Tyhmä kysymys junanvaihdosta hki-kirkkonummi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Olen miljoona kertaa matkustanut junalla ja ja nyt aloin miettimään että jos matkaa Helsinkiin ja vaihtaa junaa Kirkkonummelle, niin vaihtohan on Pasilassa..

Onko mahdollisuutta mennä kuitenkin Helsinkiin asti ja vasta siellä vaihtaa Kirkkonummen junaan vai onko vaihdon pakko tapahtua Pasilassa?

Joo, voi vaihtaa myös Helsingissä, mutta ei yleensä kannata. Pasilassa on helpompi siirtyä raiteelta toiselle, kun taas Helsingissä joutuu ravaamaan paljon pidemmän matkan. Kun en tiedä mistä olet tulossa, niin on vaikea sanoa mille raiteelle junasi saapuu, mutta usein kaukojunat tulevat pienille raiteennumeroille Helsingissä, ja Kirkkonummen junat lähteävät isojen numeroiden raiteilta, esim. 13.

Ei mikään estä sua matkustamasta Helsinkiin asti, voit ihan hyvin vaihtaa sielläkin jos tuntuu helpommalta. Matka-aikaa tulee 10 min lisää (plus odotusaika) mutta mikä ettei. Oon mäki joskus vaihtanut vasta keskustassa kun ei tarvinnut sitten rattaiden kanssa hississä mennä ja aikakin riitti jotta ehdin kuitenkin samaan junaan.

Itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin liput pitäisi sitten ostaa Lähtöpaikkakunta-Hki ja Hki-Kirkkonummi, koska jos ostat lipun Lähtöpaikkakunta-Kirkkonummi, matkustat välit Pasila-Hki ja Hki-Pasila liputta.

Hämeenlinnasta olen tulossa. Sitä juuri mietin että sitten varmaan pitäisi ostaa lippu Hml-Hki ja sitten taas Hki-Kirkkonummi... Tää taitaa tulla samalla sitten muutaman euron kalliimmaksi, kun toi vaihtolippu tosiaan alkaa sitten jo Pasilasta eikä Helsingistä.

Olis helpompaa vaihtaa Helsingissä, ei tarvis kiirehtiä Pasilassa junaan ja sain mennä junaan ehkä Helsingissä kaikessa rauhassa...

Kiitos tuhannesti kun vastaisitte :)

Mietinkin sitä Helsinki-Kirkkonummi matkaa, mut kai se vaihto siinäkin on ilmainen kun on sitä Pasilastakin...

Matkustan paljon junalla, mut vaihdan junaa todella harvoin. Ja sen kyllä huomaa :D

Okei, kiitos. En tiennyt että siellä on hissi, luulin tyhmänä että vain rullaportaat. :) Se muuttaa asiaa, vielä jos Helsingissä ovat raiteet niin kaukana toisistaan..

Kiitos :)

Yhteistyössä