä oppivat kävelemään ja puhumaan ja laskemaan ja lukemaan, eikä sillä ole mitään väliä milloin se tapahtuu.

tuo pakkososiaalisaatio olikotiäitiydessä kamalinta. kadehdin monen lapsen äitejä siitä, että heiltä ei kukaan odota tuota ravaamista esim. 5 lapsen kanssa perhekerhossa.

Muakin tässä asiassa vähän "painostetaan". Muutama sukulainen koko ajan kyselee, joko on menty kerhoihin ja kuinka tärkeetä se tytölle olis.

Minulla taas tuntuu, että nykyään uskallan paremmin mennä eri paikkoihin esim. just lasten kanssa, kuin mitä oisin nuorempana uskaltanut. Kavereitakin tuntuu nyt vanhempana saavan helpommin, tosin olinkin joskus lapsena/teininä ujo ja nykyään kyllä aikalailla päinvastoin.

Mutta siis tuohon itse asiaan, tuo oli ihan hyvä, että mene yhden kerran ja jos on kamalaa, niin eihän sinne ole pakko mennä toista kertaa. :) Tsemppiä!

Niin ja jos et kertakaikkiaan ole sen tyylinen ihminen, että laukkaisit kaikenmaailman perhekerhoissa yms. niin ole hyvä ihminen menemättä, ei kukaan pakota! Kyläilkää sitten ennemmin vaikka tuttujen lapsiperheiden luona, niin lapsi saa ikäistään seuraa jne. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja jos et kertakaikkiaan ole sen tyylinen ihminen, että laukkaisit kaikenmaailman perhekerhoissa yms. niin ole hyvä ihminen menemättä, ei kukaan pakota! Kyläilkää sitten ennemmin vaikka tuttujen lapsiperheiden luona, niin lapsi saa ikäistään seuraa jne. :)

No sepä se.. meillä ei oikein ole tuttuja lapsiperheitä.

Ehkä mä käyn ton kerhon katsastamassa, ja sitten päätän jatketaanko käyntejä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tuota, kaikilla ei ole sellaisia, kun työn perässä on joidenkin muutettava...

Mä en ole yhtään tollasten tapaamisten tyylinen joten en niissä viitsi käydä.
Muksut on käyneet seuriksen kerhoissa ym mihin mun ei onneksi tarvitse lähteä mukaan hymyilemään tekohymyä :)

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mä en ole yhtään tollasten tapaamisten tyylinen joten en niissä viitsi käydä.
Muksut on käyneet seuriksen kerhoissa ym mihin mun ei onneksi tarvitse lähteä mukaan hymyilemään tekohymyä :)

Mä oon miettinyt niinkin kauheita, että koittaisko saada tytölle hoitopaikan jostain vaikka kahdeks päiväks viikossa :ashamed:
Ei tarvisi itse osallistua mihinkään, ja tytöllä olis seuraa.

Yhteistyössä